Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

En god venninne og mann,mistet et nært fammedlEM. 

Dagen før begravelsen fikke jeg vite hvor det skulle holdes osv. Jeg tilbød meg å gi henne en kake. Jeg skulle bake/pynte den selv. Så slapp de den utgiften hos bakeri. Jeg syns de er dyre. Hun baker ikke selv. Jeg ga klar beskjed at jeg ikke skulle ha noe for det. Hun spurte 2 ganger. For meg var det hyggelig. (Jeg baker mye til selskaper)

De må passere mitt hjem, på veg hjem. På kvelden ringer hun på. Der står hun med en blomsterbukett. Det var som takk for hjelpen. Gjentok det jeg hadde sagt. Takket uansett.

Ser at papiret er pakket om....brukt tape osv. På buketten henger det tråd, som er knytt fast. Altså de har revet av kortet til pårørende. Pakket inn igjen, og gitt den videre. Jeg ble ganske paff. Og syns det var ekkelt. De gikk rett i søppelspann. 

De var ikke ment for meg, men pårørende

Har fått vite i ettertid at de pårørende delte blomstene, før de skilte lag. 

Jeg syns det var upassende.

Syns dere jeg reagerte vel mye?

Anonymkode: 79995...c08

Gjest Blondie65
Skrevet

Det er da helt vanlig å dele blomstene? Du glemte at det var en tanke bak. Er det bedre at alle blomstene kastes eller at de kommer til glede og nytte hos noen?

Skrevet (endret)

Synes egentlig ikke det gjør noe. Ofte mange buketter igjen etter begravelse. Alt fra blomster brukt i minnestund til oppmerksomheter gitt fra bekjente til pårørende. Hun mente det nok bare hyggelig og ønsket å gi deg en fin oppmerksomhet som takk. Buketten kunne selvsagt vært pakket inn mer ordentlig og vært sjekket for lapper o.l først. Men alt i alt sikkert kun godt ment.

Endret av Luckiness
  • Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

I alle dager, det er helt vanlig å dele blomstene. 

Anonymkode: 1e2aa...36c

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Venninnen din er i sorg, og om hun ikke selv hadde overskudd til å gå i en blomsterbutikk for å kjøpe blomster til deg, men heller valgte å gi den en oppmerksomhet som krevde mindre ressurser, er forståelig. Ja, jeg syns du overreagerer. 

Anonymkode: 4481c...477

• Liker 31
Skrevet (endret)

Enig med de andre her. Hun hadde lyst til å gi deg noe som takk for hjelpen, om ikke penger, så noe annet. Hun hadde sikkert ikke overskudd eller ork til å kjøpe noe, men tenkte kanskje at det var greit å gi deg blomster og at det var en fin gest. Kan forstå deg også til en viss grad, men se heller på hennes sannsynlige intensjoner; hun prøvde å gjøre sitt beste for å vise takknemlighet i en vanskelig situasjon. Hun var takknemlig :) Er ikke det fint? 

Endret av student86
  • Liker 11
Skrevet

Du sier jo at du bakte gratis fordi du syns hun skulle spare penger på å slippe å måtte dra til bakeri. At hun da gir deg blomster (som sikkert var veldig fine?) til takk - selv om hun ikke har kjøpt dem selv - synes jeg er helt greit.. Kanskje hun hadde blitt lei seg når hun ser blomstrene hvis hun hadde hatt de hjemme? Bedre at noen kunne blitt glad for dem.. Men selvfølgelig kunne hun tatt bort lapper og pakket de ordentlig før hun ga dem til deg.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I alle dager, det er helt vanlig å dele blomstene. 

Anonymkode: 1e2aa...36c

Dele mellom pårørende ja. Jeg er ikke pårørende

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Enig med resten. Du overreagerte. Det er nok ikke noen pårørende som sitter igjen med blomstermangel pga. at du fikk en bukett som takk for hjelpen.

Anonymkode: d8f06...8bd

• Liker 17
Skrevet

Ofte blir det flere blomster enn man har plass og mulighet til å ha hjemme, så da synes jeg det var en god tanke å ville dele med deg som hadde vært så snill å bidra. Blomstene var vel like fine uansett de, så jeg synes du er sær som kastet dem. 

• Liker 14
Skrevet

Du overreagerte. De satt nok igjen med mange buketter, og ville dele med deg som takk for hjelpen. Litt ufint å kaste blomstene synes jeg. Håper venninnen din ikke får vite at du gjorde det. 

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Stygt gjort av deg å kaste blomstene

Anonymkode: 86ff8...954

• Liker 16
Skrevet

Du overreagerte. Disse blomsterbukettene er dyre og hun ønsket å gi deg en som takk.

• Liker 9
Skrevet

Stiller meg bak de andres uttalelse her

• Liker 8
Skrevet

Du overreagerer noe voldsomt. Siden du allerede hadde sagt at du ikke ville ha noe for kaka var det nok med vilje at hun ga deg blomstene på en slik måte at du skulle skjønne at hun ikke hadde gått ut og kjøpt blomster spesielt, men at hun likevel gjerne ville glede deg. Jeg hadde i hvert fall blitt glad for en slik gest.

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Du sa flere ganger at du ikke ville ha betalt for kaken. Venninnen tenkte helt sikkert at da var det greit at du fikk noen av blomstene som en påskjønnelse, istedenfor at blomstene ble kastet i søpla. Nå klarte du jo det fint selv...

Anonymkode: 7a78e...711

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Sikkert stygt gjort. 

1. Orker ikke begravelser

2. De hadde stått i kapellet

De var ikke ment for meg.

Blomstene var veldig fine

Jeg reagerte, det er meg

Om noen føler seg støtt, så beklager jeg det

AnonymBruker
Skrevet

Fy så frekt av deg ts

Anonymkode: 0a7ca...bd1

• Liker 6
Skrevet

Jeg har vært i flere begravelser, men har ennå tilgode å se at pårørende tar med blomster fra kirken hjem. De har blitt lagt på graven til avdøde og der ligger de til de er visne. 

Er det virkelig vanlig å ta de med hjem?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hjalp en venninne med matservering/rydding etter en begravelse. Vi fikk da de blomstene i lokalet. Holdt seg fine lenge, og minnet meg om at jeg i alle fall fikk gjort noe lite for venninna mi. 

Anonymkode: 7b05f...31c

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...