Gå til innhold

Noen sykepleiere/helsepersonell her?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, legen har rekvirert noen prøver til meg som jeg skal ta men, men nå har denne legen tatt ferie. Ser at legen har glemt å krysse av en viktig prøve, kan jeg krysse av den selv?

Anonymkode: dd64e...3bd

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei, legen har rekvirert noen prøver til meg som jeg skal ta men, men nå har denne legen tatt ferie. Ser at legen har glemt å krysse av en viktig prøve, kan jeg krysse av den selv?

Nei.

Anonymkode: f71c3...78a

AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei.

Anonymkode: f71c3...78a

Hva skjer hvis jeg gjør det? Det er jo veldig viktig! Er bare èn analyse.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva skjer hvis jeg gjør det? Det er jo veldig viktig! Er bare èn analyse.

Det er ikke lov. Du kan heller ikke endre på en kontrakt etter noen har skrevet under på den f.eks. Snakk med vikarierende lege. 

Anonymkode: 11de8...508

Skrevet

Var den veldig viktig ville legen krysset den av. Vent til du er å skal ta prøven og spør helsesekretæran. Eller vent til legen er tilbake. 

AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er det samme som dokumentforfalskning. Snakk med vikarierende lege. Dessuten, hvis den var så viktig ville nok ikke legen glemt den :P 

Anonymkode: 9b2e5...477

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Helsepersonell har ikke lov til å svare som helsepersonell på kropp og helse. 

Prøver rekvirerer legen, krysser du selv på prøvearket kan du måtte betale prøven fullt ut selv (mange tusen kroner uten Helforefusjon) og i tillegg bli anmeldt for dokumentfalsk. 

Anonymkode: a94f8...4bd

Skrevet

Istede for å åpne egen tråd om det, så spør jeg bare her. Dere i helsevesenet, når dere bruker DIPS, er det lov å sjekke sin egen journal? Vi har på jobb tilgang til alles journalen (ser kun på våre egne pasienter såklart). Men jeg skulle gjerne hatt utskrift av noen blodprøve svar, så lurte jeg på om jeg kan gå inn på min journal i DIPS? 

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, Honkaponka skrev:

Istede for å åpne egen tråd om det, så spør jeg bare her. Dere i helsevesenet, når dere bruker DIPS, er det lov å sjekke sin egen journal? Vi har på jobb tilgang til alles journalen (ser kun på våre egne pasienter såklart). Men jeg skulle gjerne hatt utskrift av noen blodprøve svar, så lurte jeg på om jeg kan gå inn på min journal i DIPS? 

Jeg har i hvert fall sjekket hva som ble skrevet om føflekkene mine, jeg hadde ingen annen grunn enn at jeg var nysgjerrig. 

Anonymkode: fbe20...876

AnonymBruker
Skrevet
41 minutter siden, Honkaponka skrev:

Nei, det har du ikke. Det går som journal snoking det også. 

Anonymkode: 6033c...670

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...