Gå til innhold

Til allergikere:

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det idiotisk av meg å spise boller som "kan inneholde spor av nøtter", når jeg ikke tåler nøtter?

Anonymkode: 0857c...6f8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer an på hvor allergisk du er. Slike varsler er en helgardering fra produsentens side, men det er bare du og legen din som vet hvor forsiktig du må være.

Anonymkode: 935c0...434

AnonymBruker
Skrevet

Det er visst tryggere å spise varer fra produsentene som skriver "spor av nøtter" og liknende. De har visst bedre rutiner. Men hvis det skulle stå om liv og død for deg hvis du får i deg spor, så bør du bare avstå fra alt hvor dette er en risiko. Man trenger jo ikke boller. 

Anonymkode: f65e7...a1c

AnonymBruker
Skrevet

Det kommer helt an på hvor allergisk du er. Noen får jo kraftig reaksjon, bare noen åpner en pose nøtter i nærheten. Mens andre kan spise en nøtt, uten stor reaksjon.

Jeg er allergisk mot nøtter selv, men får ingen kraftig reaksjon spiser jeg nøtt. Dermed har jeg ingen problemer med å spise, de det står kan inneholde spor av. Grunnen til at de skriver det, er fordi de har produkter med nøtter på samme fabrikk. Men de er så nøye de kan, med å ikke få spor av nøtter i produktet.

Anonymkode: c376c...198

AnonymBruker
Skrevet

Noen vil reagere på det, andre ikke. Så eneste som kan svare på det er kroppen din. Det kommer an på hvor allergisk du er. 

Anonymkode: a4fe1...244

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er sånn at jeg ikke kan spise nøtter, for da hovner jeg opp og må på sykehuset. Jeg tåler at andre spiser peanøtter i samme rom som meg, men hasselnøtter er jeg hyperallergisk mot. Så nøtter er ikke nøtter? 

Jeg har ikke spist nøtter på over 1 år, da ble jeg ble alvorlig syk etter jeg spiste fruktnøtt. Så turte ikke mer.
Jeg vet ikke hva "spor av" betyr, men hvis jeg spiser nøtter blir jeg jo syk. Spørsmålet er vel egentlig om sjansen er stor for at det er en nøttebit i bolla? 

AnonymBruker
Skrevet

TS OVER HER

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er sånn at jeg ikke kan spise nøtter, for da hovner jeg opp og må på sykehuset. Jeg tåler at andre spiser peanøtter i samme rom som meg, men hasselnøtter er jeg hyperallergisk mot. Så nøtter er ikke nøtter? 

Jeg har ikke spist nøtter på over 1 år, da ble jeg ble alvorlig syk etter jeg spiste fruktnøtt. Så turte ikke mer.
Jeg vet ikke hva "spor av" betyr, men hvis jeg spiser nøtter blir jeg jo syk. Spørsmålet er vel egentlig om sjansen er stor for at det er en nøttebit i bolla? 

Det er ikke nøtter i bollen. Men det kan ha blitt laget produkter med nøtter på samme sted og at det derfor kan være spor av nøtter i bollen. Jeg ville ikke ha tatt sjansen om jeg var så allergisk som deg for hasselnøtter. 

Anonymkode: eb778...895

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke nøtter i bollen. Men det kan ha blitt laget produkter med nøtter på samme sted og at det derfor kan være spor av nøtter i bollen. Jeg ville ikke ha tatt sjansen om jeg var så allergisk som deg for hasselnøtter. 

Anonymkode: eb778...895

Nei, er kanskje dumt. Men er så sykt kjipt, for er spor av nøtter i det meste :P Og nøtter er langt ifra det eneste jeg ikke kan spise, så blir veldig hemmet sånn sett

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det idiotisk av meg å spise boller som "kan inneholde spor av nøtter", når jeg ikke tåler nøtter?

Vil du utfordre skjebnen og spille Russisk rullett med egen helse så spis i vei. Jeg hadde ikke spist, men det er mitt valg.

Anonymkode: 80780...a1c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vil du utfordre skjebnen og spille Russisk rullett med egen helse så spis i vei. Jeg hadde ikke spist, men det er mitt valg.

Anonymkode: 80780...a1c

Ja.. 

Skrevet

Peanøtter er ikke en nøtt, men en type belgfrukt, så det er ikke nødvendigvis sånn at alle nøtteallergikere reagerer på det. Jeg har et barn som er nøtteallergiker; h*n reagerer på nøtter ved å klø i halsen, kaste opp og hovne opp (vi hadde nylig en runde til legevakt pga. dette). Peanøtter tåles derimot helt normalt.

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Honesty skrev:

Peanøtter er ikke en nøtt, men en type belgfrukt, så det er ikke nødvendigvis sånn at alle nøtteallergikere reagerer på det. Jeg har et barn som er nøtteallergiker; h*n reagerer på nøtter ved å klø i halsen, kaste opp og hovne opp (vi hadde nylig en runde til legevakt pga. dette). Peanøtter tåles derimot helt normalt.

Jeg tåler ikke peanøtter.

TS

Skrevet

Tråden er ryddet for personangrep.

Kragebein, mod

Skrevet

Nei, jeg er allergisk mot nøtter selv. Spiser alt av ting der det står kan inneholde spor av, fordi det står i alt! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...