AnonymBruker Skrevet 9. juli 2017 #1 Skrevet 9. juli 2017 Har den siste måneden slitt med "hetetokter". Nå har det utviklet seg til feber og kaldsvette. Går på paracet og svetter (kaldsvetter) enormt. Får nesten ikke sove. Jeg er iskald i huden. En venn har kjent på meg og bemerket hvor kald jeg er. Jeg er under utredning for hvem vet hva, på rikshospitalet, men prøvesvar tar tid. Og jeg lurer på hva dette kan være et symptom på. Skal ringe fastlegen og høre om de har tatt crp i det siste. Men det har vært sånn lenge nå... redd jeg har kreft eller noe som trigger infeksjon Anonymkode: 8a0e4...37a
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2017 #2 Skrevet 9. juli 2017 Huffda. Har du noen andre symptomer? Hvor gammel er du? Anonymkode: 62557...5b4
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2017 #3 Skrevet 9. juli 2017 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Huffda. Har du noen andre symptomer? Hvor gammel er du? Anonymkode: 62557...5b4 Ja. Tidvis ting pust. Hevelser(ødem). Blir lett syk. Kvalme. Svimmelhet. Hodepine nå og da. Sliten. Vekttap. Tørr hud. Lammelser. Anonymkode: 8a0e4...37a
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2017 #4 Skrevet 9. juli 2017 Er i slutten av tyveårene Anonymkode: 8a0e4...37a
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2017 #5 Skrevet 9. juli 2017 Dette er symptomer på alt i fra stoffskifteproblemer til diabetes. Synes du bør ta deg en tur til legen. Anonymkode: d6a57...4fa
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2017 #6 Skrevet 9. juli 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er symptomer på alt i fra stoffskifteproblemer til diabetes. Synes du bør ta deg en tur til legen. Anonymkode: d6a57...4fa Det er sjekket, begge deler, så er ikke det. Du skriver at jeg bør ta meg en tur til legen. Si meg, tror du man kan spasere inn på rikshospitalet uten henvisning? har vært hos et titalls leger allerede. Lurer på om noen vanlige mennesker kjenner igjen symptomene. Anonymkode: 8a0e4...37a 2
Gjest Catalina Culès Skrevet 9. juli 2017 #7 Skrevet 9. juli 2017 (endret) Feil tråd Endret 9. juli 2017 av Catalina Culès
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2017 #8 Skrevet 9. juli 2017 Jeg hadde de samme symptomene, de fant aldri noe galt - bortsett fra allergi. Fint at du blir sjekket på en ordentlig måte😁. Paracet er vel febernedsettende, og da er vel kaldsvetting et resultat/bivirkning? Anonymkode: 70de7...70e
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2017 #9 Skrevet 9. juli 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde de samme symptomene, de fant aldri noe galt - bortsett fra allergi. Fint at du blir sjekket på en ordentlig måte😁. Paracet er vel febernedsettende, og da er vel kaldsvetting et resultat/bivirkning? Anonymkode: 70de7...70e Ja, det er det. Problemet er at jeg har hatt hetetokter/kaldsvette i ukesvis før jeg tok en dobbel paracet. Kan være allergi Vi får se hva de finner på prøver.......... Anonymkode: 8a0e4...37a
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2017 #10 Skrevet 9. juli 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ja, det er det. Problemet er at jeg har hatt hetetokter/kaldsvette i ukesvis før jeg tok en dobbel paracet. Kan være allergi Vi får se hva de finner på prøver.......... Anonymkode: 8a0e4...37a Jeg kaldsvettet/svettet også selv uten paracet, nevnte det bare fordi det er ganske naturlig at man kaldsvetter... Følger med her, gi beskjef når de finner ut av noe? Anonymkode: 70de7...70e 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2017 #11 Skrevet 9. juli 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg kaldsvettet/svettet også selv uten paracet, nevnte det bare fordi det er ganske naturlig at man kaldsvetter... Følger med her, gi beskjef når de finner ut av noe? Anonymkode: 70de7...70e Naturlig, jo, men det er jo ikke sånn at man plutselig begynner å kaldsvette uten at man er syk. Det er ikke "normalen", det er ikke slik at alle egentlig skal kaldsvette. Det er en kroppslig reaksjon. Ja, kan oppdatere Kanskje til hjelp for andre hvis noen sliter med samme symptomer i fremtiden. Anonymkode: 8a0e4...37a
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2017 #12 Skrevet 9. juli 2017 Tar du noen faste medisiner? Enkelte medisiner kan klusse til med varmesenteret i hjernen og gir deg feber. Jeg brukte f.eks. Sarotex en periode for en del år siden. På et eller annet tidspunkt økte legen dosen for meg. Dette satte jeg ikke i sammenheng med at jeg fikk feber kort tid etterpå. Feber hver dag. Hver eneste dag i månedsvis. Lå på rundt 38. Og hvis jeg var i noen form for aktivitet, spratt den virkelig i været! Ble lagt inn på sykehus. Det første overlegen spør om, er om jeg bruker noen medisiner, hvorpå jeg svarer ja, og hvilke. "Slutt med Sarotex straks!" var hennes kontante råd og diagnose. Jeg gjorde det, og feberen forsvant med en gang. Det var utrolig deilig, etter månedsvis med feber. Anonymkode: c5c7e...ec6
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2017 #13 Skrevet 9. juli 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tar du noen faste medisiner? Enkelte medisiner kan klusse til med varmesenteret i hjernen og gir deg feber. Jeg brukte f.eks. Sarotex en periode for en del år siden. På et eller annet tidspunkt økte legen dosen for meg. Dette satte jeg ikke i sammenheng med at jeg fikk feber kort tid etterpå. Feber hver dag. Hver eneste dag i månedsvis. Lå på rundt 38. Og hvis jeg var i noen form for aktivitet, spratt den virkelig i været! Ble lagt inn på sykehus. Det første overlegen spør om, er om jeg bruker noen medisiner, hvorpå jeg svarer ja, og hvilke. "Slutt med Sarotex straks!" var hennes kontante råd og diagnose. Jeg gjorde det, og feberen forsvant med en gang. Det var utrolig deilig, etter månedsvis med feber. Anonymkode: c5c7e...ec6 Nei, ikke annet enn allergimedisiner. Anonymkode: 8a0e4...37a
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2017 #14 Skrevet 9. juli 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Naturlig, jo, men det er jo ikke sånn at man plutselig begynner å kaldsvette uten at man er syk. Det er ikke "normalen", det er ikke slik at alle egentlig skal kaldsvette. Det er en kroppslig reaksjon. Ja, kan oppdatere Kanskje til hjelp for andre hvis noen sliter med samme symptomer i fremtiden. Anonymkode: 8a0e4...37a Beklager, mente at det er naturlig om man tar febernedsettende. Anonymkode: 70de7...70e
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2017 #15 Skrevet 9. juli 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Beklager, mente at det er naturlig om man tar febernedsettende. Anonymkode: 70de7...70e Ja, absolutt. Anonymkode: 8a0e4...37a
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2017 #16 Skrevet 10. juli 2017 Jeg hadde noe som het subakutt tyreoiditt (betennelse i skjoldbruskkjertelen). Man får først høyt stoffskifte og så lavt. Hver fase varer i noen mnd får det går over og man blir frisk igjen. startet med feber i ukesvis pga høy CRP. Svettet om natten og følte meg elendig. Eneste som hjalp var kortisonpiller for å dempe betennelsen. Da følte jeg meg nesten som normal igjen. Hadde også vondt i halsen. Dette er veldig sjeldent så aner ikke om dette kan være det samme. Bra at du har tatt blodprøver. Fint å få sjekket CRP! Anonymkode: 62557...5b4
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2017 #17 Skrevet 10. juli 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde noe som het subakutt tyreoiditt (betennelse i skjoldbruskkjertelen). Man får først høyt stoffskifte og så lavt. Hver fase varer i noen mnd får det går over og man blir frisk igjen. startet med feber i ukesvis pga høy CRP. Svettet om natten og følte meg elendig. Eneste som hjalp var kortisonpiller for å dempe betennelsen. Da følte jeg meg nesten som normal igjen. Hadde også vondt i halsen. Dette er veldig sjeldent så aner ikke om dette kan være det samme. Bra at du har tatt blodprøver. Fint å få sjekket CRP! Anonymkode: 62557...5b4 Takk for deling av erfaring Skal til legen senere i uka så nevner crp. Har heldigvis ikke hatt vondt i halsen, da. Anonymkode: 8a0e4...37a
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå