Lolaya Skrevet 10. juli 2017 #1 Skrevet 10. juli 2017 Hadde sex for første gang for 3 dager siden (den 7.ende). Fyren jeg lå med var både brå og utolmodig, samt at jeg var full. Han datt ut noen ganger, og jeg ser nå i ettertid at vi ikke bare hadde det vaginalt. Jeg kjente det var vondt av og til under akten, men siden dette var første gangen for meg så tenkte jeg at dette bare kunne skyldes at jeg var jomfru. Blødde med én gang, men mistenkte at det var mensen da jeg forventet at den skulle komme dagen før. Da jeg prøvde å åpne opp for å se 2 dager etterpå (hadde ikke tilgang til dusj før, da jeg var på festival), rant det blod og gjorde vondt. Fikk ikke sett ordentlig heller. Bor hos moren min, og hvis jeg går til legen blir hun mistenksom og kommer ikke til å skjønne hvorfor. Har ikke noen omgangskrets utenom familien, så det er ikke naturlig at jeg er borte hjemmefra lenge. Er 22 år uten jobb. Har ingen jeg vil åpne opp med om dette, og vet ikke hva jeg bør gjøre. Det gjør ikke vondt med avføring eller å tisse. Det er bare hvis jeg tar på der blodet kommer fra at det gjør vondt. Ellers føles det litt ømt, men ikke mye - det plager meg ikke. Det blør ikke mye nå, men føles risikabelt å gå uten bind. Prøver å holde meg så mye i ro som mulig så det kanskje kan begynne å gro - håper dette er noe som kan gå av seg selv. Om litt over en uke så blir det en del bevegelse da jeg skal flytte, så er mye som skjer i en måned da. Men hverdagslig er det litt vanskelig å unngå det, moren min vet jo ikke hvorfor jeg ikke skulle ville bli med på ting som innebærer litt gåing. Beklager mye tekst, håper noen orker å lese!
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2017 #2 Skrevet 10. juli 2017 Er det rumpa det kommer blod fra eller vagina? Du har nok fått en rift og bør være flink med å holde det rent (dusje rumpa etter avføring om det er fra rumpa det kommer blod uten å gni så mye, men bare skulle lett utenpå) sånn at det ikke går så mye bakterier inn i såret. Jeg får forøvrig veldig vondt av deg, for dette kan ikke akkurat ha vært noen kjekk opplevelse å ha sex for første gang på. Håper du finner noen du er trygg på neste gang du har sex og ikke drukket deg full. Hvorfor du føler din mor må vite hvorfor du går til legen når du er 22 år gammel er uansett for meg en gåte. Er hun veldig nysgjerrig er det vel bare å si at du vil sjekke at alt er fint nedentil og vil ha en gynekolog undersøkelse. Jeg er nesten like gammel som deg og det er ikke sånn at det er noen hemmelighet at jeg tar gynekologisk undersøkelse akkurat. Det er noe jeg prater med om til venner og familie og søsken siden det er helt normalt og noe ca alle kvinner gjør. Anonymkode: 3e368...876 11
Kvinne87Rogaland Skrevet 10. juli 2017 #3 Skrevet 10. juli 2017 I og med at det var din første gang, at du var full og at han var hardhendt, er det nok ikke så rart at du blør. Jeg husker at jeg blødde en stund etter min første gang - og det var med kjæresten og vi var edru. Var sår nedentil i flere dager. Det som er skumlere er kjønnssykdommer. Brukte dere kondom? Hvis ikke bør du kanskje ta en test... Bestill en time hos fastlegen. Han har taushetsplikt. Og du kan vel ikke mene at moren din kontrollerer hvor du er hvis du er ute av huset et par timer?? Og du? Neste gang sørger du for at det er en bra fyr. Flere dårlige opplevelser så tidlig kan ødelegge mye. For sex kan være så fantastisk hvis det er med rett mann! 7
Lolaya Skrevet 10. juli 2017 Forfatter #4 Skrevet 10. juli 2017 55 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det rumpa det kommer blod fra eller vagina? Du har nok fått en rift og bør være flink med å holde det rent (dusje rumpa etter avføring om det er fra rumpa det kommer blod uten å gni så mye, men bare skulle lett utenpå) sånn at det ikke går så mye bakterier inn i såret. Jeg får forøvrig veldig vondt av deg, for dette kan ikke akkurat ha vært noen kjekk opplevelse å ha sex for første gang på. Håper du finner noen du er trygg på neste gang du har sex og ikke drukket deg full. Hvorfor du føler din mor må vite hvorfor du går til legen når du er 22 år gammel er uansett for meg en gåte. Er hun veldig nysgjerrig er det vel bare å si at du vil sjekke at alt er fint nedentil og vil ha en gynekolog undersøkelse. Jeg er nesten like gammel som deg og det er ikke sånn at det er noen hemmelighet at jeg tar gynekologisk undersøkelse akkurat. Det er noe jeg prater med om til venner og familie og søsken siden det er helt normalt og noe ca alle kvinner gjør. Anonymkode: 3e368...876 Takk for svar. Ja det er der det kommer blod fra, ikke vagina. Men det virker som at det er nærmere ovenpå altså nærmere vagina. Synes det er så ekkelt å sjekke siden det blør hvis jeg tar der. Utenom det så blør det ikke konstant, men stopper opp en liten god stund, for så å blø igjen når jeg reiser meg opp/er i litt bevegelse. Kan gå uten at det renner ned, men så kommer det plutselig. Går i løs bukse nå uten truse da jeg føler det nok får være mer i fred da. Var bare spontant for at jeg ville ha det overstått. En dårlig opplevelse, og vet at det ikke skal føles slik underveis og etter. Men gynekolog er jo et fint tips. Tenkte også på helsestasjon for ungdom eller hva det heter. Aller helst vil jeg slippe.
Lolaya Skrevet 10. juli 2017 Forfatter #5 Skrevet 10. juli 2017 (endret) 1 time siden, Kvinne87Rogaland skrev: I og med at det var din første gang, at du var full og at han var hardhendt, er det nok ikke så rart at du blør. Jeg husker at jeg blødde en stund etter min første gang - og det var med kjæresten og vi var edru. Var sår nedentil i flere dager. Det som er skumlere er kjønnssykdommer. Brukte dere kondom? Hvis ikke bør du kanskje ta en test... Bestill en time hos fastlegen. Han har taushetsplikt. Og du kan vel ikke mene at moren din kontrollerer hvor du er hvis du er ute av huset et par timer?? Og du? Neste gang sørger du for at det er en bra fyr. Flere dårlige opplevelser så tidlig kan ødelegge mye. For sex kan være så fantastisk hvis det er med rett mann! Takk for svar! Skulle ønske det ikke var tilfeldig, du har helt rett med alt det der. Brukte beskyttelse, men da den gled av og han tok den samme - på på nytt så tok jeg en angrepille for sikkerhetsskyld. Kjøpte ellaone, og jeg synes det er litt skummelt å tenke på hvor vanskelig den var å få tak i - stressa som et rent helvete i 2 dager. samt hvor dyr den var. Var bare flaks som gjorde at jeg hadde råd. Må være helt forferdelig å ikke ha muligheten til å kjøpe den. Endret 10. juli 2017 av Lolaya
Gjest Sugemerke Skrevet 10. juli 2017 #6 Skrevet 10. juli 2017 Jeg synes du bør få det sjekket. Det burde ha stoppet å blø nå, etter så mange dager. Ta en tur til legen, din mor trenger ikke vite hvorfor. På tide å løsrive seg litt nå, så du får den hjelpen du trenger.
