Gå til innhold

Når skaffe seg briller?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når man bare ser litt dårlig, eller når det begynner å bli et problem? På hvilket grunnlag skaffet du deg briller?

Jeg ser jo godt, ser skilt før de fleste andre når vi er ute å kjører, og har aldri følt behov for å gå inn i en brillebutikk å bestille synsundersøkelse. Jeg kjenner folk som nå har kontaktlinser/briller grunnet at de knapt klarte å lese prisen på matvarene i butikken / prislappen på klesplagg på shoppingrunden, og før det trengte lesebriller for å lese bøker og aviser.

Jeg ser jo litt dårligere på det ene øye enn det andre, men går folk å undersøker seg / skaffer seg kontaktlinser/briller før det har blitt et problem? Fungerer øynene slik at om en får hjelpemiddel som i kontaktlinser/briller tidlig i en naturlig fase der øyensynet blir dårligere ettersom man eldes, forverres øyensynet saktere med at man har hjelpemiddel, eller forverres synet samme hastighet uansett?

Anonymkode: 40f68...607

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fikk tensjonshodepine og måtte derfor ha meg briller. Innså ikke hvor blurry lesesynet mitt var før jeg så forskjellen med briller. Hadde også skjeve hornhinner så jeg går på ting uten å ha briller på. (Hehe) Om du merker at du har dårligere syn går du og får deg briller. 

Anonymkode: a35c0...233

AnonymBruker
Skrevet

Øynene venner seg til å se og en tror at ting er ok, selv om noe er galt. Hvis du vet at noe ikke er slik som det skal, bestiller du deg time i morgen og sjekker. Trenger du briller er det bra å komme i gang med det nå. Jeg myste veldig på tekst-tv, tekst på filmer på tv, droppet å lese bøker etc. da det plutselig gikk opp for meg at det kanskje var briller jeg trengte. Jeg sjekket meg og ja, jeg trengte briller. Etter brillekjøp var alt merkbart mye bedre. Det ble morsomt å gjøre detalj-hobbyen min igjen. Hodepinen forsvant også. Lykke til. :) 

Anonymkode: 0d697...8e9

Skrevet

Jeg ser greit uten briller, men er "litt" ute av fokus, så jeg fikk briller nå i vinter. Kjenner det er mye behageligere når jeg har dem på, men det er ingen krise om jeg går fra dem en dag jeg har litt dårlig tid :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er nærsynt, og sjekket syn samt kjøpte briller for to år siden. Jeg merker jo at synet blir mye skarpere med brillene, men i det daglige er de mer i veien enn de er til hjelp. Bruker de kun om jeg skal se film langt unna, eller for å se hva foreleseren skriver. 

Det kan jo hende at briller vil være til hjelp i noen sammenhenger selv om det ikke er et problem i hverdagen, det skader jo ikke å sjekke synet i alle fall. :)

Anonymkode: e21b5...478

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gikk til optiker fordi jeg merket at jeg så dårlig. Særlig på avstand da jeg er nærsynt. Det var helt tydelig for meg at jeg trengte briller for å kjøre bil feks. Jeg var -1.50 og -1.75 når jeg tok synstest. 

Anonymkode: 160ee...416

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...