AnonymBruker Skrevet 11. juli 2017 #1 Skrevet 11. juli 2017 Jeg mister så j*vla mye hår at jeg får helt mentalt sammenbrudd og sitter og griner her. Har nå i flere uker mistet utrolig mye hår, men i stad tok jeg et lite bad i bassenget og da jeg dusjet etterpå så dro jeg ut TYKKE biter med hår, det må ha vært flere hundre hårstrå tilsammen. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre! Tok nylig en blodprøve og alle vitaminene er fine, så det er ikke problemet. Jeg som alltid har hatt så langt og tykt hår! Noen som har opplevd noe lignende? Hva gjorde dere? Anonymkode: 0f7e2...1bf
Måbarefåsiat... Skrevet 11. juli 2017 #3 Skrevet 11. juli 2017 Jeg tenkte jeg skulle forsøke det svært reklamepåkostete Define og se hva det handlet om. Det handlet om at jeg mistet svære dotter med hår og dritten gikk rett i søpla. Har du byttet noen produkter el kan det ha en sammenheng. Sjekk med en frisør.
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2017 #4 Skrevet 11. juli 2017 Vel, dersom du oppriktig mister bunter med hår så må du jo tilbake til legen. Dersom man verken har mangelsykdom, er gammel, gravid eller syk så mister en ikke store bunter hår. Så da må legen finne ut årsaken av dem over. Sykdoms-posten innbefatter her stress, som er en potensiell og ikke usannsynlig kandidat. Bare så det er nevnt. Dersom du føler at du mister mye hår men det egentlig er snakk om små klaser på 10-20 her og der og det ikke (merkbart og synlig) påvirker hårmengden du har på hodet så er sånt normalt. Kan skyldes alt fra eksamensnerver til ettervirkning av influensa eller rett og slett floker. Anonymkode: c1321...885
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2017 #5 Skrevet 11. juli 2017 3 minutter siden, NotNaomi skrev: Det kan være stress? Har jo ikke vært spesielt stressa i det siste... 2 minutter siden, Måbarefåsiat... skrev: Jeg tenkte jeg skulle forsøke det svært reklamepåkostete Define og se hva det handlet om. Det handlet om at jeg mistet svære dotter med hår og dritten gikk rett i søpla. Har du byttet noen produkter el kan det ha en sammenheng. Sjekk med en frisør. Har brukt samme shampo og balsam som jeg har gjort i flere år, SP fra Wella tror jeg den heter. Fikk den anbefalt av frisøren min, og den er for sensitiv hodebunn og inneholder ikke silikon slik som define. Anonymkode: 0f7e2...1bf
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2017 #6 Skrevet 11. juli 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Vel, dersom du oppriktig mister bunter med hår så må du jo tilbake til legen. Dersom man verken har mangelsykdom, er gammel, gravid eller syk så mister en ikke store bunter hår. Så da må legen finne ut årsaken av dem over. Sykdoms-posten innbefatter her stress, som er en potensiell og ikke usannsynlig kandidat. Bare så det er nevnt. Dersom du føler at du mister mye hår men det egentlig er snakk om små klaser på 10-20 her og der og det ikke (merkbart og synlig) påvirker hårmengden du har på hodet så er sånt normalt. Kan skyldes alt fra eksamensnerver til ettervirkning av influensa eller rett og slett floker. Anonymkode: c1321...885 Det er MYE. Sluket tetta seg flere ganger gjennom bare én dusj. Har tenkt å dra til lege, men er på sydenferie og skal være her i tre uker til. Men da kom jeg til å tenke på: kan det være nettopp pga sydenferie at jeg røyter sånn? Pga temperaturendringer? Anonymkode: 0f7e2...1bf
Gjest NotNaomi Skrevet 11. juli 2017 #7 Skrevet 11. juli 2017 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er MYE. Sluket tetta seg flere ganger gjennom bare én dusj. Har tenkt å dra til lege, men er på sydenferie og skal være her i tre uker til. Men da kom jeg til å tenke på: kan det være nettopp pga sydenferie at jeg røyter sånn? Pga temperaturendringer? Anonymkode: 0f7e2...1bf Ok. Ja,kan kanskje være værforandringer? Jeg har mistet hår i stress-perioder. Og da tenkte jeg på det.
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2017 #8 Skrevet 11. juli 2017 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er MYE. Sluket tetta seg flere ganger gjennom bare én dusj. Har tenkt å dra til lege, men er på sydenferie og skal være her i tre uker til. Men da kom jeg til å tenke på: kan det være nettopp pga sydenferie at jeg røyter sånn? Pga temperaturendringer? Anonymkode: 0f7e2...1bf Sluk tetter seg i ulikt tempo, så akkurat det sier ikke meg så mye så lenge du ikke har kort hår. Sånn her og nå: børst håret før vask. Så vasker du det hengende (altså ikke i en floke oppe på hodet, som mange har for uvane) og balsamerer til røttene. Klem det forsiktig tørt med en håndduk og børst det forsiktig vått. Finner du floker: la dem tørke og børst så ut. Deretter fletter du håret og lar det være flettet til neste dusj. Gjennta. Husk for all del å ha på deg enten en hatt eller få solkrem faktor 30 inn i hårbunn som stikker ut. Solbrent hud slipper hår.. Anonymkode: c1321...885
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2017 #9 Skrevet 11. juli 2017 Tror det er noe som skjer typ hvert 7. år, at man mister en hel del hår. Google det. Anonymkode: 86411...013
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2017 #10 Skrevet 11. juli 2017 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sluk tetter seg i ulikt tempo, så akkurat det sier ikke meg så mye så lenge du ikke har kort hår. Sånn her og nå: børst håret før vask. Så vasker du det hengende (altså ikke i en floke oppe på hodet, som mange har for uvane) og balsamerer til røttene. Klem det forsiktig tørt med en håndduk og børst det forsiktig vått. Finner du floker: la dem tørke og børst så ut. Deretter fletter du håret og lar det være flettet til neste dusj. Gjennta. Husk for all del å ha på deg enten en hatt eller få solkrem faktor 30 inn i hårbunn som stikker ut. Solbrent hud slipper hår.. Anonymkode: c1321...885 Veldig vanskelig å børste håret før en hårvask, siden jeg bader veldig mye her i syden, og håret blir utrolig bustete og ekkelt av det. Det kan jo forsåvidt også være en årsak til hårtapet, kanskje jeg skal se etter en badehette... Men takk for forslagene om å ha håret fletta og bruke hatt/solfaktor! Anonymkode: 0f7e2...1bf
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2017 #11 Skrevet 11. juli 2017 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tror det er noe som skjer typ hvert 7. år, at man mister en hel del hår. Google det. Anonymkode: 86411...013 Huska jeg mista en del hår for sånn typ 3-4 år siden, men ikke på langt så mye som nå... nå begynner jeg å tenke på alopecia her! Hjelp! Anonymkode: 0f7e2...1bf
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2017 #12 Skrevet 11. juli 2017 Kan det forresten være pga klor i bassenget? -TS Anonymkode: 0f7e2...1bf
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2017 #13 Skrevet 11. juli 2017 Stress! Husk at stress kan være så mye, multitasking, alltid tilgjengelig, bekymringer osv. osv. Alt dette er stress for hjernen og det kan gi utslag i kroppslige symptomer, blant annet håravfall. Anonymkode: 9b1da...95a
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2017 #14 Skrevet 11. juli 2017 Høres ut som når jeg hadde Alopecia, er ikke så mye å gjøre med det heller. Kan ikke forhindre det i å falle ut... Anonymkode: c33db...a74
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2017 #15 Skrevet 11. juli 2017 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Høres ut som når jeg hadde Alopecia, er ikke så mye å gjøre med det heller. Kan ikke forhindre det i å falle ut... Anonymkode: c33db...a74 Hvor lang tid tok det før du merka en hårløs flekk da? Anonymkode: 0f7e2...1bf
The Kitten Skrevet 11. juli 2017 #16 Skrevet 11. juli 2017 Det kan være flere årsaker til det. Jeg mistet mye hår en periode fordi jeg manglet B-vitaminer, min svigersøster fordi hun gikk gjennom en veldig stressende periode. Du sier at ingenting av dette kan være medvirkende faktorer. Kan det være du bare går gjennom en røyteperiode? Hvordan er håret ellers? Det er kanskje vanskelig å si, men vokser det ellers som normalt?
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2017 #17 Skrevet 12. juli 2017 9 timer siden, The Kitten skrev: Det kan være flere årsaker til det. Jeg mistet mye hår en periode fordi jeg manglet B-vitaminer, min svigersøster fordi hun gikk gjennom en veldig stressende periode. Du sier at ingenting av dette kan være medvirkende faktorer. Kan det være du bare går gjennom en røyteperiode? Hvordan er håret ellers? Det er kanskje vanskelig å si, men vokser det ellers som normalt? Får håpe det bare er en liten røyteperiode. Er så hypokonder at jeg tenker på all verdens av alvorlige sykdommer. Tror håret ellers er normalt? Er ikke sikker på om det vokser normalt da, vanskelig å si på bare få dager. Anonymkode: 0f7e2...1bf
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå