Gå til innhold

Henvisning til gynekolog via telefon

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil gjerne ha henvisning til gynekolog, men jeg har ikke muligheten til å møte opp til en legetime før om 3uker pga. at jeg er på ferie. Jeg flytter i tillegg i midten av august (flytter langt) og ville gjerne fått en mulighet til å få en time hos gynekologen før den tid. Men siden jeg ikke får møtt opp hos legen for å få henvisningen, går det an å ringe inn til legekontoret slik at legen min får informasjon og da kan henvise meg videre? Noen som har gjort noe lignende?

Og nei, å bestille privat er ikke aktuelt.

Anonymkode: da7d4...eb0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg har fått henvisning til gynekolog av fastlegen etter samtale på telefon. 

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil gjerne ha henvisning til gynekolog, men jeg har ikke muligheten til å møte opp til en legetime før om 3uker pga. at jeg er på ferie. Jeg flytter i tillegg i midten av august (flytter langt) og ville gjerne fått en mulighet til å få en time hos gynekologen før den tid. Men siden jeg ikke får møtt opp hos legen for å få henvisningen, går det an å ringe inn til legekontoret slik at legen min får informasjon og da kan henvise meg videre? Noen som har gjort noe lignende?

Og nei, å bestille privat er ikke aktuelt.

Anonymkode: da7d4...eb0

Legen skal kjenne deg veldig godt, og ha tid til å snakke med deg på telefon for å henvise deg. I tillegg har leger ferier på denne tiden og. Gynekologer pleier å ha ferie i juli. I tillegg er der normalt lang, mange måenders ventetid. Gynekologer er det knapphet på, det fastlegen ikke kan avhjelpe henvises videre til spesialisthelsetjenesten. Derfor vil jeg tro du må ha time. Hjelpepersonellet skriver ikke henvisninger, og legen skal ha journalført hva problemet er og at han ikke kan avhjelpe ditt problem. 

Prøv deg gjerne med en telefon, men jeg vil tro du får nei. 

Anonymkode: 688e1...988

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...