Gå til innhold

Kredittkort


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har ett kredittkort. Mastercard gold. Dette bruker jeg om jeg handker noe på nett og kjøpe reiser. 

Anonymkode: 88b4e...6b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

http://canariajournalen.no/Nyheter/Blankt-avslag-fra-bankene-for-nordmenn-som-ble-rundlurt-paa-Gran-Canaria

Her er en sak alle bør merke seg. Betalt med debetkort blir ikke refundert når kunden blir svindet, mens beløp betalt med kredittkort blir refundert fullt ut. Derfor er kredittkort viktig å bruke når man betaler på nett og i utlandet. 

Anonymkode: 9a73b...397

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja bruker disse jeg, aldri betalt noen renter. :)

Yabank: 3 % på dagligvarer

Komplett: 2 % på nettkjøp

Remember: større rabatter på ulike nettbutikker mange ofte bruker nå og da.

Norwegian: Brukes stort sett kun på flybilletter hos dem.

 

Anonymkode: 0a095...562

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker Komplett til daglig og løser inn bonusen i varer fra nettbutikken. Handler alt unntatt mat på nett, så får 4% bonus på det meste da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, QQbaby skrev:

Men forstår ennå ikke hvordan du tjener penger på det? Eller er det du prøver å si at kreddittkort er som et vanlig kort dersom man betaler ned raskt nok? Forstår ikke helt den rotete økonomien her.

Dersom du betaler kredittkortregningen før forfall løper det ingen renter.

Jeg har ett MasterCard der jeg får poeng for hver krone jeg betaler med kortet. Disse poengene kan brukes til f.eks. hotellovernatting. Dette er penger spart/tjent da jeg uansett ville hatt overnattinger på hotell.

Har også et Visa kredittkort som jeg bruker for å betale for drivstoff. Får da noen prosenter i rabatt. Dette er penger spart/tjent da jeg uansett ville fylt drivstoff.

Bruker kredittkortet til alle kjøp over 200-300 kroner og all netthandel. Skulle du bli svindlet på nettet slipper at bankkontoen din plutselig er tom. 

Ved betaling av f.eks. flybilletter med kredittkort får du også som regel med en reiseforsikring på kjøpet.

Merk at dersom du har rotete økonomi er ikke kredittkort noe for deg. Det er derimot en kjempefordel for de med ordnet økonomi. 

Anonymkode: c4b59...15c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...