Gå til innhold

Takker nei

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva er det folk innbiller seg?

I høst er det konfirmasjon,til ei jeg er "tante"til. Vi har allerde fått innbydelse.  Vi bare så på hverandre.

Denne familien har ikke villet ha noe med oss å gjøre. Går rett forbi oss på gaten,på toget. Sist var på restaurant på Karl Johan. Vi var der på weekendtur. Konfirmanten vet ikke hvem vi er.Min mann er nærmere familie,enn jeg.

Mulig de inviterer for å opprettholde fasaden,overfor familie og venner. Ikke aner jeg.

Når ungen ble født, så vi det i avisen.

Om vi går,blir det kleint. Øvrige familie,venner som de omgås vet jo at det ikke er kontakt. Og hva skal vi snakke om?årene som har gått,som vi ikke vet noe om? Etter dagen,vil vi ikke høre,se noe til de.

Så var det gave da? Byr oss helt imot. For ungene del? Ungen vil uansett ikke ha noe mere med oss å gjøre etter den dagen. Hva som har skjedd?ingenting. Enkelt forklart,fasaden er viktig. Ikke eneste i familien der som driver på sånn.

Så vi sendte mld. "Passer ikke. Er på ferie da" ikke løgn, selv om vi bare skal på hytten.ikke blir det sendt gave heller.

Anonymkode: 4c298...d9e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er konfirmanten sin dag. Det er derfor dere fikk invitasjon. Jeg synes ikke dere skal droppe å kjøpe gave pga problemet dere har med foreldrene. Isåfall drar dere henne inn i konflikten også.

AnonymBruker
Skrevet
33 minutter siden, Honey Dew skrev:

Det er konfirmanten sin dag. Det er derfor dere fikk invitasjon. Jeg synes ikke dere skal droppe å kjøpe gave pga problemet dere har med foreldrene. Isåfall drar dere henne inn i konflikten også.

Jeg tenker det er greit å si nei og ikke sende gave hvis konfirmanten ikke vet hvem de er engang :)

Anonymkode: ca6f6...a92

• Liker 5
Skrevet

Jeg hadde da i det minste takket pent og skikkelig nei, og selvfølgelig sendt et kort med en symbolsk gave/sum penger (300,-) til selve dagen. Skader ikke gratulere en 15-åring i slekta og ønske vedkommende lykke til videre i livet.    Folk som blir fornærmet over invitasjoner og tar det ille opp er ikke særlig sympatiske de heller. Dere kunne jo gått, (eller i det minste tatt en telefonsamtale), og bevist at det er denne familiens tap at dere ikke har mer kontakt, at dere er rause, hyggelige mennesker som ville vært til berikelse i konfirmantene liv. Men "nei takk", og klaging over henvendelsen....Sikkert like greit dete uteblir.

• Liker 6
Gjest Catalina Culès
Skrevet

I en slik situasjon, så hadde jeg helt klart takket nei. Hadde blitt som å gå i konfirmasjon til vilt fremmede.

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

I høst er det konfirmasjon,til ei jeg er "tante"til. Vi har allerde fått innbydelse.  Vi bare så på hverandre.

Denne familien har ikke villet ha noe med oss å gjøre. Går rett forbi oss på gaten,på toget. Sist var på restaurant på Karl Johan. Vi var der på weekendtur. Konfirmanten vet ikke hvem vi er.Min mann er nærmere familie,enn jeg.

Mulig de inviterer for å opprettholde fasaden,overfor familie og venner. Ikke aner jeg.

Når ungen ble født, så vi det i avisen.

Om vi går,blir det kleint. Øvrige familie,venner som de omgås vet jo at det ikke er kontakt. Og hva skal vi snakke om?årene som har gått,som vi ikke vet noe om? Etter dagen,vil vi ikke høre,se noe til de.

Så var det gave da? Byr oss helt imot. For ungene del? Ungen vil uansett ikke ha noe mere med oss å gjøre etter den dagen. Hva som har skjedd?ingenting. Enkelt forklart,fasaden er viktig. Ikke eneste i familien der som driver på sånn.

Så vi sendte mld. "Passer ikke. Er på ferie da" ikke løgn, selv om vi bare skal på hytten.ikke blir det sendt gave heller.

Du er "tante" til komfirmanten, vil dette si "inngift tante"? 

I så tilfelle er din partner søsken til komfirmantens ene forelder. Ville det ikke da være naturlig at komfirmantens onkel tar seg av dette? 

Anonymkode: ac10a...c6b

• Liker 1
Skrevet

Det er ikke alltid lett å si. Men uansett kan man prøve å tolke det i beste menig, eller ta det i beste mening og oppføre oss greit tilbake. Det er hyggelig å få en invitasjon. Hvis det bare er pga fasaden, så behøver ikke dere å vise at det er derfor de gjør det. 

Når noen oppfører seg sånn, så vis at du selv er en som hilser og smiler. 

Om vi går,blir det kleint. Øvrige familie,venner som de omgås vet jo at det ikke er kontakt. Og hva skal vi snakke om?årene som har gått,som vi ikke vet noe om?

Det blir da ikke kleint om dere går. Dere har fått en innvitasjon. Da er det naturlig å dukke opp hvis en har svart ja. Det er bare til å vise interesse for de dere er med. Da løser snakkingen seg av seg selv.

Så leit for dere at gave byr dere helt imot. Synes det kan være hyggelig å gi en gave til noen.

Synes det sier i hvert fall at dere er like ille som bare svvarer så kort og avvisende. Kunne i hvert fall takket for invitasjonen, men at dere ikke er hjemme på det tidspunktet.

Det er vanlig å gi en gave når man er bedt i konfirmasjon uansett om man kommer eller ei.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...