Gå til innhold

Kattunger, KRISE!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Utedøren sto åpen og kattmor har klart å ta med seg alle 5 kattungene (som kun er 8-9 dager gamle og ennå ikke har åpnet øynene) ut!

Har lett etter de ganske lenge, men finner ingenting og hører ingenting..er livredd for at de skal dø pga. kulde eller at fugler skal ta de eller noe, hva gjør jeg?!

Prøver å følge med kattmor slik at hun kan lede meg til hvor de eventuelt ligger gjemt, men hun slapper av inne og viser liten interesse

Anonymkode: 27a3f...bb9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Oisann. Har du ingen anelse om hvilken retning e.l.? De blir nok ganske hysteriske og pipende på et tidspunkt, så jeg ville nok gått rolig rundt og lyttet godt

Anonymkode: 862d5...a32

• Liker 1
Gjest farfalla
Skrevet

Ikke sitt her å skriv. Jag katta di ut å få henne til å lete, let du også. 

Kan komme andre dyr og ta kattungene..

AnonymBruker
Skrevet

Ta opp mobilen din og sett på et Youtube-klipp av nyfødte katteunger som skriker, sjansen er stor for at hun da iler til stedet hun har gjemt dem. Håper du finner dem i godt behold!

Anonymkode: a381b...07f

• Liker 16
Skrevet (endret)

Du lite annet å gjøre enn bare å følge med. Prøv å tenk. De gjemner de på tørre sikre steder. Under vedboden, trappa, i hundehuset, på loftet over garasjen. Hun har neppe tatt de med langt. Gå systematisk til verks.

Endret av Perle
  • Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Har sjekka alle tørre plasser jeg kommer på, finner ingenting...hører heller ingen mjauing, noe jeg synes er rart..

Fikk jaget ut kattmor, men hun bare valser litt frem og tilbake og setter seg ned..

AnonymBruker
Skrevet

Er du sikker på at hun faktisk har tatt de med ut og ikke gjemt de en eller annen plass i huset? 

Ellers ville jeg ventet en liten stund og prøvd å se hvor kattemor går. Vær tålmodig. 

Og til neste gang, ikke ha døra opp mens du hsr kattunger. Og ikke slipp ut kattemor igjen før hun er kastrert :)

Anonymkode: 9f1b0...e1a

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Fy f!😭

Anonymkode: bc0c0...7ab

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jaja, enda flere som "mister" dyrene sine nå i sommerferien.. Skulle ikke vært menneskerett å ha dyr.

Du lar virkelig ytterdøra stå åpen med 9 dager gamle kattunger??

Anonymkode: 82e34...a44

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jaja, enda flere som "mister" dyrene sine nå i sommerferien.. Skulle ikke vært menneskerett å ha dyr.

Du lar virkelig ytterdøra stå åpen med 9 dager gamle kattunger??

Anonymkode: 82e34...a44

Skjerp deg. 

Anonymkode: bad4a...463

• Liker 16
Skrevet

Hvordan gaar det, ts. Hvor er pusemor naa_ :unsure:

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

TS:

Har ennå ikke funnet kattungene..kattmor kommer og går litt, men nekter å gå til kattungene (såfremt de faktisk lever, hva vet jeg..) mens jeg følger med/er i nærheten..så å følge etter henne blir altså ganske umulig..

Har traska gjennom all skog og mark uten å finne noe, så jeg vet ikke hva mer jeg kan gjøre..jeg tenker at enten så overlever de ikke (noe som er sykt trist, for vi vil faktisk ha dem), eller så må kattmor bringe dem tilbake, for jeg finner dem i alle fall ikke..

AnonymBruker
Skrevet

Jeg stusser veldig over at kattmor mener det er tryggest å ha ungene ute av huset. Er det noe hun opplever utrygt hos deg? Besøker hun ungene når du ikke følger etter?

Anonymkode: 0660e...ce1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS:

Har ennå ikke funnet kattungene..kattmor kommer og går litt, men nekter å gå til kattungene (såfremt de faktisk lever, hva vet jeg..) mens jeg følger med/er i nærheten..så å følge etter henne blir altså ganske umulig..

Har traska gjennom all skog og mark uten å finne noe, så jeg vet ikke hva mer jeg kan gjøre..jeg tenker at enten så overlever de ikke (noe som er sykt trist, for vi vil faktisk ha dem), eller så må kattmor bringe dem tilbake, for jeg finner dem i alle fall ikke..

Problemet med å sette kattunger på katten er ike at man ikke vil ha kattungene, problemet er at det ikke er nok mennesker til å adoptere dem. For dere hadde da ikke tenkt å beholde alle 5?

Det er mange katter fra dyrebeskyttelsen som trenger mer hjelp enn at alle og enhver setter kattunger på kattene sine

Anonymkode: 8bace...ce5

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Problemet med å sette kattunger på katten er ike at man ikke vil ha kattungene, problemet er at det ikke er nok mennesker til å adoptere dem. For dere hadde da ikke tenkt å beholde alle 5?

Det er mange katter fra dyrebeskyttelsen som trenger mer hjelp enn at alle og enhver setter kattunger på kattene sine

Anonymkode: 8bace...ce5

Det er vel en annen diskusjon vel 

Anonymkode: bad4a...463

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Heng opp lapper, ta kontakt med avisene og få folk til å hjelpe til å lete?? Det er dine kattunger og ditt ansvar, gjør noe.

Anonymkode: 84138...d7f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det går bra. Kattemor har selvsagt gjemt de på et trygt sted. 

Anonymkode: b6504...87e

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det går bra. Kattemor har selvsagt gjemt de på et trygt sted. 

Anonymkode: b6504...87e

Det er ikke sikkert. Katter kan være ganske dumme. Min katt skulle flytte ungene en gang, så ble hun skremt av en bil da hun gikk over veien, hun slapp kattungen rett ned og løp, og jeg måtte redde ungen hennes. I begynnelsen drevhun også så satte seg på ungene sine, uten å forstå hva som skrek så fælt under rumpa hennes. Så nei, ikke alle katter blir gode mødre. 

Anonymkode: d2a90...cf7

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Få tak i en gps-tracker (hør om du kan låne en av noen for fortgangens skyld) og sett på katta så kan du følge via app hvor hun går.

Anonymkode: 5facc...c4c

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...