AnonymBruker Skrevet 9. juli 2017 #1 Skrevet 9. juli 2017 Vi er på telt ferie, og nå har jenta på 9 år blitt skikkelig forkjølet. I natt hadde hun en skikkelig bjeffe hoste. I dag er hun sliten (mistenker feber), snørrete og har fortsatt ekkel hoste. Hadde vi bodd på hytte/hotell hadde jeg ikke tenkt så mye over det, men i og med at vi ligger i telt, og temperaturen ute faktisk var nede i rundt 5 grader i natt, så lurer jeg på om det går greit? Anonymkode: f715d...4dc
Måbarefåsiat... Skrevet 9. juli 2017 #2 Skrevet 9. juli 2017 Har hun det bra? Hvordan hun føler seg og hva hun synes om å være på telttur, er vel avgjørende. Det er noe dritt å være syk hjemmefra uansett. Jeg hadde nok tatt min 11-åring hjem, for han hadde ikke hatt det bra på telttur hvis han var syk. 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2017 #3 Skrevet 9. juli 2017 Hun prøver å holde motet oppe, og kose seg, men i dag har vi stort sett vært i teltet og sett på nettbrett. Hun er veldig redusert, og kunne nok tenkt seg å vært hjemme akkurat nå. Hadde vi vært i nærheten hjemme hadde vi avsluttet turen. Men vi er i Danmark, har 1,5 uke igjen av ferien med bestilt og betalt campingplads på feriesenter, en båt hjem vi ikke kan avbestille/endre uten å tape pengene, og det har vi ikke råd til. Jeg tenker hun gjerne ikke er syk nok til at vi får hjelp av reiseforsikringen? Anonymkode: f715d...4dc
Gjest NotNaomi Skrevet 9. juli 2017 #4 Skrevet 9. juli 2017 Dere kan vel få tak i noe febernedsettende og hostesaft? Ville avlyst ferien om det er ille,som høy feber,bronkitt osv. Tenker på hosten som du beskriver den? Men se det an et døgn om hun i noenlunde form. Stakkars.
Luckiness Skrevet 9. juli 2017 #5 Skrevet 9. juli 2017 Hva med å ta inn på hotell/campinghytte for et par netter? + kjøpe Paracet og hostesaft. 7
Teddi Skrevet 9. juli 2017 #6 Skrevet 9. juli 2017 Jeg har selv vært syk (forkjølelse og høy feber) på telttur som barn. Vi lå 4 uker rett ved siden av en elv, og det er veldig skiftende vær og temperatur. Bortsett fra at det var ekkelt at det var så klamt, gikk det helt fint. Å ha feber er kjedelig uansett. Hvis hun har det greit og ikke klager selv, ville jeg blitt i teltet. Ev. funnet en campinghytte med dusj/badekar og sovet der en natt eller tre.
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2017 #7 Skrevet 9. juli 2017 Vi får se det ann til i morgen i alle fall. Må vi ta inn ett sted, så får vi bare gjøre det, men hadde håpet vi kanskje kunne fått det dekket på reiseforsikringen, siden vi allerede har betalt for overnatting. Krysser fingrene for at hun er bedre i morgen! Anonymkode: f715d...4dc 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2017 #8 Skrevet 9. juli 2017 Glemte visst og takke for svarene jeg har fått; takk! 😉 Anonymkode: f715d...4dc
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2017 #9 Skrevet 9. juli 2017 54 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hun prøver å holde motet oppe, og kose seg, men i dag har vi stort sett vært i teltet og sett på nettbrett. Hun er veldig redusert, og kunne nok tenkt seg å vært hjemme akkurat nå. Hadde vi vært i nærheten hjemme hadde vi avsluttet turen. Men vi er i Danmark, har 1,5 uke igjen av ferien med bestilt og betalt campingplads på feriesenter, en båt hjem vi ikke kan avbestille/endre uten å tape pengene, og det har vi ikke råd til. Jeg tenker hun gjerne ikke er syk nok til at vi får hjelp av reiseforsikringen? Anonymkode: f715d...4dc Så duvil heller at datteren skal ha det jævlig, og antagelig bruke mye lenger tid på å bli frisk igjen enn å tape litt penger? Stakkars jente... Anonymkode: eb810...a99 4
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2017 #10 Skrevet 9. juli 2017 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så duvil heller at datteren skal ha det jævlig, og antagelig bruke mye lenger tid på å bli frisk igjen enn å tape litt penger? Stakkars jente... Anonymkode: eb810...a99 Hun er forkjølet og har hoste, det har man vel alle i blant uten at det er "jævlig"? Paracet og hostesaft og litt varmt å drikke og ekstra kos, så skal du se hun er i gang igjen i morra! Anonymkode: 0ca1c...935 4
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2017 #11 Skrevet 9. juli 2017 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så duvil heller at datteren skal ha det jævlig, og antagelig bruke mye lenger tid på å bli frisk igjen enn å tape litt penger? Stakkars jente... Anonymkode: eb810...a99 Ja, det er selvfølgelig det jeg både sier og mener! Anonymkode: f715d...4dc
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2017 #12 Skrevet 9. juli 2017 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så duvil heller at datteren skal ha det jævlig, og antagelig bruke mye lenger tid på å bli frisk igjen enn å tape litt penger? Stakkars jente... Anonymkode: eb810...a99 Herregud ro ned to hakk. Jenta er ikke dødssyk! Anonymkode: 21f53...872 4
Minlillesky Skrevet 9. juli 2017 #13 Skrevet 9. juli 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Vi er på telt ferie, og nå har jenta på 9 år blitt skikkelig forkjølet. I natt hadde hun en skikkelig bjeffe hoste. I dag er hun sliten (mistenker feber), snørrete og har fortsatt ekkel hoste. Hadde vi bodd på hytte/hotell hadde jeg ikke tenkt så mye over det, men i og med at vi ligger i telt, og temperaturen ute faktisk var nede i rundt 5 grader i natt, så lurer jeg på om det går greit? Anonymkode: f715d...4dc Kan dere få tak i et ullpledd til henne? Som hun kan surre rundt soveposen når hun skal sove, så hun får det litt ekstra lunt og varmt. I tillegg til å ligge mellom dere så det blir lunere. Gi henne parasett og noe for hosten. Fortsett turen deres, og kos dere så mye dere kan. Dere har lang tid igjen av turen, så hun blir nok bra igjen iløpet av noen dager, og får nytet turen mer hun og 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2017 #14 Skrevet 9. juli 2017 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så duvil heller at datteren skal ha det jævlig, og antagelig bruke mye lenger tid på å bli frisk igjen enn å tape litt penger? Stakkars jente... Anonymkode: eb810...a99 Slutt å overreager. Regner med du ikke har barn, men er bare ungdommen selv, da har du slettes ikke mye kunnskap å komme med. Anonymkode: ab25e...326 2
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2017 #15 Skrevet 9. juli 2017 Takk for mange gode råd og svar! 😊 Jeg har snakket litt mer med henne, og selv om hun helst ville vært hjemme nå, så vil hun ikke reise hjem, det er mye hun fortsatt ønsker å få gjort i ferien! Hun legger seg med ulltøy i soveposen, så får vi se hvordan hun er i morgen. Er hun værre får vi forsøke og finne innendørs husvære noen dager, eller snakke med en lege om hvordan vi bør forholde oss. Anonymkode: f715d...4dc 2
Gravity Skrevet 9. juli 2017 #16 Skrevet 9. juli 2017 (endret) Det er ikke farlig å sove i telt når man er forkjølet. Det er heller ikke farlig å være på ferie, ei heller telttur, når man er forkjølet. Man venter til det går over. Kanskje dere må fire litt på aktivitetsnivået mens dere venter. Men det er ingen grunn til å avbryte ferien av den grunn. Har vært på ferie mange ganger med barn som har blitt syke underveis. Har aldri vært så alvorlig at vi har måttet avbryte ferien. Bjeffete hoste/falsk krupp har faktisk bare godt av å inhalere kald luft. Endret 9. juli 2017 av Gravity 5
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2017 #17 Skrevet 9. juli 2017 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Hun er forkjølet og har hoste, det har man vel alle i blant uten at det er "jævlig"? Paracet og hostesaft og litt varmt å drikke og ekstra kos, så skal du se hun er i gang igjen i morra! Anonymkode: 0ca1c...935 Barn behøver ro og hvile i et par dager ved litt feber. De bør få sove på hytte / i bolig, ikke ute! Anonymkode: e66b2...afd
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2017 #18 Skrevet 9. juli 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk for mange gode råd og svar! 😊 Jeg har snakket litt mer med henne, og selv om hun helst ville vært hjemme nå, så vil hun ikke reise hjem, det er mye hun fortsatt ønsker å få gjort i ferien! Hun legger seg med ulltøy i soveposen, så får vi se hvordan hun er i morgen. Er hun værre får vi forsøke og finne innendørs husvære noen dager, eller snakke med en lege om hvordan vi bør forholde oss. Anonymkode: f715d...4dc Lege? Vet du ikke hvordan du håndterer feber og forkjølelse?! Hvile, søvn, vann, god luft, rolig miljø, trygghet. Du behøver jo ikke lege for det...😒 Anonymkode: e66b2...afd 2
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2017 #19 Skrevet 9. juli 2017 Er det et nytt telt? Telt, soveposer og liggeunderlag er innsatt med noe som heter bromerte flammehemmere, som er giftig, og dette dunster selvsagt ut inni teltet. Jeg hadde tatt inn på hytte til hun ble frisk, kan hende det tar lengre tid å bli frisk i telte pga disse toksinene. Selv kan jeg ikke ligge en eneste natt i telt uten å føle meg helt elendig. http://www.alternet.org/personal-health/tent-camping-america-one-big-toxic-experience#14996414178492&action=expand_widget&id=0&data= Anonymkode: 37a61...172
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2017 #20 Skrevet 10. juli 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Lege? Vet du ikke hvordan du håndterer feber og forkjølelse?! Hvile, søvn, vann, god luft, rolig miljø, trygghet. Du behøver jo ikke lege for det...😒 Anonymkode: e66b2...afd Ja, lege for og forhøre meg om hosten i forbindelse med telt eller hytte, pga vær/temperatur. Ikke lege fordi jeg løper til legen pga forkjølelse til normalt. Anonymkode: f715d...4dc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå