Gå til innhold

Dusjer 3 ganger om dagen

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Før dusjet jeg hver tredje dag. Så gikk det over til annenhver. Så var det hver dag. Mens nå må jeg dusje 3 ganger om dagen for å føle meg vel. Når jeg står opp om morningen før jobb må jeg dusje. Jeg svetter litt om natten og elsker den friske følelsen av å være nydusjet.

På jobb svetter jeg en del på føttene og har de samme skoene på fra jeg går hjemmefra klokken 7 til jeg er hjemme klokken 4. 9 timer i inneklemte sko. Da må jeg dusje med en gang jeg kommer hjem. Før vasket jeg bare føttene i vasken, men jeg svetter under armene og andre steder så er enklere å dusje. 

Før jeg legger meg må jeg også dusje for da sover jeg ekstra godt. Vasker håret annenhver dag og da er det før jeg legger meg.

Kan man ødelegge immunforsvaret med å dusje så ofte? Jeg bruker såpe under armene, rumpen og på føttene. Såper ikke inn hele kroppen. Det er bare snakk om 5 minutter per dusj med mindre jeg vasker håret. Bruker alltid bodylotion etter å ha dusjet. 

Anonymkode: 95711...eb6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du kan få sprekker i huden som gjør at du er mer mottakelig for sykdom. 

Anonymkode: 02f8c...3c1

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Hva er poenget med å dusje før su drar på jobb, når du blir svett som du sier. 

Du burde trappe ned til en gang om dagen i det minste. Kanskje etter jovb

Anonymkode: f3242...ca5

AnonymBruker
Skrevet

3 ganger om dagen er temmelig ekstremt. Bra du smører deg, ville kanskje vurdert olje også hvis jeg var deg.

Hadde jeg såpet meg inn så ofte hadde jeg slitt veldig med huden.

Anonymkode: 5966e...6a6

AnonymBruker
Skrevet

Svette er ikke et tegn på at du er skitten.

Anonymkode: 5cde0...cd3

• Liker 4
Skrevet

Ikke nok med at det blir dyrt med varmt vann. Det kan få katastrofale følger å dusje for mye. Huden din blir skadet og tåler ikke så mye såpe.

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Før dusjet jeg hver tredje dag. Så gikk det over til annenhver. Så var det hver dag. Mens nå må jeg dusje 3 ganger om dagen for å føle meg vel. Når jeg står opp om morningen før jobb må jeg dusje. Jeg svetter litt om natten og elsker den friske følelsen av å være nydusjet.

På jobb svetter jeg en del på føttene og har de samme skoene på fra jeg går hjemmefra klokken 7 til jeg er hjemme klokken 4. 9 timer i inneklemte sko. Da må jeg dusje med en gang jeg kommer hjem. Før vasket jeg bare føttene i vasken, men jeg svetter under armene og andre steder så er enklere å dusje. 

Før jeg legger meg må jeg også dusje for da sover jeg ekstra godt. Vasker håret annenhver dag og da er det før jeg legger meg.

Kan man ødelegge immunforsvaret med å dusje så ofte? Jeg bruker såpe under armene, rumpen og på føttene. Såper ikke inn hele kroppen. Det er bare snakk om 5 minutter per dusj med mindre jeg vasker håret. Bruker alltid bodylotion etter å ha dusjet. 

Du føler nok at 6 du "må" dusje fordi dusjingen ødelegger hudens eget fettlag. Svettingen er kroppens forsøk på å re-hydrere huden. Krem er et anenrangs produkt ift hudens eget fett. 

Og, om produktene dy bruker er kjemisk fremstilt med parfyme etc så er det et tidsspørsmål før dette går galt. 

Anonymkode: 8ceb4...cb5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dusjingen din høres nesten ut til å være (i ferd med å bli?) En OCD. Du ødelegger hudens forsvarskappe med stadig å dusje. Dusjer du om morgenen eller før du legger deg så bør det være mer enn nok med en dusj i døgnet. 

Pass på å smøre deg godt med gode hudpleieprodukter. 

Du må da få strømutgifter herifra og til himmelen med så mye varmt vann? 

Anonymkode: 4c5b4...e8a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Å dusje tre ganger i uken er mer enn nok. 

Anonymkode: e134c...e7a

• Liker 1
Skrevet

Høres ut som en kjempejobb å smøre deg med bodylotion 3 ganger om dagen.  Det holder sikkert å smøre seg en gang.  Huden din har ikke godt av at du dusjer så mye, men det hjelper nok at du tar korte dusjer.  Så lenge huden din er ok tror jeg ikke du blir syk av det.  Jeg dusjer 6-7 ganger i uken, kunne dusjet oftere fordi jeg liker følelsen etterpå men jeg er litt lat så jeg gidder ikke oftere. 

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å dusje tre ganger i uken er mer enn nok. 

Anonymkode: e134c...e7a

Det kommer helt an på kropplukt og hva en driver med/jobber med og om man trener eller ei. 

Gjest Blondie65
Skrevet

Kutt i det minste ned på såpe til en gang pr dag, de andre gangene bruker du bare vann.

Jeg har sandaler jeg bruker på jobb.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...