Gå til innhold

Blødning fra operasjonssår

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har ett operasjonssår som blør. Det er ni dager siden operasjonen og det har begynt å blø i et lite område av såret. I går skiftet jeg strips og tenkte at det var derfor det blødde litt, men når jeg våknet i dag så hadde det blødd i natt også. Det er ikke så mye blod, men synes fortsatt det er litt lenge siden operasjonen. Såret er sydd innvendig, og jeg skal ikke fjerne stinga 

Anonymkode: 491d8...6e6

Videoannonse
Annonse
Gjest Springfjær
Skrevet

Hvorfor snakker du ikke med lege? 

Skrevet

Det kan sive litt fra et sår. Så lenge det ikke er rødt og smertefullt med helvelse og varme i området, kan du bare behandle det som du har fått beskjed om. Vask det evt med saltvann og legg tørt på.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Springfjær skrev:

Hvorfor snakker du ikke med lege? 

Tenkte kanskje å gjøre det, men vil ikke virke for "hysterisk". Jeg var hos lege i går og skiftet bandasje og strips, da så alt fint ut. Eller det var en liten del av såret som ikke var lukket skikkelig med litt puss, så det ville de følge litt med på. Grunnen til jeg lurte mest var fordi det mest sannsynlig ble "røsket"/"ripet" litt opp i såret når de skiftet strips i går. 

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har ett operasjonssår som blør. Det er ni dager siden operasjonen og det har begynt å blø i et lite område av såret. I går skiftet jeg strips og tenkte at det var derfor det blødde litt, men når jeg våknet i dag så hadde det blødd i natt også. Det er ikke så mye blod, men synes fortsatt det er litt lenge siden operasjonen. Såret er sydd innvendig, og jeg skal ikke fjerne stinga 

Strips skal ikke byttes eller fjernes fra operasjonssår, du skal stripse over dersom de begynner å løsne. 

Blødninger må du snakke med lege om. 

Anonymkode: 8a199...8f0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Og du tror vi kan hjelpe deg fordi...?

Du må ringe legen istedet for å spørre her inne

Anonymkode: 27bdb...8e0

AnonymBruker
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og du tror vi kan hjelpe deg fordi...?

Du må ringe legen istedet for å spørre her inne

Anonymkode: 27bdb...8e0

Kanskje noen hadde erfaringer med det?

Hadde jeg vært veldig bekymret for en infeksjon så hadde jeg ikke spurt her, men siden dette var noe lite som jeg lurte på om var normalt så spurte jeg her.

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Strips skal ikke byttes eller fjernes fra operasjonssår, du skal stripse over dersom de begynner å løsne. 

Blødninger må du snakke med lege om. 

Anonymkode: 8a199...8f0

Det var legen som fjernet dem/tok på nye, fordi det var gammelt blod fra operasjonen på de. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...