Gå til innhold

Harry Potter Studios London

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei! :laugh:

Samboer og jeg skal til Harry Potter Studios i London i oktober, og vi lurte på om noen her har noen erfaringer.

Vi vurderer å gjøre det enkelt og bestille billetter med buss tur/retur, men da får man toppen 3-4 timer der - holder det? 

Eller er det bedre å ordne seg selv og komme seg dit på egenhånd, og dermed ha så lang tid man vil? 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har ikke de egen sånn shuttle da? 

Anonymkode: 208f8...81e

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Var der for noen måneder siden. Flott opplevelse for superfans!

Vi bestilte billettene direkte hos studioet, men da uten transport til og fra sentrum. Vi fant derimot et selskap (Golden Tours) som vi fikk bussbilletter med. Vet ikke om de vanligvis selger kun bussbilletter eller om vi hadde flaks siden de hadde ledige seter den dagen, men vi ordnet altså ikke transport til og fra studioet før samme dag. Ble litt stress, så anbefaler å ha det klart. Det var en buss som gikk kun til og fra studioet, så det var veldig praktisk.

Vi fikk dog bare tre timer i studioet med disse bussbillettene, og jeg synes det var litt lite. Siden jeg aldri hadde vært der så visste vi jo heller ikke hvor lang tid runden tok, så vi gikk nok litt fort forbi enkelte ting vi hadde ønsket å se nærmere på dersom vi hadde så god tid som helst, i stedet for å måtte være tilbake til bussen i riktig tid. 

Så litt usikker på hva jeg hadde gjort hvis jeg skulle reise igjen. Absolutt praktisk med den transporten altså, men som sagt - hadde likt å være der så lenge vi ville uten å måtte tenke på tiden... 

Anonymkode: e2cba...346

Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Var der for noen måneder siden. Flott opplevelse for superfans!

Vi bestilte billettene direkte hos studioet, men da uten transport til og fra sentrum. Vi fant derimot et selskap (Golden Tours) som vi fikk bussbilletter med. Vet ikke om de vanligvis selger kun bussbilletter eller om vi hadde flaks siden de hadde ledige seter den dagen, men vi ordnet altså ikke transport til og fra studioet før samme dag. Ble litt stress, så anbefaler å ha det klart. Det var en buss som gikk kun til og fra studioet, så det var veldig praktisk.

Vi fikk dog bare tre timer i studioet med disse bussbillettene, og jeg synes det var litt lite. Siden jeg aldri hadde vært der så visste vi jo heller ikke hvor lang tid runden tok, så vi gikk nok litt fort forbi enkelte ting vi hadde ønsket å se nærmere på dersom vi hadde så god tid som helst, i stedet for å måtte være tilbake til bussen i riktig tid. 

Så litt usikker på hva jeg hadde gjort hvis jeg skulle reise igjen. Absolutt praktisk med den transporten altså, men som sagt - hadde likt å være der så lenge vi ville uten å måtte tenke på tiden... 

Anonymkode: e2cba...346

Tusen takk for svar :)

Det vi sitter litt å føler på, akkurat det med tiden, men så føles det sikkert med å ha transport å forholde oss til, da kommer vi greit frem og tilbake. Vi sitter og undersøker, så får se hva det blir til :)

Tar i mot flere erfaringer, råd og tips!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bestilte billetter på hjemmesiden (husk å være ute i god tid) og fikset transport selv. Det var enkelt og gjorde at jeg kunne bruke så lang tid jeg ville. Var der i 6-7 timer, så 3 timer hadde vært alt for lite for min del, leide også sånn spiller med høretelefoner der de forteller om de ulike utstillingene, noe som absolutt anbefales. 

Det er hyppige togavganger fra London Euston til Watford Junction, togturen tar ca 20-25 min med ekspresstog (kjøpte ikke billetter på forhånd). Shuttelbuss går fra utsiden av togstasjonen og til studioet, og tar ca 15 min, kostet 2,5  pund da jeg tok den. hadde absolutt fikset transport selv, da har du mye større fleksibilitet. 

Anonymkode: 6694c...d8b

• Liker 1
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bestilte billetter på hjemmesiden (husk å være ute i god tid) og fikset transport selv. Det var enkelt og gjorde at jeg kunne bruke så lang tid jeg ville. Var der i 6-7 timer, så 3 timer hadde vært alt for lite for min del, leide også sånn spiller med høretelefoner der de forteller om de ulike utstillingene, noe som absolutt anbefales. 

Det er hyppige togavganger fra London Euston til Watford Junction, togturen tar ca 20-25 min med ekspresstog (kjøpte ikke billetter på forhånd). Shuttelbuss går fra utsiden av togstasjonen og til studioet, og tar ca 15 min, kostet 2,5  pund da jeg tok den. hadde absolutt fikset transport selv, da har du mye større fleksibilitet. 

Tusen takk for svar :)

Ettersom man må velge klokkeslett man skal inn, hvor lang tid beregnet du å dra fra hotellet du bodde på og til studioet? 

Og var det mye folk med tanke på shuttlebussene? Vi ønsker jo å komme til tidspunktet vi har bestilt til, så litt det med beregning av tid, hvert fall til studioet :) 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hater (!) å være seint ute, så jeg tok tog halvannen time før kl. slettet jeg hadde billetter til, og så tok jeg en kaffe på studioet før jeg gikk inn. Var ikke mye folk på shuttelbussen til studioet (hadde billetter relativt tidlig), men det var stappfullt på hjemveien. 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hater (!) å være seint ute, så jeg tok tog halvannen time før kl. slettet jeg hadde billetter til, og så tok jeg en kaffe på studioet før jeg gikk inn. Var ikke mye folk på shuttelbussen til studioet (hadde billetter relativt tidlig), men det var stappfullt på hjemveien. 

Tusen takk, da har vi noe å gå ut i fra, godt mulig vi gjør det på den måten da :) Tenkte bestille billetter til kl. 11.00, men se om vi kanskje vurderer til kl. 10.00 i stedet :) Ser at vi må beregne hvert fall to timer fra hotellet (London House Hotel) hvis vi skal ha god tid. Hater å være seint ute selv :P

Skrevet

Var der i oktober, og fikk to timer inne med det selskapet vi brukte, noe som er altfor lite. Fikk sett under halvparten på den tiden, noe jeg synes er trist. Nå er jeg over gjennomsnittet interessert i Harry Potter, så jeg kunne fint brukt fire-fem timer til der inne. Anbefaler derfor å ordne skyssen selv, slik at du kan bruke tid. Det er masse å se, og vi brukte en halvtime i kø bare for å komme inn også. 

• Liker 1
Skrevet

Skal dit i neste uke, vi har bestillt med golden tours, men har forberedt oss på at vi kanskje må ordne annen skyss tilbake dersom vi ikke føler oss ferdig etter 3 timer 

• Liker 1
Skrevet

Vi har bestemt oss for å ordne transport selv, blir mest sannsynlig tog fra Euston til Watford Junction og shuttlebussen. Funnet ut at bare i reisetid vil vi bruke ca 1 time, så vi bør beregne hvert fall to sånn alt i alt. Bestilt billetter, nå må jeg bare vente til de ankommer i posten :alice:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...