AnonymBruker Skrevet 13. juli 2017 #1 Del Skrevet 13. juli 2017 Ja, hva betyr det ?? Til og med norske kommenterer med " fint bildet" på face , har sett det flere ganger. Anonymkode: 23b21...ef7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2017 #2 Del Skrevet 13. juli 2017 Ser det hele tiden jeg og...ufattelig mange som ikke kan skrive. Anonymkode: 77e9b...2a6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2017 #3 Del Skrevet 13. juli 2017 Jeg regner med at det betyr "fint bilde", altså at bildet er fint. Med en skrivefeil. Flinke meg som knakk den koden Anonymkode: a4318...acd 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella1 Skrevet 13. juli 2017 #4 Del Skrevet 13. juli 2017 Dette ser jeg ofte; -"Fint Bildet" -"Tatt i fjord" 🙈 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2017 #5 Del Skrevet 13. juli 2017 2 minutter siden, Ella1 skrev: Dette ser jeg ofte; -"Fint Bildet" -"Tatt i fjord" 🙈 Nå ble jeg veldig nysjerrig på hvilken fjord bildet ble tatt i Oslofjorden? Hardangerfjorden? Lysefjorden? Trenger mer informasjon her! Anonymkode: a4318...acd 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
asterix Skrevet 13. juli 2017 #6 Del Skrevet 13. juli 2017 De aller fleste slike feil kommer ganske enkelt fordi folk bruker mobil med automatisk retting slått på når de skriver på FB. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blodets rett Skrevet 13. juli 2017 #7 Del Skrevet 13. juli 2017 6 minutter siden, asterix skrev: De aller fleste slike feil kommer ganske enkelt fordi folk bruker mobil med automatisk retting slått på når de skriver på FB. Ja, med sånn autoretting blir det fort litt som Google oversetter. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arabella Skrevet 24. juli 2017 #8 Del Skrevet 24. juli 2017 (endret) På 13.7.2017 den 16.33, AnonymBruker skrev: Jeg regner med at det betyr "fint bilde", altså at bildet er fint. Med en skrivefeil. Flinke meg som knakk den koden Anonymkode: a4318...acd Knekket/knekte. Endret 24. juli 2017 av Arabella Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Overrasket Skrevet 24. juli 2017 #9 Del Skrevet 24. juli 2017 2 timer siden, Arabella skrev: Knekket/knekte. Ikke i det hele tatt i nærheten av korrekt. "Jeg knakk koden" er 100 % korrekt på skriftlig bokmål. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2017 #10 Del Skrevet 24. juli 2017 På 13.7.2017 den 16.30, AnonymBruker skrev: Ja, hva betyr det ?? Til og med norske kommenterer med " fint bildet" på face , har sett det flere ganger. Anonymkode: 23b21...ef7 Det er bare en forkortelse for "det var fint, det bildet". Anonymkode: a74c9...421 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JackIost Skrevet 24. juli 2017 #11 Del Skrevet 24. juli 2017 (endret) 21 minutter siden, Overrasket skrev: Ikke i det hele tatt i nærheten av korrekt. "Jeg knakk koden" er 100 % korrekt på skriftlig bokmål. Sikker på dette? Jeg mener det skal være "knekte" i det tilfellet Koden knakk. Jeg knekte koden. Endret 24. juli 2017 av JackIost 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Overrasket Skrevet 24. juli 2017 #12 Del Skrevet 24. juli 2017 2 minutter siden, JackIost skrev: Sikker på dette? Jeg mener det skal være "knekte" når det er knyttet til noe Koden knakk. Jeg knekte koden. Jeg trodde det bare var på riksmål. Du har nok rett. Kanskje vi burde si "Jeg knakt". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2017 #13 Del Skrevet 24. juli 2017 33 minutter siden, Overrasket skrev: Ikke i det hele tatt i nærheten av korrekt. "Jeg knakk koden" er 100 % korrekt på skriftlig bokmål. Knekte/knekkeŧ/knekka(!) er transitive former, mens knakk er intransitiv, så du tar feil. Anonymkode: fc327...5fd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Invicta Skrevet 24. juli 2017 #14 Del Skrevet 24. juli 2017 13 minutter siden, JackIost skrev: Sikker på dette? Jeg mener det skal være "knekte" i det tilfellet Koden knakk. Jeg knekte koden. Det stemmer. https://www.ordnett.no/sprakverktoy/sprakvett/parverb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arabella Skrevet 24. juli 2017 #15 Del Skrevet 24. juli 2017 1 time siden, Overrasket skrev: Jeg trodde det bare var på riksmål. Du har nok rett. Kanskje vi burde si "Jeg knakt". Der ser du. Ikke vær så skråsikker. Det kan tenkes at andre vet bedre enn deg noen ganger. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2017 #16 Del Skrevet 24. juli 2017 På 13.7.2017 den 16.38, asterix skrev: De aller fleste slike feil kommer ganske enkelt fordi folk bruker mobil med automatisk retting slått på når de skriver på FB. Autocorrect retter jo aldri "bilde" til "bildet", men om man skriver f.eks "bildte" så blir det rettet. Det er mye mer sannsynlig at det er sløvhet/dårlige norskkunnskaper enn mobilen sin feil. Anonymkode: 8da50...cf9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2017 #17 Del Skrevet 24. juli 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Autocorrect retter jo aldri "bilde" til "bildet", men om man skriver f.eks "bildte" så blir det rettet. Det er mye mer sannsynlig at det er sløvhet/dårlige norskkunnskaper enn mobilen sin feil. Anonymkode: 8da50...cf9 Jo, det gjør den. Hvis jeg f.eks skriver noe i flertall, retter den det stort sett til entall, bestemt eller ubestemt form. Fryktelig irriterende. Anonymkode: 4163c...400 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arabella Skrevet 24. juli 2017 #18 Del Skrevet 24. juli 2017 (endret) 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jo, det gjør den. Hvis jeg f.eks skriver noe i flertall, retter den det stort sett til entall, bestemt eller ubestemt form. Fryktelig irriterende. Anonymkode: 4163c...400 Denne saken er det da lett å gjøre noe med. Slå av autokorrekturen. Jeg synes det er noe herk å ha på etter å ha forsøkt det. Endret 24. juli 2017 av Arabella Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2017 #19 Del Skrevet 24. juli 2017 Har sett folk skrive fint bildet siden før autocorrect i det hele tatt var en greie. Anonymkode: 1e0e1...f71 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Peanut Skrevet 26. juli 2017 #20 Del Skrevet 26. juli 2017 På 13.7.2017 den 16.38, asterix skrev: De aller fleste slike feil kommer ganske enkelt fordi folk bruker mobil med automatisk retting slått på når de skriver på FB. Har alltid på "autocorrect", men når det gjelder å skrive på mobil på denne siden her (Fb forlot jeg for snart tre år siden), så ser jeg gjennom en gang til før jeg sender inn svar. På meldinger derimot, har det noen få ganger sneket seg inn feil som er litt sånn Endel slike feil som dukker opp i tekst, er nok sikkert mer at man ikke vet hvordan ordene skrives. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå