AnonymBruker Skrevet 9. juli 2017 #1 Skrevet 9. juli 2017 Lurer på om noen har erfaring med brystreduksjon. Hva skal for eksempel til for å få dette dekket? Jeg har hele livet vært plaget med brystene mine, som jeg aldri har trivdes med. Jeg brukte bh str. 75 B allerede som 11-åring (!) og er nå en 75 F/G/H (har egentlig gitt opp hele BH-styret og bruker kun sports-BH nå, da jeg føler at alt annet ser vulgært ut). Men så er jeg liksom usikker på hva som må til for at jeg skal kunne få denne operasjonen dekket? Jeg har alltid hatt en del nakkesmerter, men jeg tror jeg har blitt så vant til det at jeg ikke egentlig tenker så mye over det lenger. Bare når det blir skikkelig ille. Men jeg er aktiv og trener mye styrke, så det er sikkert med på å forebygge. Anonymkode: dc6b5...c70
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2017 #3 Skrevet 9. juli 2017 Jeg er i samme situasjon som deg, 85K her. Det beste du kan gjøre er vel å forhøre deg med lege. Jeg skal til legen om en liten stund for å forhøre meg om det samme. Men jeg er overvektig i tillegg og man skal helst være relativt normal i BMI for å få operasjonen, så jeg vet at jeg må vente en stund uansett. For det er jo mulig at noe av puppene forsvinner med kiloene. Men rygg, nakke og skulderproblemer er gode nok grunner, i tillegg om det er litt heng, så er det noe med et visst antall cm fra brystbein og til nippel eller noe. Anonymkode: 99c47...ec9
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2017 #4 Skrevet 9. juli 2017 Dette kan du få dekket av det offentlige. En venninne av meg gjorde det, vet ikke str men nakkesmerter var del av bildet men kan ikke huske at jeg syntes hun var så "fortung" ' så jeg tenker at hun hadde mindre str enn deg (hun var generelt stor, ikke "feit" men veldig frodig - brede og runde hofter, med midje). Operasjon gikk fint, men hun sier hun skulle ønske de hadde tatt mer. Gå til fastlege og be om hjelp til å søke/få henvisning. Ikke gi deg - blir du avvist, bytt lege. Anonymkode: fd833...59e
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2017 #5 Skrevet 9. juli 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg er i samme situasjon som deg, 85K her. Det beste du kan gjøre er vel å forhøre deg med lege. Jeg skal til legen om en liten stund for å forhøre meg om det samme. Men jeg er overvektig i tillegg og man skal helst være relativt normal i BMI for å få operasjonen, så jeg vet at jeg må vente en stund uansett. For det er jo mulig at noe av puppene forsvinner med kiloene. Men rygg, nakke og skulderproblemer er gode nok grunner, i tillegg om det er litt heng, så er det noe med et visst antall cm fra brystbein og til nippel eller noe. Anonymkode: 99c47...ec9 Heng er det mer enn nok av her ja, etter 2 svangerkap (men lite amming, det fikk jeg ikke til). For øyeblikket er jeg vel akkurat i grenseland på BMI (er 167 cm og veier 72 kg), men jeg vet at det ikke er så veldig stor forskjell når jeg veier 65 kg, som jeg har gjort stort sett hele mitt voksne liv. Anonymkode: dc6b5...c70
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2017 #6 Skrevet 9. juli 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Dette kan du få dekket av det offentlige. En venninne av meg gjorde det, vet ikke str men nakkesmerter var del av bildet men kan ikke huske at jeg syntes hun var så "fortung" ' så jeg tenker at hun hadde mindre str enn deg (hun var generelt stor, ikke "feit" men veldig frodig - brede og runde hofter, med midje). Operasjon gikk fint, men hun sier hun skulle ønske de hadde tatt mer. Gå til fastlege og be om hjelp til å søke/få henvisning. Ikke gi deg - blir du avvist, bytt lege. Anonymkode: fd833...59e Takk for svar. Dette er noe jeg har tenkt på med jevne mellomrom, men deretter slått fra meg igjen fordi jeg har tenkt at jeg jo klarer å leve med det. Samtidig er det utrolig frustrerende å ikke føle at noen topper ser bra ut og jeg ender opp med stramme sports-BHer for å gjemme brystene... Det blir nok en time hos fastlegen så snart fellesferien er over. Anonymkode: dc6b5...c70
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2017 #7 Skrevet 9. juli 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Heng er det mer enn nok av her ja, etter 2 svangerkap (men lite amming, det fikk jeg ikke til). For øyeblikket er jeg vel akkurat i grenseland på BMI (er 167 cm og veier 72 kg), men jeg vet at det ikke er så veldig stor forskjell når jeg veier 65 kg, som jeg har gjort stort sett hele mitt voksne liv. Anonymkode: dc6b5...c70 Da vil jeg tro du får det dekka altså Tror heller ikke BMIén din da vil by på et problem, jeg har BMI på ca 40, så jeg vet at jeg må ned i vekt først. Ikke akkurat så veldig enkel med pupper som flakser rundt når jeg prøver å løpe og blir klemt i alt av apparater Men alt sånt må vel gå gjennom fastlege. Jeg sendte mail til aleris, de var ikke et av stedene man kunne velge for denne operasjonen, de ba meg også ta det gjennom lege. Problemet med å få det dekket er at det kan være lang ventetid, tar du det med egen økonomi kan du fort få de redusert allerede neste uke. Anonymkode: 99c47...ec9
Måbarefåsiat... Skrevet 9. juli 2017 #8 Skrevet 9. juli 2017 Jeg har en dustete fastlege jeg ikke vil snakke om dette med. Men med 90-95 I så må jeg egentlig tenke på det. Dere snakker om heng... å, det også. Og de er så tunge. Men det er skummelt da.
