AnonymBruker Skrevet 14. juli 2017 #1 Skrevet 14. juli 2017 Jeg er i gang med nedtrapping av Cipralex, og har en nedtrappingsplan fra lege. Jeg lurer på andres erfaring med prosessen å slutte. Bivirkninger? Jeg lurer også på hvor lang tid dere brukte på å slutte, da jeg syns dette skal gå veldig raskt. (Skal selvfølgelig følge min leges råd, men vil gjerne høre hvordan andre har gjort det) Anonymkode: 58183...cc7
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2017 #2 Skrevet 14. juli 2017 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er i gang med nedtrapping av Cipralex, og har en nedtrappingsplan fra lege. Jeg lurer på andres erfaring med prosessen å slutte. Bivirkninger? Jeg lurer også på hvor lang tid dere brukte på å slutte, da jeg syns dette skal gå veldig raskt. (Skal selvfølgelig følge min leges råd, men vil gjerne høre hvordan andre har gjort det) Anonymkode: 58183...cc7 Jeg vet ikke hvor raskt legen din anbefalte deg å slutte , men psykiateren min sa at jeg burde ikke bruke mindre enn tre mnd på nedtrapping. Det var viktig. Anonymkode: 7b848...c4d
Brimi Skrevet 14. juli 2017 #3 Skrevet 14. juli 2017 Jeg gikk på 20mg Cipralex. Trappet ned ved å ta bort en halv pille ca. annenhver uke. Hadde ingen bivirkninger Men noen får bivirkninger uansett hvordan de slutter.
nordlending Skrevet 14. juli 2017 #4 Skrevet 14. juli 2017 Legen min har sagt at det bare er å slutte... Har valgt å trappe ned gradvis av meg selv, fra 20 om dagen til 20 og 10 annenhver dag. Deretter 20 annenhver dag, 10 hver dag, nå 10 annenhver dag. 6-7 uker siden jeg begynte med det. Fungerer ganske greit.
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2017 #5 Skrevet 14. juli 2017 Det kommer vel an på dosen du har brukt og hvor lenge du har gått på dem. Jeg trappet ned fra 20 mg med å gå ned 5 mg hver uke. Fungerte helt fint. Merket ikke til noe. Men når jeg glemte en 20 mg når jeg fortsatt gikk på dem så merket jeg det veldig på slutten av dagen. Anonymkode: e5346...163
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2017 #6 Skrevet 14. juli 2017 Idiotleger som sier det bare er å slutte! Mannen min fikk samme beskjed og trappet ned ganske brått. Det endte i angst og depresjon og sykmelding i ett år. Det er nemlig heller ikke bare å begynne på igjen. Preparat måtte skiftes og dosering justeres.. Anonymkode: 29940...1fd
Brimi Skrevet 14. juli 2017 #7 Skrevet 14. juli 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Idiotleger som sier det bare er å slutte! Mannen min fikk samme beskjed og trappet ned ganske brått. Det endte i angst og depresjon og sykmelding i ett år. Det er nemlig heller ikke bare å begynne på igjen. Preparat måtte skiftes og dosering justeres.. Anonymkode: 29940...1fd Helt enig. Man skal aldri bråslutte med medisiner! Ikke bare pga angst og depresjoner, men også fordi man kan få selvmordstanker, som igjen kan føre til at man prøver å ta selvmord. På dette punktet burde legene hatt mye mer kunnskap. Man kan dessverre ikke stole 100% på leger, spesielt ikke når det gjelder psykiatri :/
Gjest 123Sol Skrevet 14. juli 2017 #8 Skrevet 14. juli 2017 Brukte 20 mg, gikk ned til 10 mg den ene uka, 5 mg neste uke og så slutt på den tredje. Gikk bra.
