Gå til innhold

Søvnapne- Hva nå?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Tok en søvnregistrering natt til onsdag. Fikk svar i dag at jeg hadde 16 pustestopp , hvor det lengste var på over 60 sekunder ved utpust.

For meg høres dette helt sinnsykt ut.. Hvordan skal jeg klare å sovne i natt når jeg vet dette?

Først var det snakk om biteskinne, men nå tror jeg at jeg kanskje må ha cpap. Jeg er bare 32 år.. Flere som har det ?

Anonymkode: c47e8...043

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo mest godt voksne folk, gamle menn hovedsaklig, som har søvnapne. Hvis du får det som ung vil jeg tippe du er overvektig, og da er det faktisk bare en ting å gjøre, nemlig gå ned i vekt. 

Anonymkode: 3d821...55a

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei.

Tok en søvnregistrering natt til onsdag. Fikk svar i dag at jeg hadde 16 pustestopp , hvor det lengste var på over 60 sekunder ved utpust.

For meg høres dette helt sinnsykt ut.. Hvordan skal jeg klare å sovne i natt når jeg vet dette?

Først var det snakk om biteskinne, men nå tror jeg at jeg kanskje må ha cpap. Jeg er bare 32 år.. Flere som har det ?

Dette ordner seg. Du har øevd med problemet ennstund og overlevd, ikke gruble på deg pustestoppangst mens du venter på behandling. For behandling må du ha. 

Anonymkode: 78790...39a

AnonymBruker
Skrevet
På ‎13‎.‎07‎.‎2017 den 18.55, AnonymBruker skrev:

Det er jo mest godt voksne folk, gamle menn hovedsaklig, som har søvnapne. Hvis du får det som ung vil jeg tippe du er overvektig, og da er det faktisk bare en ting å gjøre, nemlig gå ned i vekt. 

Anonymkode: 3d821...55a

De er mest eldre menn som får diagnosen ja. Men det er veldig mange , både kvinner og menn , som lider av dette uten at de selv vet det.

Nå skal det legges til at både min far og bror har diagnosen. Det kommer med arv også. Vekten min har ikke noe å si .

Men nå spurte jeg heller ikke om jeg var overvektig. Jeg spurte etter andre med diagnosen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...