Gå til innhold

Sobril

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Hva er best kombo? To sobril eller en sobril + en tramadol?

sliter med søvnvansker pga et tøft brudd og må virkelig få roet kroppen min nå

Anonymkode: 61093...b4a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du bør ta dette opp med profesjonelle. Enten en lege eller ansatte på apoteket :) I min erfaring er de på apoteket flinkere når det kommer til legemiddler. 

Anonymkode: bc7d8...848

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kommer meg ikke ut døra dessverre.. Er så knust. Alle i familien min er på ferie også så ingen jeg kan være med

AnonymBruker
Skrevet

Du kan spørre her :) 

https://tryggmedisin.no/

Der får du svar av folk med kompetase innen legemiddler :) 

Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kommer meg ikke ut døra dessverre.. Er så knust. Alle i familien min er på ferie også så ingen jeg kan være med

Du kan ringe apoteket.

Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei

Hva er best kombo? To sobril eller en sobril + en tramadol?

sliter med søvnvansker pga et tøft brudd og må virkelig få roet kroppen min nå

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sånne ting skal man ikke spørre om på kvinneguiden! Hvis du er så knust at du ikke klarer å komme deg utafor døra en gang så får du ringe en du kjenner for det er tryggere enn å få hjelp på forumet. Eller så får du ringe legen din, legevakta eller 113. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner det kan være fristende å ta sobril pga. bruddet men jeg råder det sterkt til å la være! Det å bruke beroligende medisiner for å dempe naturlige følelser er en veldig skummel greie, og det kan utvikle seg fort! Husker jeg etter ett brudd tok apodorm og hvor deilig det var når alle negative tanker og følelser bare ble dopet ned. Etter det bestemte jeg meg for å aldri fjerne naturlige følelser med beroligende da det kan gå skikkelig ille.

Anonymkode: edca7...c98

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner det kan være fristende å ta sobril pga. bruddet men jeg råder det sterkt til å la være! Det å bruke beroligende medisiner for å dempe naturlige følelser er en veldig skummel greie, og det kan utvikle seg fort! Husker jeg etter ett brudd tok apodorm og hvor deilig det var når alle negative tanker og følelser bare ble dopet ned. Etter det bestemte jeg meg for å aldri fjerne naturlige følelser med beroligende da det kan gå skikkelig ille.

Anonymkode: edca7...c98

Jeg forstår poenget ditt og er enig med tanken. Men å ha søvnvansker og ikke klare å sove over lenger tid vil garantert gjøre ting værre. Sover man lite over lenger tid kan det ha ganske alvorlige konsekvenser. 

AnonymBruker
Skrevet

Er ikke tramadol smertestillende?? Mener jeg fikk det etter en mageoperasjon.

Anonymkode: a77a0...348

AnonymBruker
Skrevet

Har sovet i snitt 2-3t pr natt i en uke nå. Er helt ødelagt i hodet pga at jeg ikke har sovet. Alt jeg ønsker nå er å sove for å komme meg litt ovenpå igjen. Tok en sobril i går uten virkning så derfor spør jeg.. Drikker ikke alkohol heller

Skrevet

Kjære Ts

Jeg stenger denne tråden nå, da vi ikke kan vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. I dette tilfellet ville det heller vært best om du fikk et profesjonelt svar, og det vil du bare få om du kontakter lege.

Sitat

* Diskusjon rundt dosering av medisiner og "medisintips" slettes. Kvinneguiden har ikke nødvendig kompetanse til å luke ut potensielt farlige råd og tips, og vi vil derfor ha en nulltoleranse på dette. Erfaringer knyttet til medisinbruk, som ikke går på diskusjon av dosering og "tipsing" kan ved noen tilfeller bli stående, dette blir vurdert av moderatorene fra gang til gang. Er man usikker på noe i forhold til medikamenter/dosering kan man konferere med felleskatalogen, eller aller best; ta kontakt med apotek eller lege.

Vennlig hilsen

Kragebein, mod

• Liker 1
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...