Gå til innhold

Unormal lang menstrasjon

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, 

jeg fikk noen småblødninger forrige mandag som varte til onsdagen. Senere onsdag kom det større blødninger som gikk over torsdag morgen. Da kom det ingenting før større blødninger på kvelden. På fredag var det nesten ingen blødninger, kun at man så at papiret ble litt rosa, samme lørdag morgen før kvelden kom da de større blødningene kom tilbake. Nå har jeg hatt disse større blødningene siden da utenom i dag da det kun har vært småblødninger igjen. Oppsummert så har jeg hatt blødninger i 10 dager. Min normale menstrasjon varer i 5 dager og den er ikke så "opp og ned" med blødningene...

Jeg begynner å bli litt bekymret og prøvde å bestille en legetime. Oppga da ikke grunnen da og fikk beskjed at de ikke har noe ledig før ferien, men tror dere dette er noe som jeg kan få en akutttime til når man ringer på morgenen? Eller tror dere jeg bør vente til august med å undersøke? Litt redd det kan være noe galt, så det bør kanskje bli undersøkt opp i... Er det noen som har opplevd noe lignende selv? 

Min forrige menstrasjon var også litt utenom det vanlige da jeg kun blødde litt (mye mindre blødninger enn normalt) i 7 dager, som også var lenger enn det vanligvis pleier...

-Jente24

Anonymkode: 61e54...80a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

MenstrUasjon. 

Anonymkode: b15e8...adc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Beklager til rettskrivingspolitiet. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Min normale menstruasjon er på 9 dager. Har hatt mens i 24 dager før, men det var på grunn av noe surr med p-pillen. Gikk til legen, som hadde ledig time på dagen, og han sa det ikke var noe å bekymre seg over, men jeg fikk en resept på noe hvis det ikke skulle gi seg, eller bli for plagsomt. Har også hatt både lengere og totalt mangel på menstruasjon på grunn av stress.

Går du på noen form for hormonell prevensjon? Kan du være gravid? (Det spurte legen min meg om, det var det ingen mulighet for da i mitt tilfelle). Mye stress i det siste?

Anonymkode: 1fc31...251

AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo vurdere å høre om legevakten har noen råd til deg. Ellers er det bare å vente på muligheten til å komme til fastlegen din. Hvis det har skjedd noe spesielt den siste tiden som f.eks. at du har begynt på en annen pille av ett eller annet slag så kan det også forstyrre. Jeg begynte på jerntabletter for en tid tilbake, syklusen endret seg fra 27 til 32 dager. Blødningene varte tre til fire dager mot normalt seks dager. Og de var betydelig mindre enn før jeg fikk jerntablettene

Anonymkode: ffece...c57

AnonymBruker
Skrevet

Det er ingen mulighet for at jeg er gravid.. Jeg går på microgynon, gjort dette i noen år og har aldri hatt dette problemet tidligere. 

Men da skal jeg prøve å få bestilt en time på dagen imorgen i tilfelle. Bedre enn å bekymre seg. Google skremmer noen ganger mer enn det hjelper med diverse sykdommer så ble litt redd for sånne ting :)

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du går på Microgynon har du ingen menstruasjon, du har en mellomblødning. Og mellomblødninger kan arte seg slik du beskriver. 

Anonymkode: 4319f...2db

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du går på p-piller er det sikkert bare mellomblødninger i forbindelse med at du har hoppet over mensen eller noe sånt. Ta en ukes pause (hvis du har tatt pillene i minst tre uker sammenhengende), så blir nok blødningene borte. Hvis du ikke har tatt pillene i minst tre uker sammenhengende må du vente og ta pause så fort du kan

Anonymkode: d6b35...804

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...