Tusseline Skrevet 7. januar 2005 #1 Del Skrevet 7. januar 2005 Nå til våren går jeg ut av VGS, og har lenge fundert over hva jeg vil gjøre videre. Har halvveis bestemt meg for å ta et slags "friår", ved å ta Exphil/Exfac på UiS (tidligere Høgskolen i Stavanger, HiS). Utenom disse studiene, vil jeg få meg en jobb for et år. Har tenkt på å søke meg inn på Psykologi etter dette "friåret", og er rimelig sikker på at jeg trenger Exphil/Exfac i den forbindelse (?) Og, er det noen som har noen synspunkter ang. å ta Exphil/Exfac vedsiden av en heltidsjobb, eller krever studiet mye? Blir det vanligvis arrangert forelseninger, hvor lenge strekker studiet seg over og er stoffet vanskelig? En del spørsmål her ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liv Skrevet 7. januar 2005 #2 Del Skrevet 7. januar 2005 ex.phil og fac er nå innebakt i studie så du trenger ikke ta de utenom! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Samantha Skrevet 8. januar 2005 #3 Del Skrevet 8. januar 2005 Det er vel et semester en brukar på ex.phil og ex.fac vanligvis. Eller du kan ta ex.phil til hausten og ex.fac til våren for å ikkje ha så mykje arbeid i tillegg til jobb? Ex.phil ved UiO har i alle fall 2 forelesningar pr veke. Enten fellesforelesning + ei tilleggsforelesning (sjølvstudiumsvariant) eller fellesforelesninga + seminarundervisning en gang i veka (seminarvarianten). Fellesforelesninga går 4 gangar per veke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusseline Skrevet 8. januar 2005 Forfatter #4 Del Skrevet 8. januar 2005 Okei. Takk for svar. Men er det teoretisk mulig å ta Exphil/Exfac året før jeg begynner på selve utdanningen (i mitt tilfelle, Psykologi), slik at jeg heller kan konsentrere meg fullt og helt om Psykologi og har mindre å gjøre (siden jeg ikke tar ExPhil/Exfac samme år som jeg tar Psykologi) året etter? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
knøtte Skrevet 9. januar 2005 #5 Del Skrevet 9. januar 2005 Hei! Vet ikke om det er noen endringer fra jeg gikk ut av vgs (1999). Jeg tok exphil ved siden av deltidsjobb og at jeg forbedret et fag fra vgs. Begynte deretter på psykologi grunnfag (UiB). Fikk vite at jeg verken trengte exphil eller exfac så lenge jeg bare skulle ta et grunnfag.. Jeg synes ikke at exphil var særlig krevende, men det trengs lesing som alt annet... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå