AnonymBruker Skrevet 13. juli 2017 #1 Skrevet 13. juli 2017 Hvor kan jeg finne en oversikt over samtlige legekontor-besøk (og sykehus-besøk) som jeg har gjennomført? Finnes det noen slik oversikt over ALT fra heile livet samlet i en journal? Finnes det en elektronisk oversikt ett eller annet sted? Eller må man kontakte for eksempel nærmeste legekontor for å få en utskrift? Koster dette noe? Anonymkode: 20b71...6f3
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2017 #2 Skrevet 13. juli 2017 Nei, det finnes ikke. Du må kontakte hvert enkelt legekontor. Da jeg bad om journaler, måtte jeg sende et skriftlig brev eller møte opp. Fremover er planen at alt skal samles på helsenorge.no hvor man logger inn med bankID - tror jeg. Anonymkode: 249ef...969
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2017 #3 Skrevet 13. juli 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvor kan jeg finne en oversikt over samtlige legekontor-besøk (og sykehus-besøk) som jeg har gjennomført? Finnes det noen slik oversikt over ALT fra heile livet samlet i en journal? Finnes det en elektronisk oversikt ett eller annet sted? Eller må man kontakte for eksempel nærmeste legekontor for å få en utskrift? Koster dette noe? Anonymkode: 20b71...6f3 Hvert enkelt legekontor, helsestasjon og sykehus har taushetsplikt overfor andre om at du har vært der. Dermed kan de ikke utveksle informasjon med hverandre og heller ikke ha felles journal. Her må du selv lete. Anonymkode: 6ac52...55d
lillsunshine Skrevet 13. juli 2017 #4 Skrevet 13. juli 2017 Finnes ikke en plass hvor alt samles, men du kan skal iallfall kunne se besøkene dine i spesialhelsetjenesten på Helsenorge sine sider, iallfall i kjernejournalen. I tillegg kan man noen steder, som f.eks. i Helse Vest lese sykehusjournalene på Helsenorge. Journal fra fastlegen må du be om. Vær klar over at journaler ikke overføres når man bytter legekontor, man må be om det og betale for journaloverføring. Det er veldig lurt å overføre journaler dersom man har et sammensatt sykdomsbilde, slik at nye leger har mulighet til å lese i sykehistorien din.
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2017 #6 Skrevet 13. juli 2017 Hvor mye koster det å få en utskrift av alle besøk hos det lokale legekontoret sitt da? Får man blant annet alle resultater av blod-prøver og andre undersøkelser? Eller får man bare en liste over dato (og eventuelt klokkeslett?) over sine lege-besøk? Anonymkode: 20b71...6f3
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2017 #7 Skrevet 13. juli 2017 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor mye koster det å få en utskrift av alle besøk hos det lokale legekontoret sitt da? Får man blant annet alle resultater av blod-prøver og andre undersøkelser? Eller får man bare en liste over dato (og eventuelt klokkeslett?) over sine lege-besøk? Anonymkode: 20b71...6f3 Du får alt. Lab. svar, det legen har skrevet i journalen din når du har vært der. Det kan bli ganske så lang om man har brukt samme lege i mange, mange år. Anonymkode: 5a707...2f2
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2017 #8 Skrevet 13. juli 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvor mye koster det å få en utskrift av alle besøk hos det lokale legekontoret sitt da? Får man blant annet alle resultater av blod-prøver og andre undersøkelser? Eller får man bare en liste over dato (og eventuelt klokkeslett?) over sine lege-besøk? Anonymkode: 20b71...6f3 Hva det koster bestemmer legen. Journalen inneholder informasjon og notater fra legen om hva du har vært der for og hva som er gjort. Blodprøvesvarene og resepter skal og ligge der. Hva skal du bruke dette til? Anonymkode: 6ac52...55d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå