Gå til innhold

Mensensmerter uten mensen

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I forigårs, rundt kl 7 på kvelden fikk jeg mageknipe. Når jeg gikk på do ble smertene så intense at jeg trodde jeg skulle besvime. Endte opp med diaré og oppkast. Dro hjem, følte meg bedre, spiste havregrøt. Rett før jeg skulle legge meg begynte jeg å kjenne meg uvel igjen. Gikk på do og smertene kom tilbake når jeg prøvde å presse. Endte opp med å legge meg. Våknet ca 4 ganger i løpet av en time. Hver gang jeg våknet kjente jeg at jeg måtte på do, men hver gang jeg gikk på do fikk jeg bare smertene igjen, og ingenting kom ut utenom blod (fra baken). Smertene var nede i magen og i ryggen. Den fjerde gangen jeg våknet og satte meg på do, ble smertene så intense at jeg ble utrolig bekymret. Dro da på legevakten, hvor de hørte og kjente litt på magen min, lungene osv. De sjekket også avføringsrøret om jeg får si det mildt, for å se om blodet kom fra tarmene. Da oppdaget legen at jeg har en hemoroid, noe som er helt ufarlig, og at det var det som skyldes blødningene, da hemoroider kan blø ved mye press. 

Ble også tatt noen blodprøver, og en urinprøve, og alt var helt fint. Legen konkluderte med at det var nok omgangssyken eller noe sånt. Ble sendt hjem igjen. 

Da jeg kom hjem prøvde jeg å sove, men smertene nede i magen og i ryggen var så intense at Jeg ikke klarte å sove. Prøvde å gå på do igjen, og smertene ble igjen forverret. De varte i minst 10 minutter i strekk i første omgang. De smertene var altså en knipe nederst i magen og smerter i ryggen som ikke ga seg. I andre omgang varte de i 15-20 minutter. Ringte da legevakten igjen, da de hadde sagt jeg skulle ta kontakt om jeg ble verre (tilstanden var foresten veldig fin når jeg var på legevakten). Kom meg dit og fikk ta en ny sjekk. Samme prosedyre, men den nye legen stilte litt mer utfyllende spørsmål. Det gikk ca 30 min å vente mens legen diskuterte med en annen lege. De kom frem til at symptomene stemte ikke med noen av de alvorlige "sykdommene", og at jeg bare måtte gi det tid. Om jeg opplevde 1 eller to anfall til så skulle jeg bare se om de gikk over, og om de ikke gikk over skulle jeg selvfølgelig ta kontakt igjen.

Etter det andre "anfallet", altså når jeg kom på legevakten, begynte jeg å kjenne mer hyppige og korte magekniper. Altså smerten var der hele tiden, men knipene kom ca hvert 20. Min, og varte i ca 20-30 sek om gangen. Slik har det vært helt siden jeg dro fra legevakten igår ettermiddag, til nå. Altså ca. Et døgn. 

Smertene jeg kjenner nå ligger bare nede ved eggstokkene, litt over hele den nedre delen på magen, men mest på min venstre side. Det kjennes som mensensmerter, men det er det ikke for jeg ble ferdig med mensen i forrige uke. Har heller ikke avført på ganske lenge, og får ingenting ut da det gjør utrolig vondt å presse, så mistenker en forstoppelse. 

Er det noen som har opplevd det samme? Eller som vet hva det kan være, evt hvor lenge det varer? 

Anonymkode: 57171...0a1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du ble ferdig med mensen i forrige uke skulle du nærme deg midt i syklusen(om du har 28 dagers syklus). Så det kan jo være eggløsningssmerter du har.

Hormonene kan gjøre at du får treg og hard mage rundt eggløsning. Og hvis du ikke har vært på do på en stund så kan det være en kombiansjon av eggløsningssmerter og forstoppelse.

Jeg har hatt eggløsningssmerter i alle år, har da smerter i mageregionen en ukes tid før eggløsningen, smertene øker på i styrke det siste døgnet før eggløsning.

Og av og til er jeg så hard og treg i magen at jeg må bruke klyster for å lette på smertene.

Du kan nå kanskje gjøre noe for å få tømt magen og se om det ikke blir bedre da.

Det kan jo også være du har fått cyster(ufarlige) på eggstokkene som nå gir deg smerter. Dette er ikke uvanlig og er stort sett helt ufarlig, bare vondt.

Anonymkode: d82ef...20f

AnonymBruker
Skrevet

Hemoroider kan blø ganske mye, og de gjør vondt. Har selv hatt hemoroider som har sprukket mens jeg har sittet på toalettet. 

Jeg har også en ganske stor cyste på eggstokken, og dersom jeg får forstoppelse kan det gi ganske store smerter som kjennes ut som om det kommer fra underlivet. Det gir seg når fordøyelsen kommer i gjenge igjen. 

Jeg ville prioritert å forsøke å få i gang fordøyelsen. Hvis du er desperat, gå på apoteket og finn et avføringsmiddel som kan hjelpe deg. Pass på å få i deg nok vann. 

Anonymkode: 9f5e5...8a4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...