Karamelltopp Skrevet 9. juli 2017 #9 Skrevet 9. juli 2017 Opererte i 2011, var 17 år på det tidspunktet og var str 75G. Veide ca 70 kg og var 163 cm høy. Jeg slet med skuldrene og nakken, men det var ingen problem å få det dekket. Det er det beste valget jeg har tatt. De fjernet 1,5 kg hos meg. 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2017 #10 Skrevet 9. juli 2017 Akkurat nå, Måbarefåsiat... skrev: Jeg har en dustete fastlege jeg ikke vil snakke om dette med. Men med 90-95 I så må jeg egentlig tenke på det. Dere snakker om heng... å, det også. Og de er så tunge. Men det er skummelt da. Husk at du står fritt til å bytte fastlege 2 ganger pr. år. Alle burde ha en lege man er komfortabel med. Anonymkode: 99c47...ec9
Måbarefåsiat... Skrevet 9. juli 2017 #11 Skrevet 9. juli 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Husk at du står fritt til å bytte fastlege 2 ganger pr. år. Alle burde ha en lege man er komfortabel med. Anonymkode: 99c47...ec9 Jeg vet. Jeg står på en kort venteliste hos en jeg tror er bra.
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2017 #12 Skrevet 9. juli 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da vil jeg tro du får det dekka altså Tror heller ikke BMIén din da vil by på et problem, jeg har BMI på ca 40, så jeg vet at jeg må ned i vekt først. Ikke akkurat så veldig enkel med pupper som flakser rundt når jeg prøver å løpe og blir klemt i alt av apparater Men alt sånt må vel gå gjennom fastlege. Jeg sendte mail til aleris, de var ikke et av stedene man kunne velge for denne operasjonen, de ba meg også ta det gjennom lege. Problemet med å få det dekket er at det kan være lang ventetid, tar du det med egen økonomi kan du fort få de redusert allerede neste uke. Anonymkode: 99c47...ec9 Akkurat dette med ventetid er jeg ikke så bekymret for. Jeg har ikke noe hastverk, så om jeg må vente et år eller to er det helt greit. Men det ville uansett vært fint å få en bekreftelse/avkreftelse på om det vil være aktuelt å få det dekket. Å ta det av egen lommebok er dessverre helt uaktuelt med min økonomiske situasjon. Anonymkode: dc6b5...c70
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2017 #13 Skrevet 9. juli 2017 Jeg brukte 70J og fikk operasjon dekket. Fra jeg var hos fastlegen til jeg var ferdig operert gikk det 9 uker. Har fått et nytt liv uten hodepine og smerter. Dette var i 2013. Til info veide jeg 70 kilo og er 160 cm høy. Hørte ikke et ord om vekta. Anonymkode: 1afd8...a62
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2017 #14 Skrevet 9. juli 2017 8 minutter siden, Karamelltopp skrev: Opererte i 2011, var 17 år på det tidspunktet og var str 75G. Veide ca 70 kg og var 163 cm høy. Jeg slet med skuldrene og nakken, men det var ingen problem å få det dekket. Det er det beste valget jeg har tatt. De fjernet 1,5 kg hos meg. 1,5 kg ja, det høres så mye ut. Hvilken str ligger du på nå? Jeg ser for meg at jeg ville vært fornøyd med C/D-cup kanskje.... Anonymkode: dc6b5...c70
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2017 #15 Skrevet 9. juli 2017 Jeg svarte over her og fjernet forøvrig 1,8 kilo. Har ca. en D-cup nå. Skulle ønske de var mindre. Anonymkode: 1afd8...a62
Karamelltopp Skrevet 9. juli 2017 #16 Skrevet 9. juli 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: 1,5 kg ja, det høres så mye ut. Hvilken str ligger du på nå? Jeg ser for meg at jeg ville vært fornøyd med C/D-cup kanskje.... Anonymkode: dc6b5...c70 Nå ligger jeg på C-D, og er utrolig fornøyd! Jeg fikk litt sjokk første gangen jeg så meg selv etter operasjonen (med bandasjer på) for jeg trodde de hadde misforstått og tatt alt, men kirurgen gjorde en kjempejobb!
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2017 #17 Skrevet 9. juli 2017 1 minutt siden, Karamelltopp skrev: Nå ligger jeg på C-D, og er utrolig fornøyd! Jeg fikk litt sjokk første gangen jeg så meg selv etter operasjonen (med bandasjer på) for jeg trodde de hadde misforstått og tatt alt, men kirurgen gjorde en kjempejobb! Ja det tar vel en god stund før man ser det endelige resultatet vil jeg tro. Jeg tror at den eneste grunnen til at jeg ikke har tatt ordentlig tak i dette ennå er at mannen min virkelig ELSKER brystene mine og har fått meg til å bli såpass trygg på dem og meg selv at det ikke har vært så uutholdelig som det kanskje kunne ha vært. Men han sier også at han forstår og støtter meg dersom jeg velger å gå videre med det. Anonymkode: dc6b5...c70
Ella1 Skrevet 9. juli 2017 #18 Skrevet 9. juli 2017 Jeg fjernet 1,2 kg i 2005, angrer ikke et sekund. Jeg fikk det dekket fordi jeg slet med hodepine og nakkesmerter. Var 161 cm og ca. 59 kg, så slapp å måtte "bevise" at det ikke var fett. Jeg hadde ett barn på det tidspunktet så husker spørsmålet angående flere barn ble stilt. Dette var med tanke på amming, jeg hadde ikke planer om flere barn så da var ikke det et problem. Nå er det gått 12 år og jeg har fortsatt en B-cup og er veldig fornøyd med det. Har ikke fått flere barn, så om jeg ville vært i stand til å amme vet jeg ikke. Jeg ble operert ved en privatklinikk på Frogner i Oslo.
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2017 #19 Skrevet 9. juli 2017 4 minutter siden, Ella1 skrev: Jeg fjernet 1,2 kg i 2005, angrer ikke et sekund. Jeg fikk det dekket fordi jeg slet med hodepine og nakkesmerter. Var 161 cm og ca. 59 kg, så slapp å måtte "bevise" at det ikke var fett. Jeg hadde ett barn på det tidspunktet så husker spørsmålet angående flere barn ble stilt. Dette var med tanke på amming, jeg hadde ikke planer om flere barn så da var ikke det et problem. Nå er det gått 12 år og jeg har fortsatt en B-cup og er veldig fornøyd med det. Har ikke fått flere barn, så om jeg ville vært i stand til å amme vet jeg ikke. Jeg ble operert ved en privatklinikk på Frogner i Oslo. Takk for at du deler erfaringen din:) Ingen fare for at det skal bli noen flere barn her, så sånn sett er det jo ingenting som står i veien for at jeg bare skal få det gjort. TS Anonymkode: dc6b5...c70
Karamelltopp Skrevet 9. juli 2017 #20 Skrevet 9. juli 2017 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja det tar vel en god stund før man ser det endelige resultatet vil jeg tro. Jeg tror at den eneste grunnen til at jeg ikke har tatt ordentlig tak i dette ennå er at mannen min virkelig ELSKER brystene mine og har fått meg til å bli såpass trygg på dem og meg selv at det ikke har vært så uutholdelig som det kanskje kunne ha vært. Men han sier også at han forstår og støtter meg dersom jeg velger å gå videre med det. Anonymkode: dc6b5...c70 Nå var jo jeg bare 17 år når jeg opererte og hatet virkelig brystene mine, men jeg tenker som så at om det plager deg, så ville jeg tatt en prat med legen og evt gått på konsultasjonstimen om du blir henvist. Da får du all informasjon du trenger fra de som evt skal operere deg.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå