Gå til innhold

om kun kort tid.....

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

nå har det begynnt å gå opp for meg hva jeg skal begi meg ut på....tidligere har alt dreid seg om hva som må ordnes og kjøpes. det er ikke før plutselig nå, i det siste at jeg har forstått at jeg virkelig skal gifte meg!!!! det er den 17. og jeg aner ike hva jeg ikke har gjort eller hva jeg burde gjort!!!!hva gjør man de siste ukene,da??tror det meste er i boks, men det er sikkert noe som er glemt.....noen som kan tipse meg??det var egentlig bare det jeg ville, få det ut!!!-----men som jeg gleder meg!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Hei! Jeg har bare litt over en uke igjen! Har gått hele uken og lurt på hva jeg skulle gjøre for at neste uke skal bli litt roligere. Men noen ting kan man bare gjøre kort tid før dagen. Har vært idag og kjøpt inn mer bordpynt, og vært hos forloveren min og laget bordkort. Holder på å gjøre sangheftet ferdig, så finishen på dette skal vi jobbe med i helga. Har bakt rundstykker til nattmaten. Sjekker at alt er kjøpt inn som trengs for den store dagen. Neste uke blir det prøvetime hos frisør (evt. innkjøp av sminke), siste innkjøp av mat, drikkevarer og polvarer, hente brudgommens klær (min mamma har sydd brudekjole og kjøpt kjole til dattera vår så alt er i boks til oss). Videre blir det møte med kokk og servitører på fredag, avtale med bandet som skal spille, møte med toastmaster igjen, nærmere avtale ang. brudebil. Håper jeg skal få tid til litt egenpleie og forventningssnakk med min kjære. Her er bare noen av mine gjøremål og tanker. Kanskje har du ordnet alt dette tidligere og kan slappe mer av i dagene før bryllupet. Hvis du har noen tips til meg tar jeg imot med takk! Hilsen tuppelura som gifter seg 10. august.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det lureste å gjøre i ukene før bryllupet er å ha en slim planleggingsliste om ligger flere steder på nette og så krysse av for alle tingene dere har gjort. Dessuten er det viktig å sjekke alle bestillinger og avtaler, slik at dere vet at det ikke er noe trøbbel med det.

Vi gifter oss 10/8 og har fortsatt en hel drøss med ting igjen, det til tross for at vi har krysset så og si alle tingene på den opprinnelige listen. Det er en hel masse som ikke kan ordnes før den siste uken, så det blir nok hektisk.

Her er den absolutt siste listen vår: (heldigvis er noen ting ferdig allerede)

Klippetime til <brudgommen>

Hente ringer

Bestille hvite roser hos Mester Grønn

Lever skåler til blomsteroppsatser

Ringe organist

Ringe kirketjener

Vaske telysestakene

Sette inn bryllupsannonser i avisene

Handle inn frukt, fløte, sjokolade + +

Handle inn frukt til dessert ved ostekake.

Kjøpe papirlommetørkler

Sjekke at alt er OK med catering

Finne noen til å dele ut kirkeprogrammer

Finne ut hvordan vi gjør det med sprit og gaver selve dagen

Sjekke lån av bryllupsbil

Finne ut om et par av de usikre gjestene kommer

Huske negltime

Hente antrekkene våre

Brenne CD'er

Gjøre klar servietter og bordkort?

Avtale angående henting av nøkkel til lokalet

Finne ut hvem som filmer evnt. Tar ekstra med bilder

Kjøpe engangskameraer

Sjekke lyd på PC kontra CD-spiller. Trenger vi skjøtledning?

Lag velkomstdrink

Lage drink-mix-liste

Kjøpe inn fler glass?

Sjekke alt utstyr til brud.

Sjekke alt utstyr til brudgom.

Kjøpe lip-liner

Pakke til bryllupsnatt

Hente blomster

Organisere med toastmaster

Lage bordplan

Sette sammen sanghefter

Pynte kirke

Pynte lokalet

Pynte utenfor lokalet med bjørk

Pynte bryllupsbilen

Ta med til lokalet

-kaker

-tape, saks, poser, esker

-matvarer

-drikkevarer

-lys, servietter, bordkort

-glass (må vaskes)

-velkomstdrink

-drinkmix

-godteri

-kurver på bad

-kaffe

-CD'er, anlegg, PC

-skåler til godteri

-fat til mat

-kaffekopper, tallerkener og kakegafler?

-Isbitboks

Kaker

-Bryllupskake

-Waleskringe

-Skumkake

-Hvetekringle

-Firkløverkake

-Ostekake

-Kransekake

-Svinekamkake

-Fromasjkake

-Suksessterte

-Verdens beste

-Ostekaker til dessert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det begynner å gå opp for oss begge nå at dagen nærmer seg med stormskritt! Har nok det meste i boks. Stresser i alle fall ikke. Men dette er det som står igjen (som jeg kan komme på i farten i alle fall)

Dansetime (vi må lære å danse vals 8) )

Dobbelt sjekke fotograf, florist m.m.

Gi beskjed til min far at presten trenger hjelp til å komme til vielsen (han er dårlig til bens)

Dra til brudesalongen og leie underkjole med virre og kjøpe strømpebånd :wink:

Manikyr

Pakke ned alt som skal taes med til lokalet (musikk, bordkort m.m.) slik at alt er samlet på en sted.

Pakke til natten på hotellet

Avtale nærmere med hvem som kan ta familiebilder, filme osv.

Dra til lokale for å se om minidiscen fungerer på stereoanlegget der - viss ikke må vi ta med egen

Klippe håret (brudgommen)

Gå inn skoene - dette har jeg helt glemt og jeg er redd jeg kommer til å angre på dette :-? (har kjøpt gnagsårplaster. Det er bedre å være føre var enn efter snar!)

Jeg tror det er alt. Er i grunnen ferdig med det meste. Bordkortene laget jeg ferdig for flere mnd. siden. Laget en til alle vi inviterte. Har bare behøvd å legge til side tre av dem! Bordplan lagde jeg i forrige uke. Osv.

I går kjøpte jeg gaven til brudgommen! Er glad jeg er ferdig med den delen. Skal hente den på torsdag. Gleder meg til å gi ham den! Tror han vil bli glad for den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...