Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har begynt på mastergraden min, men orker bare ikke mer! Jeg har jobb og greier, men tenker at når jeg skal videre til neste jobb, er det fint både i forhold til å få jobben og i forhold til lønnstrinn, å ha en mastergrad.

Har du mastergrad? Og vil alle ha det i fremtida. Mine fire år med høyere utdannelse vil plutselig bli lite?

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest1
Skrevet

Spørs jo hva du tar mastergrad i. Men generelt er det veldig lite å ha "bare" ha bachelor.

Skrevet

Jeg glemte visst å logge inn. Er i gang med mastergrad i journalistikk. Har tatt halvannet semester av masteren, men er ikke motivert nok.

Skrevet
Men generelt er det veldig lite å ha "bare" ha bachelor.

Det er jo ikke lite å ha bachelor., er på langt nær nødvendig at alle tar master.

Man kommer ikke nødvendigvis noe bedre ut i forhold til lønn (ialleflal ikke før etter noen år, da det tar et par år ekstra å få seg en master grad).

Ellers vil jeg si man bør ta en master grad om det er et spesielt emne man ønsker å fordype seg spesiellt i, tror heller ikke man nødvendigvis ender opp med en mer spennende og utfordrende jobb selv om man har master.

Men det er selvfølgelig ingen ulempe;)

Gjest Revenka
Skrevet

Jeg holder på med master i kjemi, og jeg hadde ikke nøyd meg med en bachelorgrad. Men dette er fordi jeg ikke er interessert i rent lab arbeid. Som bachelor i et realfag så er det jo så og si det samme som vanlig ingeniør. Lønnen er dårligere, dessuten får jeg ikke drømmejobben med en bachelorgrad.

Du sier du har gått 1,5 år, da er du jo ferdig til våren. Greit å bare bli ferdig da, eller??

Skrevet

har snart mastergraden min i boks! selv om undersøkelser viser at masterkandidater ikke nødvendigvis tjener så veldig mye bedre enn de med "bare" bachelor, er det vel ikke så mye tvil om at dersom du går etter drømmejobben skulle det være lettere å kommer til intervju med en master i lomma enn med en bachelor...? slik tenker i alle fall jeg... (men jeg bør kanskje si at jeg går på et studium der kun en bachelor-grad alene nok ikke er så veldig mye verdt).

Skrevet

Jeg har tatt 1,5 semster, altså nesten ett år av masteren. Tar det på deltid nå, fordi jeg har fått jobb. Tar lang tid før jeg er ferdig.

Vet dere om det går an å utsette masteren, eller mister jeg plassen min da?

Gjest Anonymous
Skrevet

Du kan fint fullføre en annen gang, du må ikke gjøre det nå.

Er man ikke motivert er det ikke gøy. Det skal være gøy!

Ta deg jobb, tjen noen penger og fullfør når du er klar.

Skrevet

Takk for godt svar, det var nøyaktig det jeg ville høre!

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg er/var på samfunnsvitenskapelig fakultet, og der er det lite å ha bare bachelor....vet ikke hvordan det er med journalister. Men jeg mener fortsatt at en mastergrad er å anbefale.

Angående det å utsette mastergraden. Jeg ville spurt universitetet først! Det er slettes ikke alle fag hvor det er mulig (pga stor pågang og karakter-press)

Gjest Anonymous
Skrevet

Klart en master er å anbefale. Men hvem sier at man må gjøre det akkurat nå?

Det er nok av tid å fullføre en master på. Enkelte mennesker synes det blir kjedelig mot slutten og for dem er det mest hensiktsmessig å vente, lytte til kroppen og sin indre stemme - og fullføre når en selv er klar.

Da har man jo sin master- men man får den litt senere enn ønsket.

Det er ikke et problem i mine øyne.

Gjest Gjesten
Skrevet

Eg har to bachelorgrader, og har visst heile tida at eg vil ta master og. No har eg endeleg funne draumestudiet, og skal søke til sommaren. Eller, det vil sei, høgskulen har oppretta drauefaget. Eg er glad for at eg ikkje tok hovudfag då alle dei andre gjorde det, men at eg jobba i 5 år først. Eg er motivert, eldre og veit nøyaktig kva eg vil. Det er ikkje alltid det er så dumt å vente litt med vidare studier, det blir som regel betre dersom ein veit kva ein vil og er motivert trur eg.

Skrevet

Lurt å gjøre ferdig de obligatoriske eksamenene først, og så skrive masteroppgaven når du får overskudd, tid og lyst. Sjekk med skolen din om hva som er mulig.

Skrevet

Det blir sagt at det er lite med bachelorgrad her, spesielt i samfunnsfag.

Gjelder dette uansett hvilken sammensetning man har?

En grad med personalledelse mm. høres mer matnyttig ut enn tre år med samfunnsfag, eller?

Er det noen andre fagområder dette med bachelorgraden spesielt gjelder?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...