AnonymBruker Skrevet 11. juli 2017 #1 Skrevet 11. juli 2017 Hvorvidt kan konstant kontaktlinsebruk (bortsett fra søndager) i ca 2 år påvirke mental helse og nervesystemet ellers? Er det vanlig at man blir så sliten i hodet og kropp at de nesten fungerer "separert" fra hverandre? Jeg føler meg ikke som meg selv for tiden. har ikke kjent på den ekte gleden på innsiden på lenge, og føler jeg connecter med andre kun mentalt, og ikke "fra hjertet". Noen ganger sliter jeg også med å snakke tydelig, føles som om tungen er slapp. Har vel kjent dette intenst i ca 6 mnd tenker jeg. Var ikke sånn før det! Jeg "tør" ikke gå til fastlegen min om dette fordi han er så nedlatende for tiden og ikke like hyggelig som han før var. Jeg vet ikke hvorfor, kanskje han begynner å bli lei jobben sin. Jeg har høy terskel når det gjelder timer hos lege, og vet ikke hvordan jeg skal formulere dette til han. Er redd det bare høres dumt ut. Er det noen som har gjennomgått det samme? Jeg håper og tror at dette er helt normalt og bare er en periode. Anonymkode: c8460...2c2
Gjest 123Sol Skrevet 12. juli 2017 #2 Skrevet 12. juli 2017 Hvorfor tror du kontaktlinser har noe med saken å gjøre?
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2017 #3 Skrevet 12. juli 2017 Jeg tror ikke kontaktlinser har noe med dette å gjøre, hvorfor skulle det det? Hvis du ikke tørr å gå til fastlegen, så bytter du vel til en annen? Hm... har jeg ikke lest en tilsvarende tråd tidligere? Anonymkode: aff26...374 5
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2017 #4 Skrevet 12. juli 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror ikke kontaktlinser har noe med dette å gjøre, hvorfor skulle det det? Hvis du ikke tørr å gå til fastlegen, så bytter du vel til en annen? Hm... har jeg ikke lest en tilsvarende tråd tidligere? Anonymkode: aff26...374 Mulig du har det men betyr ikke at jeg har skrevet det. Dessuten er det ingen begrensninger for hvor mange tråder en kan starte opp. Les og skriv noe relevant, ikke still dumme spørsmål som du vet svaret på. Anonymkode: c8460...2c2
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2017 #5 Skrevet 12. juli 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mulig du har det men betyr ikke at jeg har skrevet det. Dessuten er det ingen begrensninger for hvor mange tråder en kan starte opp. Les og skriv noe relevant, ikke still dumme spørsmål som du vet svaret på. Anonymkode: c8460...2c2 Kontaktlinser påvirker ikke helsen slik du beskriver i startinnlegget. Dine problemer kan du ta opp meg legen. Bytt fastlege om du ikke er komfortabel med den du har. Anonymkode: 13024...b40 7
Måbarefåsiat... Skrevet 12. juli 2017 #6 Skrevet 12. juli 2017 Wow... hva har kontaktlinser med saken å gjøre? Jeg tror ingenting. Hvis du ikke vil til legen, ta opp kontaktlinsespørsmålet med optikeren din. 4
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2017 #7 Skrevet 12. juli 2017 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorvidt kan konstant kontaktlinsebruk (bortsett fra søndager) i ca 2 år påvirke mental helse og nervesystemet ellers? Er det vanlig at man blir så sliten i hodet og kropp at de nesten fungerer "separert" fra hverandre? Jeg føler meg ikke som meg selv for tiden. har ikke kjent på den ekte gleden på innsiden på lenge, og føler jeg connecter med andre kun mentalt, og ikke "fra hjertet". Noen ganger sliter jeg også med å snakke tydelig, føles som om tungen er slapp. Har vel kjent dette intenst i ca 6 mnd tenker jeg. Var ikke sånn før det! Jeg "tør" ikke gå til fastlegen min om dette fordi han er så nedlatende for tiden og ikke like hyggelig som han før var. Jeg vet ikke hvorfor, kanskje han begynner å bli lei jobben sin. Jeg har høy terskel når det gjelder timer hos lege, og vet ikke hvordan jeg skal formulere dette til han. Er redd det bare høres dumt ut. Er det noen som har gjennomgått det samme? Jeg håper og tror at dette er helt normalt og bare er en periode. Anonymkode: c8460...2c2 Kontaktlinsebruk kan ikke påvirke mental heslse og nervesystemet ellers. De plagene du beskriver har med helt andre ting å gjøre. Hvis du ikke tør å gå til fastlegen