AnonymBruker Skrevet 14. juli 2017 #1 Skrevet 14. juli 2017 Har noen her reist rundt i italia med tog? Tenkte å bruke en uke på å se 2-4steder. Har behov for tips til hvilke byer som er et must og hvilken rute som er lurt å legge opp. Og hvor vi bør ta fly til og fra tilbake til Norge. Turen vil skje i mars. Håper på litt tips her. Anonymkode: 1b63f...0aa
QQbaby Skrevet 14. juli 2017 #2 Skrevet 14. juli 2017 Burde du ikke klare å finne ut av dette selv? Istede for å kreve at vi gjør jobben for deg.
nordlending Skrevet 14. juli 2017 #3 Skrevet 14. juli 2017 Da vi sjekket opp ifbm. ferie var det enklest med fly t/r Roma
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2017 #4 Skrevet 14. juli 2017 55 minutter siden, QQbaby skrev: Burde du ikke klare å finne ut av dette selv? Istede for å kreve at vi gjør jobben for deg. Om noen hadde reist litt og hadde tips pleier de fleste å være villige til å komme med tips. Jeg forventer ikke tips av DEG ikke hadde jeg tatt dem seriøse heller. Alle andre med litt interesse og kunnskap om Italia setter jeg stor pris på om de ville dele litt med meg, evt andre som og tenker på italia som reisemål. Anonymkode: 1b63f...0aa 4
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2017 #5 Skrevet 14. juli 2017 41 minutter siden, nordlending skrev: Da vi sjekket opp ifbm. ferie var det enklest med fly t/r Roma Det er nok lurest eller enklest med turretur samme by. Men da måtte vi bruke tid på å komme oss tilbake til Roma. Vet det går fly til og fra verona, venezia, kanskje Firenze og.... (?) Var dere i andre byer enn Roma? Anonymkode: 1b63f...0aa
QQbaby Skrevet 14. juli 2017 #6 Skrevet 14. juli 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Om noen hadde reist litt og hadde tips pleier de fleste å være villige til å komme med tips. Jeg forventer ikke tips av DEG ikke hadde jeg tatt dem seriøse heller. Alle andre med litt interesse og kunnskap om Italia setter jeg stor pris på om de ville dele litt med meg, evt andre som og tenker på italia som reisemål. Anonymkode: 1b63f...0aa Har selv vært i Itali, men gidder iværtfall ikke dele noen tips når jeg nå ser hvor arrogant du er ovenfor meg. Du får heller klare deg på egenhånd!
nordlending Skrevet 15. juli 2017 #7 Skrevet 15. juli 2017 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er nok lurest eller enklest med turretur samme by. Men da måtte vi bruke tid på å komme oss tilbake til Roma. Vet det går fly til og fra verona, venezia, kanskje Firenze og.... (?) Var dere i andre byer enn Roma? Anonymkode: 1b63f...0aa Det er sant. Var innom Livorno på tur til Pisa, samt Napoli. 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2017 #8 Skrevet 15. juli 2017 Vi var på ferie i nydelige italia i fjor. Vi bestilte billetter reise oslo-venezia og retur 2 uker senere roma-oslo. Er bare å bestille enkeltbilletter, så det er ingen problem. Og så reiste vi nedover mot roma og var innom flere steder. Vi sjekket togrutene på nett og så dro vi på togstasjonen og kjøpte billett og dro avgårde. Bare husk å validere billetten ved den gule maskinen visst ikke risikerer du å bli kasta ut av toget og en bot. Er du en som må planlegge veldig fra dag til dag vil nok dette være en "stressende" ferie. For noen dager var det faktisk fullt på toget når vi dro fra et sted til et annet, og måtte da bli en ekstra dag. Når vi satt på toget mot destinasjonen så brukte vi booking.com appen og booket overnatting neste sted, enkelt og greit=) God tur Anonymkode: 65e5b...d17 1
Gjest Dragoste Skrevet 15. juli 2017 #9 Skrevet 15. juli 2017 Vi reiste med tog i fjor, Roma-Venezia-Milan-Nice. Ville reise til Napoli også, men det blir for langt unna. Milan var ikke noe å skryte av. Likte Venezia veldig godt, men du trenger ikke mere en 1-2 dager. Roma har noen helt fantastiske bygninger, Colosseum bør du helt klart få med deg. 4-5 dager var perfekt. Følte meg dog veldig utrygg i gatene, anbefaler deg å ikke gå ute etter det har blitt mørkt. Nice er ikke i Italia, men anbefaler det virkelig! Monaco er også verdt å få med seg i samme slengen, fantastisk kul plass. Var ingen problem å ta tog, de var morderne og billig! Om du bestiller alle billetter før du reiser er ikke dette noe problem 😊
Gjest Overrasket Skrevet 15. juli 2017 #10 Skrevet 15. juli 2017 Det er superlett å reise med offentlig transport i alt av Italia nord for Napoli. Syd for Napoli er det også mulig, men en helt annen verden. I nordre halvdel har de et veldig bra offentlig transportsystem, bedre enn i Norge synes jeg. I sør er alt ... joda, kanskje kommer et tog, ja, kanskje kan du kjøpe billetter, kanskje er det en rutetabell. Man må ha veldig stor tålmodighet og være eventyrlysten. En uke på å se fire steder synes jeg personlig er for lite tid/for mange steder, men hver sin smak. Jeg ville fløyet inn til en flyplass og hjem fra en annen flyplass dersom planen er å reise rundt med tog. Det er mye mer praktisk. Roma, Siena, Firenze, Bologna, Verona, Padova og Venezia ligger langs en logisk rute med tog. Det er to togoperatører å sjekke, trenitalia og italo. Mars kan være en veldig bra måned og reise i til alle disse stedene.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå