Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Heihei.

Har de siste ukene slitt med noe eksemlignende utslett på kroppen. Har de bla på albuene, lårene, bak kneet, nakken og på magen. Klør hele dagen, og ligger også mye våken på natten fordi det klør. Noen som vet hva dette kan være???

Har aldri slitt med eksem før, og har heller ingen allergier som jeg vet om.

Har ikke mulighet til å reise til legen før neste uke, men holder på å klø meg sprø 😂20170710_181620.thumb.jpg.745767e1d214d78a05e0a46bde0e3816.jpg20170710_172624.thumb.jpg.1d3b57db158de4fbfa59520aeaff14f0.jpgreceived_10155291830866648.thumb.jpeg.6366d1c0c8103ad06b074c98be9f02aa.jpegreceived_10155291830791648.thumb.jpeg.ac32930c6b7ab1b6bb66a0b1d429dcc3.jpeg

Endret av Shiksta
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen? 😐

AnonymBruker
Skrevet

Prøv å sjekke ut skabb, elveblest osv

Anonymkode: 0d2e9...869

AnonymBruker
Skrevet

Det er greit å få sjekket hos legen. 
Jeg sliter med eksem, og dette er spesielt på albuer og bak knær. Det første bildet ser veldig ut som hvordan jeg reagerer på sitrus.  
det neste to igjen minner meg mer om soleksem. 
Og det siste var mer ukjent... 
Inntil du får sjekket hos legen, bruk veldig mild såpe, og bruk en god fuktighetskrem uten parfyme! 
Du kan også prøve hydrokortison-salve fra apoteket, det lindrer en del eksem og kløe! 
Uansett om dette lindrer, så bør du la en lege se på dette, for å finne ut helt hva det er, og hva som forårsaker det, slik at du kan unngå det framover :) 

Anonymkode: 4dc09...52f

AnonymBruker
Skrevet

Kan godt være eksem. Kanskje allergisk eksem? Er det noe nytt eller uvanlig du har spist/drukket i det siste eller smurt inn i huden? Har du skiftet dusjsåpe eller vaskemiddel og/eller tøyskyllemiddel i det siste?
Unngå å klø uansett hvor forferdelig det klør, og hold huden fuktig med parfymefri krem. Eventuelt gå på apoteket og kjøp kortisonkrem. Så går du til legen når du får tid :)

Anonymkode: f6e74...0f2

Skrevet

Hei. Takk for svar.

Da vi ikke har hatt sol på ukesvis er det ikke soleksem. Elveblest har jeg lest kun skal vare noe få dager, og jeg har hatt eksem i to-tre uker. Og har heller ikke begynt med noe nye såpe, shampoo, kremmer osv så kan ikke være noe slikt heller som jeg kan forstå. Tenker kanskje det kan være en form for atopisk eksem?Merkelige greier.. :P Har begynt å roe seg litt nå, men satser på en legetime på mandag.

AnonymBruker
Skrevet

For meg ser det ut som en type psoriasis. Det finnes ulike typer psoriasis

Anonymkode: 1a4e4...649

Skrevet

Jeg har også fått en masse eksemflekker på overkroppen og noe på beina de siste par ukene. Har ingen anelse hva det komnmer av, kun hatt kontakteksem pga vaskemidler tidligere. 

Skrevet

Hei igjen.

Legen kunne ikke svare på hva dette var for noe. Fikk resept på allergitabletter og en kortisonsalve, og beskjed om å kpmme tilbake om to uker om det ikke ble bedre :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...