Gå til innhold

P-piller vs p-stav

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg går på p-piller, å jeg har i grunn ingen bivirkninger. Men det er jo fryktelig slitsomt å ta de hver dag, kan liksom ikke ta en spontan overnatting hos venninne fordi jeg ikke har med pillene (tar de om kvelden fordi jeg er for trøtt til å huske de om morran). 

Dere som har brukt begge deler, anbefaler dere p-stav? Blødde dere lenge før det ble borte? Evt har dere helt sluttet å få mensen? 

Veit at dette er fryktelig individuelt altså, prøver bare å veie litt frem og tilbake på de forskjellige :) 

Anonymkode: 61ad5...883

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg hadde heller aldri noen bivirkninger på p-piller, og tenkte lenge på å ta p-stav. Drøyet det bare i 1-2 år :-P Så da tok jeg det i oktober i fjor, og så langt har jeg kun hatt "mensen" (dvs litt spotting et par dager) én gang tidligere i år. Tidligere hadde jeg noia hele tiden for  å bli gravid pga glemming av piller etc. Det er så deilig å slippe å tenke på det!

Endret av gobbledigook
Skrevet

Brukte p-piller, nylig tatt p-stav. Liker veldig godt p-staven hittil. Eneste er at jeg har blødd lenge nå! Jeg blødde litt i starten, så gikk jeg en måned eller noe uten mens, og nå blør jeg igjen. Veldig lite, ikke noe vondt eller noe. Så bare håper jeg snart er ferdig med å blø haha. 

AnonymBruker
Skrevet

Brukte p-piller - hadde en del bivirkninger i tillegg til at jeg aldri husket å ta dem :P 

Satt inn første p-stav for 7 år siden, og elsker den. Skal aldri ha noe annet prevensjonsmiddel. Jeg hadde vanlig mensen en uke etter insett, så spottet jeg noe en uke etter det - og har siden ikke sett snurten av tante rød. Ingen spotting, mellomblødning, ingenting så lenge jeg har hatt staven :) Har blødd 5 dager hver gang jeg har skiftet stav - altså mensen 5 dager hvert 3. år :fnise: Jeg anbefaler stav på det sterkeste, men jeg vet jo at folk reagerer individuelt! 

Anonymkode: 14bfc...494

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Brukte p-piller - hadde en del bivirkninger i tillegg til at jeg aldri husket å ta dem :P 

Satt inn første p-stav for 7 år siden, og elsker den. Skal aldri ha noe annet prevensjonsmiddel. Jeg hadde vanlig mensen en uke etter insett, så spottet jeg noe en uke etter det - og har siden ikke sett snurten av tante rød. Ingen spotting, mellomblødning, ingenting så lenge jeg har hatt staven :) Har blødd 5 dager hver gang jeg har skiftet stav - altså mensen 5 dager hvert 3. år :fnise: Jeg anbefaler stav på det sterkeste, men jeg vet jo at folk reagerer individuelt! 

Anonymkode: 14bfc...494

Det hadde jo vært helt himmelsk hvis jeg hadde sluppet unna med mensen en gang hvert 3. År 😂

Anonymkode: 61ad5...883

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...