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2017 #7 Skrevet 10. juli 2017 Huff, ts - jeg fikk veldig vondt av historien din. 💖 Anonymkode: c83e0...c52 5
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2017 #8 Skrevet 10. juli 2017 Huff! Enig med de andre om at du bør gå til lege, evt. GU. Da jeg hadde sex for første gang blødde jeg ikke. Det er veldig individuelt. Hadde og har ALDRI analsex. Å være sår hvis man ikke er tilstrekkelig våt er helt normalt og ikke farlig. I og med at kondomen gled av, ville jeg tatt å sjekket meg for evt. smitte av kjønnssykdom. Det er veldig fortgjort hos legen. Og lurt å gjøre. God bedring! BB 🙂 Anonymkode: 84408...d73 3
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2017 #9 Skrevet 10. juli 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Huff! Enig med de andre om at du bør gå til lege, evt. GU. Da jeg hadde sex for første gang blødde jeg ikke. Det er veldig individuelt. Hadde og har ALDRI analsex. Å være sår hvis man ikke er tilstrekkelig våt er helt normalt og ikke farlig. I og med at kondomen gled av, ville jeg tatt å sjekket meg for evt. smitte av kjønnssykdom. Det er veldig fortgjort hos legen. Og lurt å gjøre. God bedring! BB 🙂 Anonymkode: 84408...d73 *hadde IKKE^^ Anonymkode: 84408...d73
Solivagant Skrevet 10. juli 2017 #11 Skrevet 10. juli 2017 Gå til legen. Din mor trenger ikke vite hva du skal der, du er trossalt 22 år gammel. 4
*Stjerne*støv* Skrevet 10. juli 2017 #12 Skrevet 10. juli 2017 20 minutter siden, Lolaya skrev: Takk for svar! Skulle ønske det ikke var tilfeldig, du har helt rett med alt det der. Brukte beskyttelse, men da den gled av og han tok den samme - på på nytt så tok jeg en angrepille for sikkerhetsskyld. Kjøpte ellaone, og jeg synes det er litt skummelt å tenke på hvor vanskelig den var å få tak i - stressa som et rent helvete i 2 dager. samt hvor dyr den var. Var bare flaks som gjorde at jeg hadde råd. Må være helt forferdelig å ikke ha muligheten til å kjøpe den. Jeg for så vont av deg, samtidig blir jeg forbannet! Du er 22år jente, ta litt ansvar for eget liv og helse! Din mor har ingeting med ha du skal hos legen (med mindre du vil dele det selv) jeg forstår ikke, har du det ikke greit hjemme? Hvorfor må du rapportere til henne? Du må til legen kjære deg! Hvis han skiftet på hull, så kommer du mest sannsynlig pådra deg uvi. For å ikke snakke om kjønnykdomer. Det er noe du ikke vil ha lengre enn nødvendig. Klamydia eks kan føre til infertilitet hos kvinner, hvis den forblir ubehandlet. Hvis du har det tungt kan fastlegen henvise deg til noen du kan snakke med. (Eller du kan snakke med legen) av og til er det godt å kunne lufte seg til noen, som bare hører og kommer med innspill vent med sex til du finner noen du er trygg på/glad i. Sex kan være helt fantstisk med rett person! - ikke la denne episoden resultere i tilfeldig sex når drikker. Når en sliter med dårlig selvbilde kan dette bli en "farlig" måte å søke bekreftelse på.. (jeg snakker med erfaring her, gjorde den tabben da jeg var ung) ta vare på deg selv! 5
WubWub Skrevet 10. juli 2017 #13 Skrevet 10. juli 2017 Jeg ville tatt en tur til legen bare for å være på den sikre siden, bedre å dra til legen en gang for mye enn en gang for lite. Om din mor spør hva det gjelder så kan du kvittere med "det er en sak mellom meg og legen". Du er tross alt voksen og du har krav på et privatliv, hun har ingenting med det du tar opp hos legen med mindre du selv ønsker dele. 3
Lolaya Skrevet 10. juli 2017 Forfatter #14 Skrevet 10. juli 2017 (endret) 9 minutter siden, WubWub skrev: Jeg ville tatt en tur til legen bare for å være på den sikre siden, bedre å dra til legen en gang for mye enn en gang for lite. Om din mor spør hva det gjelder så kan du kvittere med "det er en sak mellom meg og legen". Du er tross alt voksen og du har krav på et privatliv, hun har ingenting med det du tar opp hos legen med mindre du selv ønsker dele. Vedrørende lege så er fastlegen min en mann, vil isåfall ta dette opp med en dame. Hva blir alternativet da? Legevakt? Angrer nå, dette var så unødvendig. Hadde aldri trodd det var denne situasjonen jeg skulle ende opp i etter en natt sånn. Faen heller!!! Endret 10. juli 2017 av Lolaya 1