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2017 #9 Skrevet 15. juli 2017 Takk for alle svar! Hvor friske var dere da dere sluttet? Måtte være symptomfri i 6mnd før jeg skulle slutte, men syns jo egentlig det var unødvendig lenge på disse medisinene... ts Anonymkode: 58183...cc7
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2017 #10 Skrevet 15. juli 2017 15 timer siden, Mortem skrev: Brukte 20 mg, gikk ned til 10 mg den ene uka, 5 mg neste uke og så slutt på den tredje. Gikk bra. Det holder jeg på med nå, har akkurat gått ned til 10 mg. Er full i angst og alt jeg gjør er å gråte. Var veldig frisk da jeg begynte å slutte, vært helt symptomfri i et års tid. Anonymkode: 7e6d8...af4
Brimi Skrevet 15. juli 2017 #11 Skrevet 15. juli 2017 55 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for alle svar! Hvor friske var dere da dere sluttet? Måtte være symptomfri i 6mnd før jeg skulle slutte, men syns jo egentlig det var unødvendig lenge på disse medisinene... ts Anonymkode: 58183...cc7 Jeg var fortsatt syk da jeg sluttet.
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2017 #12 Skrevet 15. juli 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk for alle svar! Hvor friske var dere da dere sluttet? Måtte være symptomfri i 6mnd før jeg skulle slutte, men syns jo egentlig det var unødvendig lenge på disse medisinene... ts Anonymkode: 58183...cc7 Jeg syntes de ikke virket, derfor jeg sluttet. Er fortsatt plaget av angst og depresjoner. Anonymkode: e5346...163
Gjest 123Sol Skrevet 15. juli 2017 #13 Skrevet 15. juli 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Det holder jeg på med nå, har akkurat gått ned til 10 mg. Er full i angst og alt jeg gjør er å gråte. Var veldig frisk da jeg begynte å slutte, vært helt symptomfri i et års tid. Anonymkode: 7e6d8...af4 Uffda :/ Ringt lege/psykolog og forklart situasjonen? Kanskje du burde gå ned 5 og 5 mg av gangen.
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2017 #14 Skrevet 15. juli 2017 56 minutter siden, Mortem skrev: Uffda :/ Ringt lege/psykolog og forklart situasjonen? Kanskje du burde gå ned 5 og 5 mg av gangen. Skal ringe legen på mandag Tror 5 og 5 fungerer bedre for meg ja. Anonymkode: 7e6d8...af4
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2017 #15 Skrevet 15. juli 2017 Kjenn etter på kroppen og psyken din, uansett hva som står på nedtrappingsplanen, det er mitt råd. Jeg har vært gjennom det samme nylig. Jeg fikk også nedtrappingsplan som skulle gå relativt fort, men endte med å kutte så lite som 1 mg i måneden. Ikke for å skremme deg, men vær forberedt på at det potensielt kan bli hardt! Stå i det, så lenge det er levelig for deg, og ikke vær redd for å søke mye støtte hos legen Husk også at de psykiske symptomene som kan dukke opp underveis i nedtrappingen, mest sannsynlig IKKE er slik du er. Selv fikk jeg de heftigste humørsvigninger, nesten så jeg måtte starte på stemningsstabiliserende. Dette ga seg, sammen med alt det andre røklet, som angst, depressive stunder og håpløshet. Hos meg kom anstinensene tilbake etter nå ca. 3 måneder etter slutt, men jeg regner med de går tilbake igjen rimelig snart. Jeg føler meg i alle fall langt bedre uten medisinene, og håper du vil gjøre det samme med tid og stunder. Det er i alle fall viktig å være tålmodig og gi kroppen og hjernen tid til å venne seg av dem. Anonymkode: 49619...fbb
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2017 #16 Skrevet 16. juli 2017 Gikk på 10 mg. Legen skrev ut en pakke 5 mg, som jeg gjorde meg ferdig med før jeg sluttet helt, var vel 4 uker. Var litt svimmel, med ingen bivirkninger ut over det. Anonymkode: 9486b...453
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2017 #17 Skrevet 20. juli 2017 Off angrer litt på at jeg begynte på disse medisinene nå.. føler ikke jeg er sterk nok til å takle en nedtur. Ts Anonymkode: 58183...cc7
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå