Gå til innhold

Ulike barnehelger

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dette er klønete. Jeg har vært på date med en som jeg nå liker godt. Han bor ikke i samme by som meg, men avstanden er heller ikke helt avskrekkende. Sitter nå og lurer på når vi skal få muligheten til flere dater. Vi har begge barn fra før som bor hos oss fast, men har barnefri på ulike helger og har hatt dette lenge. Ingen av oss kan bytte på dette av ulike årsaker. Denne problemstillingen kan umulig være ny for noen, så hvordan har dere løst det? Akkurat nå så var hans barn på ferie med barnemoren og jeg hadde barnefri så derfor passet det godt med en date. Jeg visste lite om hans barn eller noe om barnefordeling i forkant fordi dette var en Tinderdate, men det er jo heller ikke slikt man luker ut før man velger å møte noen. Hey, har vi like barnehelger liksom? Vi har gitt uttrykk for at vi begge vil treffes igjen. Ja, dette ble klønete, men hva gjør dere andre?  

Anonymkode: 896a3...79a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også møtt en som har motsatt uke fra meg. Jeg har nettopp hatt 3 uker fri mens barna har vært hos far og da har vi fått tilbringt mye tid sammen,men den uken han har barn prøver han å få barnevakt en dag midt i uka og eller lørdag så vi kan være sammen og jeg gjør det samme. Blir nok vanskeligere når skolen starter på igjen og barna ikke kan overnatte midt i uka. 

Han håper på at han kan få byttet uke i løpet av sommeren så vi får mer tid sammen.

Har ikke spessielt lyst til å involvere barna så tidlig. 

Vet ikke hvor gamle barna dine er men mine er såpass store at de kan være hjemme alene noen timer,så vi kan møtes kjapt.

Det går også ann at jeg kommer på besøk etter barnet har lagt seg,mine er såpass store at de ikke legger seg tidlig,så andre veien er det umulig å ha besøk på kveldstid uten at de får det med seg.

Anonymkode: bf973...930

AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har også møtt en som har motsatt uke fra meg. Jeg har nettopp hatt 3 uker fri mens barna har vært hos far og da har vi fått tilbringt mye tid sammen,men den uken han har barn prøver han å få barnevakt en dag midt i uka og eller lørdag så vi kan være sammen og jeg gjør det samme. Blir nok vanskeligere når skolen starter på igjen og barna ikke kan overnatte midt i uka. 

Han håper på at han kan få byttet uke i løpet av sommeren så vi får mer tid sammen.

Har ikke spessielt lyst til å involvere barna så tidlig. 

Vet ikke hvor gamle barna dine er men mine er såpass store at de kan være hjemme alene noen timer,så vi kan møtes kjapt.

Det går også ann at jeg kommer på besøk etter barnet har lagt seg,mine er såpass store at de ikke legger seg tidlig,så andre veien er det umulig å ha besøk på kveldstid uten at de får det med seg.

Anonymkode: bf973...930

Her har begge barn som både er ganske små og litt større barn som ikke kan være alene. Her er det vanskelig å komme på besøk etter at barna har lagt seg fordi hun minste ofte står opp for å gå på do osv. Jeg kan selvfølgelig ha besøk, men jeg vil absolutt ikke at barnet skal møte en fremmed fyr som tilfeldigvis sitter i mammas sofa. Slike "onkelbesøk" skal barnet få slippe. Ikke bare bare å date når man har barn ;) 

AnonymBruker
Skrevet

Men hvis dere begge har barn, som bor hos dere på fulltid. Og dere ikke bor samme sted. Er dere flyttbare da? Tenker hvis det skulle bli dere.

Nå har jeg vært singel med barn, i mange år. Og det er et problem som ofte dukker opp. Er at mannen har barna 50% eller mer, bor ikke mer enn 30 min unna. Men kan ikke flytte med barna, og vil ikke flytte fra barna. Og samme gjelder meg, kan ikke flytte med barna, og heller ikke vekk fra barna. Og da gir vi opp ganske raskt, da vi ser at det vil bli et problem. For 10 år eller mer, med forhold hvor vi bare møtes noen helger, går jo ikke.

Anonymkode: 0f0c0...28b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Men hvis dere begge har barn, som bor hos dere på fulltid. Og dere ikke bor samme sted. Er dere flyttbare da? Tenker hvis det skulle bli dere.

Nå har jeg vært singel med barn, i mange år. Og det er et problem som ofte dukker opp. Er at mannen har barna 50% eller mer, bor ikke mer enn 30 min unna. Men kan ikke flytte med barna, og vil ikke flytte fra barna. Og samme gjelder meg, kan ikke flytte med barna, og heller ikke vekk fra barna. Og da gir vi opp ganske raskt, da vi ser at det vil bli et problem. For 10 år eller mer, med forhold hvor vi bare møtes noen helger, går jo ikke.

Anonymkode: 0f0c0...28b

Vi er ikke flyttbare noen av oss, men det er heller ikke noe tema siden jeg uansett ikke trenger noen samboer. Ser jo at andre får til å være kjærester i flere år uten å bo sammen og barna blir jo større med årene. Tenker mest på hvordan vi skal få til å møtes, men det gjelder jo uansett hvem det skulle være som har barn boende fast hos seg og når helgene kræsjer. 

AnonymBruker
Skrevet

Dersom det skal fungere i lengden, må en av dere få byttet helg slik at dere får sammenfallende barnefri helger. 

Anonymkode: 40fb6...d7a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...