Gå til innhold

Dialekt-tråden (hvis det er greit, admins?)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jau, eg teinkte mi konde ha ein dialekt-trao, dar adle konde berre skriva dialekt. So sjøl om da ikkje e lov me dialekt pao forumet, håpa eg at denna traoen kan fao stao. Di mao òg gjedna gjetta pao keslags dialekt folk skrive.

Reglandn e:

Skriv pao dialekt

Skriv kå so helst

Gjett pao andre sine dialekta

Oversatt (oversetter siden dette er HI, senere i tråden trenger vi ikke å oversette):

Jo, jeg tenkte vi kunne ha en dialekt-tråd, der alle kan kun skrive dialekt. Så selv om det ikke er lov med dialekt på forumet, håper jeg at denne tråden kan få stå. Dere må også gjerne gjette på hvaslags dialekter folk skriver.

Reglene er:

Skriv på dialekt

Skriv hva som helst

Gjett på andres dialekter

Anonymkode: 21d08...5d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jau, eg teinkte mi konde ha ein dialekt-trao, dar adle konde berre skriva dialekt. So sjøl om da ikkje e lov me dialekt pao forumet, håpa eg at denna traoen kan fao stao. Di mao òg gjedna gjetta pao keslags dialekt folk skrive.

Reglandn e:

Skriv pao dialekt

Skriv kå so helst

Gjett pao andre sine dialekta

Oversatt (oversetter siden dette er HI, senere i tråden trenger vi ikke å oversette):

Jo, jeg tenkte vi kunne ha en dialekt-tråd, der alle kan kun skrive dialekt. Så selv om det ikke er lov med dialekt på forumet, håper jeg at denne tråden kan få stå. Dere må også gjerne gjette på hvaslags dialekter folk skriver.

Reglene er:

Skriv på dialekt

Skriv hva som helst

Gjett på andres dialekter

Anonymkode: 21d08...5d3

Du er en sogning eller noe i den retningen.

Jeg skriver nå i språkforumet, og der er det lov å bruke dialekten sin. Jeg ellar eg har flere dialektar som jeg følar e en del av meg, men eg e ikke flink å skrive på dialekt. Dessuten kan min opprinnelige dialekt minne veldig om den standard dialekten som ofte brukes i en bok. En a'n ting e at vi har jo rø' tak heme å vi har nåkke a'ant som e veldig fint. Flere flotte ting. En ting e denne dialekten som e Norges reneste dialekt, å stakkars deg om du ikke tar deg en tur til minst veldig mange av byen sine attraksjonar å ka de' måtte vere. Dialekten e Norges reneste, men nåkken gangar vet vi ikke om vi ska si ikke eller ikkje ellar om vi ska bruke -er eller -ar endingar. Vi vet jo ka honkjønn e, men det e ikkje så ofte vi brukar det i dialekten. Det kan vi ikkje gjøre for de' at de' e feil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...