Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Må få ut litt frustrasjon her. Er i den berømte mellomfasen/ gråsonen. Vi er begge i 30 årene og har datet i 5 måneder. Hatt god kjemi fra første stund, og ble eksklusive ganske kjapt. Vi bor ikke i samme by, men har sett hverandre så ofte vi har hatt mulighet til med to krevende karrierer og barn på hver side. 

Han har vært ærlig fra tidlig i relasjonen at han holder tilbake grunnet et tøft brudd med barnemoren. Det er tydelig at det var en påkjenning for han, og jeg er usikker hvor ferdig han er selv om han sier han har gått videre. Han har også sagt at han er forelsket i meg. 

De to siste gangene vi har møttes har jeg merket en forandring. Han er ikke like hengiven, tar mindre på meg og virker på en måte fjern. Nå er det sommerferie og vi har ingen planer sammen. Før har vi i det minste hatt en plan om neste gang vi skal sees.

Vi har ikke for vane å snakke på telefonen, føler derfor det ikke er helt naturlig å ringe han ut av det blå.

Føler dette er så dritt. Gå hele sommeren med en usikkerhet.. Redd for å pushe han enda lenger vekk ved å legge frem hvordan jeg føler det og spørre hva han tenker?  Kanskje det beste er å gå han space? 

Av erfaring er det begynnelsen på slutten når man får slike signaler.

What to do?

Anonymkode: c0053...63e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Man vet om man vil ha noen lenge fær man har datet i 5 måneder.

Hvorfor finner du deg ikke en som ikke holder deg på gress for fri tilgang på sex?

Anonymkode: 47326...383

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Er nok fordi vi har vært som kjærester når vi er sammen. Jeg er hans date til formelle anledninger og har blitt inkludert i vennegjengen feks. Har ikke stresser så med å definere oss. 

Men det er ikke godt nok lenger, som du sier 5 måneder er mer enn lang nok tid.

AnonymBruker
Skrevet

Fortell han dette, du må åpne deg ? Man må åpne seg opp og kommunisere før man kan være ordentlig sammen. De som åpner seg opp og bedriver ærlig spill, vet kanskje om de kan bli sammen innen fem måneder. Men de som ikke kjenner hverandre og kan snakke om slike ting som dette innen fem måneder, har jo ikke knyttet et bånd?

Anonymkode: 158fc...a6e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fortell han dette, du må åpne deg ? Man må åpne seg opp og kommunisere før man kan være ordentlig sammen. De som åpner seg opp og bedriver ærlig spill, vet kanskje om de kan bli sammen innen fem måneder. Men de som ikke kjenner hverandre og kan snakke om slike ting som dette innen fem måneder, har jo ikke knyttet et bånd?

Anonymkode: 158fc...a6e

Dette. Det er nok lett å si at man bør vite hva man vil etter fem måneder eller en viss tid, men synes det er snodig at så mange tenker at det skal komme av seg selv. Om dere har snakket mye sammen, står hverandre nært, åpner seg opp og viser hvem man er, snakker om usikkerhetene sine og motsatt, så klarer man å vite hvem den andre er og motsatt, nok til å kunne vite hva man kanskje vil? Fordi man kjenner hverandre. 

Men virker for meg at dere ikke har blitt ordentlig kjent, bare hengt sammen som kjærester. De spørsmålene du stiller i åpningsinnlegg viser jo at du har mange usikkerheter rundt dette som antageligvis var der fra starten, men du har latt det gå. Og du har ikke snakket med han om disse tingene... Så kanskje dere ikke kjenner hverandre godt nok til å vite hvor dere står?

Anonymkode: 35ad6...540

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ville tatt det opp med han og fortalt han hva du føler rundt dette. Ingenting kommer av seg selv..viktig at man er åpen å ærlig rundt dette temaet sånn du får en avklaring å slipper å gå å lure på hva som skjer. Vet ikke om dere pleier å snakke om hvilke forventninger dere har? 

Vet det kan føles kjempe vanskelig å være den som tar opp dette,men det er eneste måten å finne det ut på😊

Anonymkode: fbc51...f1f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

TS her.

Vi har snakket sammen om forventninger. Det har riktig nok vært meg som har ledet an samtalen, men vi var samkjørte på at vi ville satse og se om det kunne bli et stabilt og langvarig forhold.  Det virker som han har fått kalde føtter, eller har ombestemt seg siden den samtalen. 

Vi har nok ikke blitt ordentlig kjent, og det burde vi nok ha blitt innen nå. Vanskelig når kommunikasjonen går over nett utenom helgene vi er sammen, han er ikke spesielt glad i å snakke i telefonen. 

En mann som virkelig er keen ville nok uansett prøvd å få dealen i boks før det har gått 5 måneder.. 

Skal få tatt en prat med han, om enn bare for å få en avslutning. 

AnonymBruker
Skrevet

Finn en mann i samme by. Dette er typiske ting som oppstår når man bor lenger unna hverandre. Man trenger en viss geografisk nærhet for å kunne treffes ofte nok, i hverdagen, og bli kjent. Dere burde kjenne hverandre ganske godt nå.

Anonymkode: c1354...494

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Finn en mann i samme by. Dette er typiske ting som oppstår når man bor lenger unna hverandre. Man trenger en viss geografisk nærhet for å kunne treffes ofte nok, i hverdagen, og bli kjent. Dere burde kjenne hverandre ganske godt nå.

Anonymkode: c1354...494

Ja, er nok lurt det. Bare synd denne byen ikke har noen interessante menn.

...og der var han tilbake på tinder. Magefølelsen tar sjeldent feil. 

AnonymBruker
Skrevet
57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Seriøst?:( Du har blitt inkludert i hans nærmeste krets og brått går han på en dating applikasjon uten å si noer som helst til deg? Men, hvorfor er du på Tinder da? For å sjekke om han er der? Kamp hende han gjør det samme med deg? Uansett er nok en prat på sin plass. 

Anonymkode: f0a51...b97

AnonymBruker
Skrevet
49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Seriøst?:( Du har blitt inkludert i hans nærmeste krets og brått går han på en dating applikasjon uten å si noer som helst til deg? Men, hvorfor er du på Tinder da? For å sjekke om han er der? Kamp hende han gjør det samme med deg? Uansett er nok en prat på sin plass. 

Venninnen min fikk han opp da hun sveipet tidligere i dag 😔

Han har ikke sagt noe som helst, bare endret noe på oppførsel.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Venninnen min fikk han opp da hun sveipet tidligere i dag 😔

Han har ikke sagt noe som helst, bare endret noe på oppførsel.

Åååååå,  kjenner jeg blir irritert på dine vegne! Det der er så dårlig gjort. Hvorfor kan ikke folk kommunisereeeeee(i dette tilfelle han). Men du har en god magefølelse da, den må du fortsette å stole på. Selv om det ble et kjipt utfall nå er det jo til det beste i lengden. Hva skjer videre nå da? Skal du ta det opp han? Synes det går an å si til han at man kan være voksen nok til å si fra når man vil gi seg. Dere datet  jo tross alt nesten et halvt år og var eksklusive. Tydeligvis slutter ikke den "fadingen" uansett hvor gammel man er.  Derfor, alder er ikke like modenhet.  Veldig frustrerende,  men. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Åååååå,  kjenner jeg blir irritert på dine vegne! Det der er så dårlig gjort. Hvorfor kan ikke folk kommunisereeeeee(i dette tilfelle han). Men du har en god magefølelse da, den må du fortsette å stole på. Selv om det ble et kjipt utfall nå er det jo til det beste i lengden. Hva skjer videre nå da? Skal du ta det opp han? Synes det går an å si til han at man kan være voksen nok til å si fra når man vil gi seg. Dere datet  jo tross alt nesten et halvt år og var eksklusive. Tydeligvis slutter ikke den "fadingen" uansett hvor gammel man er.  Derfor, alder er ikke like modenhet.  Veldig frustrerende,  men. 

Takk. Var faktisk en trøst å lese innlegget ditt. 

Jeg kommer til å ta det opp med han. Ikke bestemt meg når det blir, eller på hvilke måte.  Men føler at det etter så langt tid burde avsluttes ordentlig, det trenger jeg. Gidder ikke sitte her på sidelinjen hele sommeren å lure på om han fortsatt vil se meg - nei takk! 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kommer til å ta det opp med han. Ikke bestemt meg når det blir, eller på hvilke måte.  Men føler at det etter så langt tid burde avsluttes ordentlig, det trenger jeg. Gidder ikke sitte her på sidelinjen hele sommeren å lure på om han fortsatt vil se meg - nei takk! 

Jeg hadde "bestilt" et møte ganske kjapt, og tatt dette opp face to face. Hadde lagt frem ting en etter en på en rolig måte (også dette med at venninnen min fikk han opp på tinder) også hadde jeg sagt at han skulle avsluttet dette bedre. Det hadde jeg fortjent.. Så hadde jeg gått.

Anonymkode: 9a0bd...3c6

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er så kjipt det der! Ikke la han slippe unna med den type oppførsel,man kan være voksen nok til å fortelle at man ikke er intressert istede for å "fade" ut..eller feige ut som jeg liker å kalle det! 

Anonymkode: fbc51...f1f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

😊 Ja, det må du gjøre. Slik oppførsel trenger en reaksjon, også for din egen del.  For å vise seg selv og andre at man ikke finner seg i tull, og for din egen del - du står opp for deg selv, det gjør godt for selvrespekten💪 Gjør det når det føles riktig for deg. Lykke til! Vil veldig gjerne høre hvordan det går.

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg opplevde akkurat det samme. Datet en fyr fra januar til mai. Vi er voksne (30), oppførte oss som kjærester, sov over hos hverandre og traff hverandres venner. Ingen av oss har barn, men han hadde et stygt brudd med eksen for litt over et år siden. 

Plutselig merket jeg at han trakk seg vekk. Tok ikke på meg lengre og brukte lang tid på å svare på meldinger. Vi bodde ca 45 min unna hverandre.

Til slutt spurte jeg han rett ut, etter at han kom med flere unnskyldninger for å ikke treffes. Han sa da at han ikke var helt over eksen likevel og at han ble stressa over tanken på et nytt forhold. 

Han hadde, antageligvis i likhet med din, tenkt å bare unngå meg til jeg gav opp.

Feiginger! Jeg holdt meg rolig da og sa at det var greit, og ønsket han lykke til videre i livet. 

Anonymkode: 736c7...d38

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ts her.

Da er det avsluttet. Konfronterte han med tinder og hans manglende interesse: Han ble lettet over at jeg hadde fersket han..Han følte han ikke klarte å få de rette følelsene. Så da får jeg "håpe" han har bedre lykke med neste tinder dame. 

Bruk og kast..

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts her.

Da er det avsluttet. Konfronterte han med tinder og hans manglende interesse: Han ble lettet over at jeg hadde fersket han..Han følte han ikke klarte å få de rette følelsene. Så da får jeg "håpe" han har bedre lykke med neste tinder dame. 

Bruk og kast..

Hvorfor sa han at han var forelsket i deg da, så utrolig teit av han. 

Anonymkode: fa72b...06e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor sa han at han var forelsket i deg da, så utrolig teit av han. 

Anonymkode: fa72b...06e

Ikke vet jeg. Var tydeligvis en forelskelse som gikk fort over... 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...