Lolaya Skrevet 10. juli 2017 Forfatter #15 Skrevet 10. juli 2017 13 minutter siden, *Stjerne*støv* skrev: Jeg for så vont av deg, samtidig blir jeg forbannet! Du er 22år jente, ta litt ansvar for eget liv og helse! Din mor har ingeting med ha du skal hos legen (med mindre du vil dele det selv) jeg forstår ikke, har du det ikke greit hjemme? Hvorfor må du rapportere til henne? Du må til legen kjære deg! Hvis han skiftet på hull, så kommer du mest sannsynlig pådra deg uvi. For å ikke snakke om kjønnykdomer. Det er noe du ikke vil ha lengre enn nødvendig. Klamydia eks kan føre til infertilitet hos kvinner, hvis den forblir ubehandlet. Hvis du har det tungt kan fastlegen henvise deg til noen du kan snakke med. (Eller du kan snakke med legen) av og til er det godt å kunne lufte seg til noen, som bare hører og kommer med innspill vent med sex til du finner noen du er trygg på/glad i. Sex kan være helt fantstisk med rett person! - ikke la denne episoden resultere i tilfeldig sex når drikker. Når en sliter med dårlig selvbilde kan dette bli en "farlig" måte å søke bekreftelse på.. (jeg snakker med erfaring her, gjorde den tabben da jeg var ung) ta vare på deg selv! Jeg kan vel ikke få kjønnsykdom når han fortsatt hadde kondom på vel? Hva er uvi? Får man automatisk kjønnsykdom av å bytte hull? Ja det er det som er det dumme met dårlig selvbilde, har vanskelig forhold til kropp og da er det ikke dette en situasjon jeg ville hoppet ut i - i edru tilstand. Men svaret ligger jo ikke i å være drita, men å jobbe med seg selv og det vet jeg. Det ligger nok et eller annet sted i fremtiden med jobbing bak.
Lolaya Skrevet 10. juli 2017 Forfatter #16 Skrevet 10. juli 2017 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Huff! Enig med de andre om at du bør gå til lege, evt. GU. Da jeg hadde sex for første gang blødde jeg ikke. Det er veldig individuelt. Hadde og har ALDRI analsex. Å være sår hvis man ikke er tilstrekkelig våt er helt normalt og ikke farlig. I og med at kondomen gled av, ville jeg tatt å sjekket meg for evt. smitte av kjønnssykdom. Det er veldig fortgjort hos legen. Og lurt å gjøre. God bedring! BB 🙂 Anonymkode: 84408...d73 Kondomet gled av, men fortsatte ikke før han hadde tatt det på igjen på nytt. Da skal det vel ikke være fare for kjønnsykdom?
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2017 #17 Skrevet 10. juli 2017 Slapp av, dette ordner seg av seg selv. Gi det noen dager. Supert at du tok angrepille! Dra til legen for å sjekke for kjønnssykdommer, men det er ikke hastverk. Gjør det etter at du har flytta. Hvis du vil gjøre det nå, sier du til din mor at du tror du er allergisk mot pollen, øynene klør sånn. Dette går bra! 😃😃 Nå er det overstått, du er ikke jomfru mer. Sørg for at neste gang blir i ordnede forhold. Du hadde nok fått symptomer på uvi (urinveisinfeksjon) allerede, så ikke tenk på det 😊 Anonymkode: 18e13...d82 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2017 #18 Skrevet 10. juli 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Slapp av, dette ordner seg av seg selv. Gi det noen dager. Supert at du tok angrepille! Dra til legen for å sjekke for kjønnssykdommer, men det er ikke hastverk. Gjør det etter at du har flytta. Hvis du vil gjøre det nå, sier du til din mor at du tror du er allergisk mot pollen, øynene klør sånn. Dette går bra! 😃😃 Nå er det overstått, du er ikke jomfru mer. Sørg for at neste gang blir i ordnede forhold. Du hadde nok fått symptomer på uvi (urinveisinfeksjon) allerede, så ikke tenk på det 😊 Anonymkode: 18e13...d82 Eh! Nei nei nei, uvi trenger ikke å gi symptomer. Og en skal IKKE vente med å behandle kjønnsydom! Anonymkode: 78010...c8f 3
Lolaya Skrevet 10. juli 2017 Forfatter #19 Skrevet 10. juli 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Eh! Nei nei nei, uvi trenger ikke å gi symptomer. Og en skal IKKE vente med å behandle kjønnsydom! Anonymkode: 78010...c8f Ikke vente? Hvor lenge er max? Når er det for sent mtp fertilitet?
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2017 #20 Skrevet 10. juli 2017 Akkurat nå, Lolaya skrev: Ikke vente? Hvor lenge er max? Når er det for sent mtp fertilitet? Lenge, mange måneder, ikke hør på den hysteriske AB-en her. Anonymkode: 0c3a6...845 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå