Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei. Jeg skal snart reise Bergen-Barcelona-Canada-Orlando, det jeg lurer på er om jeg må ut og sjekke inn bagasjen på nytt på hver flyplass, jeg husker ikke i farten hvilke flyselskap vi skulle reise med. 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det varierer. Noen ganger (som oftest i min erfaring) blir bagasjen sendt hele veien, noen ganger må man sjekke den inn på nytt.

Anonymkode: 5643c...ed2

Skrevet

Undrer meg over at du skal fly via Barcelona, Spania og et sted Canada for å komme til Orlando?  Skal du ha stopp på veien eller har du bare valgt en utrolig kronglete reiserute?🤔

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror ikke du må det. Mener å ha lest et sted at det bare er på Gardermoen du må gjøre det. Jeg har i alle fall mellomlandet på reiser i Europa uten å måtte sjekke inn bagasjen på nytt

Anonymkode: cff5e...08a

Skrevet

Skal du fly dette i et strekk? Hvis billetten ble bestilt Fra Bergen til Orlando, du ikke skal bytte flyselskap (altså til noen andre enn en partner) så sjekker du den inn i Bergen, og får den tilbake i USA. Noen ganger må man hente bagasjen og levere den igjen i Canada, andre ganger må man ikke. 

Skrevet
På 12.7.2017 den 21.43, Christiane_W skrev:

Undrer meg over at du skal fly via Barcelona, Spania og et sted Canada for å komme til Orlando?  Skal du ha stopp på veien eller har du bare valgt en utrolig kronglete reiserute?🤔

Billigste ruten faktisk 😂 Ikke jeg som har bestilt 😜

På 13.7.2017 den 13.01, perplexed skrev:

Skal du fly dette i et strekk? Hvis billetten ble bestilt Fra Bergen til Orlando, du ikke skal bytte flyselskap (altså til noen andre enn en partner) så sjekker du den inn i Bergen, og får den tilbake i USA. Noen ganger må man hente bagasjen og levere den igjen i Canada, andre ganger må man ikke. 

Vi har en kort mellomlanding i Barcelona og en lenger en i Canada. Billettene er bestilt fra Bergen til Orlando, men vi har fått med mellomlandinger da det var det billigste. Tror vi skal bytte fly underveis, om vi skal bytte selskap vet jeg ikke. Men igjen, turen er bestilt fra Bergen til Orlando

Skrevet

9 minutter siden, LifeAsS skrev:

Billigste ruten faktisk 😂 Ikke jeg som har bestilt 😜

Vi har en kort mellomlanding i Barcelona og en lenger en i Canada. Billettene er bestilt fra Bergen til Orlando, men vi har fått med mellomlandinger da det var det billigste. Tror vi skal bytte fly underveis, om vi skal bytte selskap vet jeg ikke. Men igjen, turen er bestilt fra Bergen til Orlando

Om det er bestilt en gjennomgående billett fra Bergen til Orlando skal det ikke være noe problem å sjekke inn bagasjen for hele reisen i Bergen, så dere først behøver å hente den igjen når dere kommer til Orlando.  Med gjennomgående billett er den enten med samme selskap eller i alle fall selskaper som samarbeider.

Hadde du derimot hatt tre separate billetter (en Bergen-Barcelona, en Barcelona-Canada og en Canada-Orlando) hadde du måttet hente bagasjen på hver flyplass og sjekke den inn igjen.  

AnonymBruker
Skrevet

Ikke det du spør etter, men pass på at dere søker ETA før dere drar! Leste akkurat en sak om noen som skulle til USA med mellomlanding i Canada. De kom ikke videre fra Canada, fordi de ikke hadde ETA (Canadas svar på ESTA, må ha det selv om det kun er mellomlanding).

Anonymkode: 237e8...935

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...