Gå til innhold

Er dette symptomer på angst?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en del angst, men det foregår stort sett i hodet og jeg kan alltid identifisere den utløsende årsaken. De siste månedene har jeg imidlertid hatt et par episoder jeg ikke helt forstår. 

Det er tilsynelatende ingen utløsende årsak, og kan like gjerne skje når jeg tar kaffe med en venninne eller venter på bussen. Det starter som en fysisk fornemmelse, kribling mellom skulderbladene, og en følelse av vektløshet som man får på tivoli når pendelen stopper oppe i luften. Jeg blir redd for å kaste opp eller falle sammen, jeg får til å puste helt fint men føler eller tror det skal være vanskelig å trekke pusten før jeg gjør det, eller tungt. Musklene i overkroppen gjør mer og mer vondt men jeg vet ikke om det er fordi jeg strammer dem, det har jeg ikke vært bevisst på. Jeg har vanskeligheter med å tenke noe annet enn at et eller annet er veldig feil og jeg må komme meg vekk så fort som mulig, jeg kjenner tilløp til panikk. 

Like plutselig som det kom så går det over. Varer kanskje i omtrent fem minutter. Jeg skjønner ikke helt om dette er en fysisk eller psykisk greie. Noen som har opplevd noe lignende? 

Anonymkode: 30ecc...847

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som angst. Kanskje angstanfall. 

Ta det med lege og få henvisning til psykolog. Angst har det med å bli værre og værre hvis ikke du tar tak. 

Anonymkode: a5728...219

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har nettopp avsluttet et terapiløp på to år fordi behandleren min skal ut i permisjon. Men jeg kommer til å be om ny henvisning nærmere høsten. 

-ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor ikke sette i gang henvisningsforløpet nå allerede, så blir ventetiden kortere? 

Anonymkode: e5d24...595

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor ikke sette i gang henvisningsforløpet nå allerede, så blir ventetiden kortere? 

Enig kan fort ta et halvt år fra henvisning til man får psykolog. Om ikke mer.  

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Omstendighetene er ikke optimale akkurat nå dessverre. 

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Omstendighetene er ikke optimale akkurat nå dessverre. 

Er bare å gå til legen og be døde sende henvisning. Du vil ikke høre noe før om mange måneder. 

AnonymBruker
Skrevet

Ja dette høres angstrelatert ut.

Anonymkode: 4c921...559

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...