AnonymBruker Skrevet 12. juli 2017 #1 Skrevet 12. juli 2017 Noen som har tips til billig/ikke så dyr ferie for 2 voksne og 1 barn på snart 2 år? Trenger ikke dra så langt, men har bare lyst å komme oss litt bort å se noen andre vegger. Kanskje en plass i Norge der det er fint og billig å overnatte? Eller Sverige tur med billig hotell, camping? Telt kan vell bli litt vanskelig med en liten en.. Erfaringer ? Anonymkode: c28d6...7a1
atropos Skrevet 12. juli 2017 #2 Skrevet 12. juli 2017 Telt er ikke noe problem! Da vår eldste var 1, dro vi på bilferie i Norge. Kjørte nedover Sørlandet, campet i skogen og besøkte kjente nedover. Kjørte oppover Vestlandet, gikk prekestolen og besøkte rosendal. Kjempefin feire! Brukte 0 kr på overnatting, kjøpte maten vår på matbutikk og hadde med primus. Så det vi brukte penger på var drivstoff og båtbilletter. (Særlig på Vestlandet er det mye ferger)
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2017 #3 Skrevet 12. juli 2017 Akkurat nå, atropos skrev: Telt er ikke noe problem! Da vår eldste var 1, dro vi på bilferie i Norge. Kjørte nedover Sørlandet, campet i skogen og besøkte kjente nedover. Kjørte oppover Vestlandet, gikk prekestolen og besøkte rosendal. Kjempefin feire! Brukte 0 kr på overnatting, kjøpte maten vår på matbutikk og hadde med primus. Så det vi brukte penger på var drivstoff og båtbilletter. (Særlig på Vestlandet er det mye ferger) Hvordan sov 1 åringen i telt, på underlag, madrass eller? Anonymkode: c28d6...7a1
atropos Skrevet 12. juli 2017 #4 Skrevet 12. juli 2017 Han sov i voksiposen sin oppå et tynt liggeunderlag
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2017 #5 Skrevet 12. juli 2017 Akkurat nå, atropos skrev: Han sov i voksiposen sin oppå et tynt liggeunderlag Ok, hørtes koselig ut. Usikker på om det hadde funket med min, han har alltid vært litt vanskelig når det kommer til søvn og bruker tid på å sovne, så ser for meg at han bare går rundt om kring om han ikke har en seng å sove i.. Og han hater å føle seg fanget så vil nok bare bruke dyne, tror du det blir for kaldt? Anonymkode: c28d6...7a1
atropos Skrevet 12. juli 2017 #6 Skrevet 12. juli 2017 Men sover han i pose i vogna si? Vi lot han sovne der han ville, og så putta vi han oppi posen når han hadde sovna 😉 Men nå på sommeren vil jeg tro det går fint med dyne. Ta på ullpysj hvis det er kaldt, og ta et skinn han kan sove på hvis dere har
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2017 #7 Skrevet 12. juli 2017 Air-bnb byr også på billig innlosjering og med barn er det ofte mye bedre enn hotell, da man gjerne får flere rom og kjøkken og gjerne hageflekk el.l. Min erfaring m telt og småbarn er delt, dvs det gikk greit men stor ulempe var at det ble tidlig lyst el aldri særlig mørkt og ungen våkner før fuglene fiser. Anonymkode: 01419...844
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2017 #8 Skrevet 12. juli 2017 43 minutter siden, atropos skrev: Men sover han i pose i vogna si? Vi lot han sovne der han ville, og så putta vi han oppi posen når han hadde sovna 😉 Men nå på sommeren vil jeg tro det går fint med dyne. Ta på ullpysj hvis det er kaldt, og ta et skinn han kan sove på hvis dere har Det var lurt Så han bare styrte på selv til han sovnet eller hvordan sovnet han? Beklager mange spørsmål takk for råd! :D Anonymkode: c28d6...7a1
Perle Skrevet 12. juli 2017 #9 Skrevet 12. juli 2017 (endret) Mini-cruise? Til Fredrikshavn eller køben? Endret 12. juli 2017 av Perle
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2017 #10 Skrevet 12. juli 2017 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Air-bnb byr også på billig innlosjering og med barn er det ofte mye bedre enn hotell, da man gjerne får flere rom og kjøkken og gjerne hageflekk el.l. Min erfaring m telt og småbarn er delt, dvs det gikk greit men stor ulempe var at det ble tidlig lyst el aldri særlig mørkt og ungen våkner før fuglene fiser. Anonymkode: 01419...844 Haha, ja det har jeg ikke tenkt på som et problem, men mini våkner lett av lyset! Sjekka det ut nå, er det slik at man bor hos andre i hjemmene deres? Anonymkode: c28d6...7a1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2017 #11 Skrevet 12. juli 2017 4 minutter siden, Perle skrev: Mini-cruise? Til Fredrikshavn eller køben? Det så koselig ut! Anonymkode: c28d6...7a1 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2017 #12 Skrevet 12. juli 2017 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Haha, ja det har jeg ikke tenkt på som et problem, men mini våkner lett av lyset! Sjekka det ut nå, er det slik at man bor hos andre i hjemmene deres? Anonymkode: c28d6...7a1 Det er i hovedsak private som leier ut enten hjemmene sine eller utleieleiligheter. De bor der ikke mens man selv bor der. (Både i Bergen og Sandefjord som er de to norske byene jeg har sveivet innom ser det ut som at det er endel utleieleiligheter, i Valdres en gang fant jeg et landsted, mens i Stockholm feks er det endel større leiligheter og da er det ofte hjem. I NY har vi bodd i en leilighet som var et hjem (utleier bortreist) og i en utleieleilighet som del av et hud). Var skeptisk, men ble Veldig positivt överraskat. Noen leier ut egne landsteder. Men enkelt å søke for å se om noe aktuelt for dere. Anonymkode: 01419...844
atropos Skrevet 12. juli 2017 #13 Skrevet 12. juli 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det var lurt Så han bare styrte på selv til han sovnet eller hvordan sovnet han? Beklager mange spørsmål takk for råd! :D Anonymkode: c28d6...7a1 Vi ventet til han var litt trøtt og så lå en av oss sammen med han en stund, men mener det gikk ganske greit. (Typ han sov før ni) det kommer jo an på sovehjerte til ungen. Vi er heldige der. Ift lys, er det lurt å tenke på morgenlys når man slår opp teltet. Slå det opp i skyggen av et tre eller noe, så får dere sove litt lengre
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå