AnonymBruker Skrevet 9. juli 2017 #1 Skrevet 9. juli 2017 Andre venninna mi fikk unge for ett år siden. Jaja, man skal jo være takknemlig for hva man har og jeg unner alle venninnene mine alt de får, men man reflekterer litt over tiden som går og hva man ikke har fått til når man ser de rundt en få barn og bli gift. Anonymkode: 5fdeb...34f 1
Krysopras Skrevet 9. juli 2017 #2 Skrevet 9. juli 2017 (endret) Da er vi to. Endret 9. juli 2017 av Krysopras 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2017 #3 Skrevet 9. juli 2017 Uff, føler det på akkurat samme måten. Er nok flere som har det slik, men er litt tabu. I dette "egen lykkes smed-samfunnet" må man stå til egenansvar for både fiaskoer og uflaks, dessverre. Anonymkode: 0a0c1...ddc 2
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2017 #4 Skrevet 9. juli 2017 De er heldige som har funnet seg det, ja Men en dag havner jeg (og du) der også. Anonymkode: 7a30d...f04 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2017 #5 Skrevet 9. juli 2017 Skjønner at det er hardt.. det er bare mas og jag i samfunnet om å klare en og hundre ting før eller siden i dette livet. Det er A4 livet det som alle jager etter. Slapp av du kommer dit du også. Jeg er gift og hele pakka, men tro meg mas og jaget stopper aldri. Anonymkode: aeb59...ec9 2
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2017 #6 Skrevet 9. juli 2017 Gratulerer til henne! Anonymkode: 0d96b...5ce 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2017 #7 Skrevet 9. juli 2017 Å formere seg å få ring på fingen er ikke likt et vellykket og lykkelig liv. Anonymkode: cd76a...190 11
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2017 #8 Skrevet 9. juli 2017 Jeg syns nå det er tristere med de som synes det å få barn og gifte seg er den optimale lykke i livet. Min yngre søster har tilsynelatende kun barnet sitt å leve for. Alt dreier seg om det, og for meg er jeg veldig glad jeg slipper det. Men klart at om det er den optimale drømmen skjønner jeg at det er kjedelig Anonymkode: dfb5a...afb 7
Lee Jones Skrevet 9. juli 2017 #9 Skrevet 9. juli 2017 Gamle skolevenner får barn og gifter seg også. Tenker egentlig ikke så mye på det, men jeg frykter at når jeg er 40-50 år og alene så vil jeg angre på at jeg ikke gjorde mer for å få barn og familie. Tiden vil vise, men jeg tror kvinner kjenner mer på den biologiske klokka enn jeg gjør hvertfall.
Gjest O.G. Skrevet 10. juli 2017 #10 Skrevet 10. juli 2017 På 9.7.2017 den 3.42, AnonymBruker skrev: Andre venninna mi fikk unge for ett år siden. Jaja, man skal jo være takknemlig for hva man har og jeg unner alle venninnene mine alt de får, men man reflekterer litt over tiden som går og hva man ikke har fått til når man ser de rundt en få barn og bli gift. Anonymkode: 5fdeb...34f Et godt råd: Fokuser på eiga liv og ikke hva andre holder på med.
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2017 #11 Skrevet 10. juli 2017 Enda jævligere ble det da jeg oppdaget at jeg ikke blir bedt i bryllup fordi jeg er singel og at det attpåtil ikke skal fortelles direkte til meg fordi jeg ikke er bedt. Anonymkode: e61b5...761 1
Gjest impressa Skrevet 10. juli 2017 #12 Skrevet 10. juli 2017 Første venninna mi som ble gift skilte seg etter to år, fikk ny samboer og gjorde det slutt med han. Nummer to som gifta seg er notorisk utro, men lykkelig utadd. Første som fikk barn klager på tilværelsen så fort hun har fått i seg mer enn et glass vin. Nummer to som fikk barn er hun samme som er utro. Men nummer tre på både giftemål og barn, hun fremstår som kjempelykkelig Prøver bare å si: Ikke legg så mye i det.
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2017 #13 Skrevet 10. juli 2017 De som gifter seg, og får barn tidlig. Ender jo ofte opp skilt og alene. For det beste, er å leve livet, finne ut hvem du er. Før du finner den, du skal dele livet med. Jeg møtte min ex mann da jeg var 20 år, ble gravid 2 år etterpå, gift 2 år etter det, så kom enda ett barn. Så da jeg var 29 år, gikk vi fra hverandre. Da satt jeg der alene med 2 barn. Han giftet seg på nytt, raskt etterpå. Og ser nesten ikke barna sine. Nå er det 10 år siden, og jeg er fortsatt alene. Er ikke så lett å finne en ny, da man aldri har barnefri. Nå elsker jeg barna mine utrolig høyt. Men jeg skulle ønske jeg ventet. Og den personen jeg var, da jeg var 20 år, er en helt annen, enn den jeg var som 30 år. Anonymkode: 9a42c...4a1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2017 #14 Skrevet 10. juli 2017 Gresset er ikke alltid grønnere på den andre siden. Jeg ser det er mange som er ønsker seg en kjæreste og barn, som er mer eller mindre desperate. Ja, det er menneskelig å ønske å stifte familie, å ønske seg noen som kan bekrefte og anerkjenne en. Spør deg selv hva det er denne kjæresten og barnet skal fylle for en funksjon, og hvorfor det er så viktig. Definerer din mangel på dette deg i forhold til samfunnets forventninger? For det er ikke bare bare å ha familie heller. Det blir mange hensyn og ta, og mye du må forsake. Selv opplever jeg at det til tider blir lite frihet og mye som må ofres. Hvilket selvfølgelig er helt tabu å snakke om. Så kanskje burde du se deg rundt og spørre deg om ikke det finnes andre "familier" som du kan velge. Relasjoner på jobb, eller med venner, eller med noen som deler dine interessert. Det å tro at det eneste saliggjørende er å gifte seg, men faktum er at du ikke trenger en kjæreste for å bekrefte at du har verdi. Anonymkode: 2dfe5...ad6 3
Gjest O.G. Skrevet 10. juli 2017 #15 Skrevet 10. juli 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Enda jævligere ble det da jeg oppdaget at jeg ikke blir bedt i bryllup fordi jeg er singel og at det attpåtil ikke skal fortelles direkte til meg fordi jeg ikke er bedt. Anonymkode: e61b5...761 Vel, men da er hun jo ikke en venninne av deg og du kan tillate deg å gi blanke i henne.
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2017 #16 Skrevet 10. juli 2017 Veldig mange av mine venner er også der, bryllup og barn! Og jeg tenker "supert, lykke til, have fun" Nesten samtlige av disse er kjempelykkelige, og samtidig misunnelig på meg og de andre single, for vi kan slenge oss på spontane ferieturer, vi kan lettere dra på konserter og festivaler, vi kan gå ut på en tirsdag å ta noen øl rett etter jobb om vi vil. Anonymkode: c8403...8a1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2017 #17 Skrevet 10. juli 2017 På 9.7.2017 den 3.42, AnonymBruker skrev: Andre venninna mi fikk unge for ett år siden. Jaja, man skal jo være takknemlig for hva man har og jeg unner alle venninnene mine alt de får, men man reflekterer litt over tiden som går og hva man ikke har fått til når man ser de rundt en få barn og bli gift. Anonymkode: 5fdeb...34f På 9.7.2017 den 3.52, Krysopras skrev: Da er vi to. På 9.7.2017 den 3.54, AnonymBruker skrev: Uff, føler det på akkurat samme måten. Er nok flere som har det slik, men er litt tabu. I dette "egen lykkes smed-samfunnet" må man stå til egenansvar for både fiaskoer og uflaks, dessverre. Anonymkode: 0a0c1...ddc Da er vi flere. Men hvor gamle er dere? Jeg er 26. Anonymkode: e7fe6...30b
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2017 #18 Skrevet 10. juli 2017 Nå begynner det! Se for deg endel skilsmisser de neste 5 årene.. Anonymkode: 0c6b4...f5e 3
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2017 #19 Skrevet 10. juli 2017 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da er vi flere. Men hvor gamle er dere? Jeg er 26. Anonymkode: e7fe6...30b Jeg er 31. Anonymkode: 0a0c1...ddc
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2017 #20 Skrevet 10. juli 2017 "....... og hva man ikke har fått til når man ser de rundt en få barn og bli gift" Hva er det du ikke har fått til? De fleste jeg kjenner har fått til masse Noen har tatt utdannelse, fått gode jobber, noen har vært arbeidsledig og blitt gode i klatring, fotografering og til å besøke bestemor. Noen er gode i å være en god venn, det sosiale livet, hagearbeid og til å holde foredrag. Noen har fått til mange ting og noen har fått til ikke fullt så mange ting. Det spiller ingen rolle og jeg er helt sikker på at du også har fått til masse Det å få barn og/eller bli gift er bare et ite aspekt av livet. Det er så mye mye mer å få til! Anonymkode: eb746...f16 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå