Gå til innhold

Kastet blomstene


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kranser og bårebuketter blir nok ikke tatt med hjem. Men så får man som regel andre blomster og.

Anonymkode: 7b05f...31c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, EvaLena skrev:

Jeg har vært i flere begravelser, men har ennå tilgode å se at pårørende tar med blomster fra kirken hjem. De har blitt lagt på graven til avdøde og der ligger de til de er visne. 

Er det virkelig vanlig å ta de med hjem?

Det er nok ikke blomstene fra kirken, er vel heller de som blur levert hjem til de pårørende. Da min mann døde fikk jeg over 100 blomsterbuketter og mange av de ble gitt videre til de som hjalp meg gjennom den første tiden. 

Anonymkode: 86dba...108

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, EvaLena skrev:

Jeg har vært i flere begravelser, men har ennå tilgode å se at pårørende tar med blomster fra kirken hjem. De har blitt lagt på graven til avdøde og der ligger de til de er visne. 

Er det virkelig vanlig å ta de med hjem?

Det er ikke alle steder det er jordfestelse. Her er det alltid kremasjon og blomster er vanlig å dele med pårørende. Litt sært å ha kranser i stua, men likevel.
Jeg tror, TS, at hun ville gi deg noen pene blomster som takk for kaken. Det var en hyggelig gest hun kom på midt i sorg og alt annet. Dumt du kastet dem og du har ingen grunn til å bli fornærmet.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk er forskjellige! Jeg hadde ikke likt å få blomster fra en begravelse. Det ville føles negativt hver gang jeg så på de. Så jeg hadde nok også kastet de.

 

Anonymkode: f5b5c...025

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, EvaLena skrev:

Jeg har vært i flere begravelser, men har ennå tilgode å se at pårørende tar med blomster fra kirken hjem. De har blitt lagt på graven til avdøde og der ligger de til de er visne. 

Er det virkelig vanlig å ta de med hjem?

Det kommer vel litt an på mengden blomster, og om avdøde kjøres vekk i etterkant. I de begravelsene jeg har vært, har kranser og en del blomster blitt med kisten, det som ev ble igjen ble med til minnestund. Hva som skjedde med blomstene etterpå vet jeg ikke. 

 

Anonymkode: b31ab...0bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er nok ikke blomstene fra kirken, er vel heller de som blur levert hjem til de pårørende. Da min mann døde fikk jeg over 100 blomsterbuketter og mange av de ble gitt videre til de som hjalp meg gjennom den første tiden. 

Anonymkode: 86dba...108

Ok, da skjønner jeg. 

Jeg ville satt pris på blomst uansett, så synes TS overreagerer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sikkert stygt gjort. 

1. Orker ikke begravelser

2. De hadde stått i kapellet

De var ikke ment for meg.

Blomstene var veldig fine

Jeg reagerte, det er meg

Om noen føler seg støtt, så beklager jeg det

Anonymkode: 79995...c08

Det er ingen som har gitt utrykk over at de ble støtt. Du spurte om hva folk synes om reaksjonen din og det er det folk svarer på :) Blomstene var ment for pårørende. Hva pårørende gjør med de i ettertid er vel da opp til de? Som flere påpeker: Man får veldig mye blomster når noen går bort, og det er bedre å gi de bort som takk til noen enn å bare kaste alle overflødige buketter. :) 

Anonymkode: d8f06...8bd

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...