din må du bytte. Hvorfor føler du at han er nedlatende og ikke hyggelig? Du sier han har blitt sånn "i det siste", og da høres det ut for meg som du har vært en del hos ham, hvilket rimer dårlig med at du samtidig hevder at du har høy terskel for å bestille legetime. Jeg har høy terskel for å bestille legetime. Da jeg var der sist tror jeg det var 4 år siden forrige time. Jeg mener ikke å være frekk, men når du åpner innlegget ditt med å gi inntrykk av at du mener at mentale problemer skriver seg fra kontaktlinsebruk, så får det meg til å tenke at du er en person med issues som kanskje hører hjemme i psykiatrien framfor fastlegen. Er det noe du har vurdert? Anonymkode: 0c03c...afd 5
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2017 #8 Skrevet 12. juli 2017 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mulig du har det men betyr ikke at jeg har skrevet det. Dessuten er det ingen begrensninger for hvor mange tråder en kan starte opp. Les og skriv noe relevant, ikke still dumme spørsmål som du vet svaret på. Anonymkode: c8460...2c2 Les de første setningene jeg har skrevet, så ser du at jeg svarer på det du spør om. Søk også opp den andre tråden som ligger ute om akkurat dette emnet, kanskje du får noen tips der? Anonymkode: aff26...374 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2017 #9 Skrevet 12. juli 2017 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorvidt kan konstant kontaktlinsebruk (bortsett fra søndager) i ca 2 år påvirke mental helse og nervesystemet ellers? Er det vanlig at man blir så sliten i hodet og kropp at de nesten fungerer "separert" fra hverandre? Jeg føler meg ikke som meg selv for tiden. har ikke kjent på den ekte gleden på innsiden på lenge, og føler jeg connecter med andre kun mentalt, og ikke "fra hjertet". Noen ganger sliter jeg også med å snakke tydelig, føles som om tungen er slapp. Har vel kjent dette intenst i ca 6 mnd tenker jeg. Var ikke sånn før det! Jeg "tør" ikke gå til fastlegen min om dette fordi han er så nedlatende for tiden og ikke like hyggelig som han før var. Jeg vet ikke hvorfor, kanskje han begynner å bli lei jobben sin. Jeg har høy terskel når det gjelder timer hos lege, og vet ikke hvordan jeg skal formulere dette til han. Er redd det bare høres dumt ut. Er det noen som har gjennomgått det samme? Jeg håper og tror at dette er helt normalt og bare er en periode. Anonymkode: c8460...2c2 Dette høres ikke ut som noe du kan skylde på kontaktlinsebruk. Hbordan skal da mennesker med kunstige linser i øynene fungere? Og hvordan vil det bli godkjent å operere kunstige linser i massevis om dette kan føre til de problemene du beskriver? Anonymkode: 27cab...ca7 2
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2017 #10 Skrevet 12. juli 2017 wow.. dere leser alt så bokstavelig. Ikke sikkert kontaktlinsene er direkte et problem men øyehelsa generelt. Merker virkelig at øynene mine er slitne og tørre for tiden. Anonymkode: c8460...2c2
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2017 #11 Skrevet 12. juli 2017 Og tror strengt tatt at det ikke er noe galt "der oppe". Jeg hadde slike mistanker tidligere da jeg var yngre,tok CT og MR og det var ingenting. Heldigvis er tilfellet mitt nå mildere, mye mildere. Håper bare på at jeg kommer right on track snarest. Anonymkode: c8460...2c2
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2017 #12 Skrevet 13. juli 2017 Du kan jo prøve å bytte linsemerke, siden du har tørre og slitne øyne. Optikeren hjelper deg. Eller så kan du bruke briller oftere slik at øynene får litt pause fra linsene. Anonymkode: aff26...374
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2017 #13 Skrevet 13. juli 2017 8 timer siden, AnonymBruker skrev: wow.. dere leser alt så bokstavelig. Ikke sikkert kontaktlinsene er direkte et problem men øyehelsa generelt. Merker virkelig at øynene mine er slitne og tørre for tiden. Anonymkode: c8460...2c2 Hvorfor skrev du ikke bare det..? Har du problemer med kontaktilinser og slitne/tørre øyne, så er det jo optikeren din du må gå til, ikke fastlegen. Anonymkode: 0c03c...afd 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå