Gå til innhold

Hvor mye koster begravelse?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eeehh ......  Sånn var det ikke her jeg bor. Den døde blir liggende i 2 timer (tror jeg) på avdelingen. Deretter blir den trillet ned på sykehuskappellets kjølerom. Derfra overtar begr.byrået. Da tar de kontakt. Sånn var det ihvertfall med begge mine foreldrers dødsfall.

Anonymkode: e3d7e...4f2

Hvilket begravelsesbyrå man vil bruke er fritt valg. Det er også valgfritt om man vil bruke byrå, eller ordne alt selv. Så da har dere nok blitt spurt om sykehuset skal be de ringe dere, selv om dere ikke husker. 

Anonymkode: 0ed53...557

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Slutt på 4000 fra NAV altså ?   Det var det før

Anonymkode: e3d7e...4f2

Fikk ingenting dekket, da klaget jeg på avgjørelsen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan dessverre gå ganske mye penger på en begravelse uten at det føles som overdådig. I begge mine foreldres begravelse hadde vi en som sang og en på instrument i tillegg. Så kommer pris til begravelsesbyrået, kiste, blomster, gravsten og gravering.

Hvis man vil ha minnestund etterpå i leide lokaler, med noe servering og kaffe/kake koster det også litt.

Det som forundret meg mest var faktisk prisen på dødsannonse, det ble svinedyrt når begge hadde røtter flere steder og vi skulle ha annonse i flere lokalaviser.

In short, hvis man vil ha en begravelse hvor med minnestund hvor man ordner lite selv, og dødsannonser i aviser, går det fort 50.000-100.000. Helt vilt mye penger egentlig :/

(Når det er sagt - så kan man gjøre det billigere også, ved å velge bort det meste av det jeg trekker frem. Problemet for vår del var at der midt oppe i sorgen ville vi jo ikke være "gniene" på den siste avskjeden med et kjært familiemedlem, så det var ikke så lett å skulle ta de billigere valgene, hvis vi/ boet/ avdøde strengt tatt hadde pengene.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...