AnonymBruker Skrevet 8. juli 2017 #61 Skrevet 8. juli 2017 2 timer siden, funginger skrev: Så snakk med flere prester? Hva slags kirke går du i egentlig? Hei igjen, Glemte jo å skrive det i flertall;) Jeg går i vanlig statkirke har vært innom pinsemenigheter, frikirken, kristkirken og omtrent alt annet som er å oppdrive. Jeg vet ikke helt hva mer som skal snakkes om? Har fått svar her nå som jeg anser som rimelig" logiske" og flere sansvarer med det jeg allerede har blitt predikert. Hva slags kirke går du i? Spør fordi jeg kunne tenkt meg et miljø som tenker likt! Jeg ønsker litt mindre tamme forkynnelser. Føler meg snurt hver gang prekene handler om " Gud er god" " Jesus elsker deg" osv. Jeg vil ha røffere saker. Hvor man faktisk tør å bli upopulær hos forsamlingen ved at man er klokkeklar på at sex utenfor ekteskapet er synd og at det ikke tilgies uten oppriktig anger. ( og at dette også gjelder all annen synd). Flere andre kristne ser som regel dumt på meg når jeg sier slikt og forteller at det der er utdatert...og at siden Jesus elsker oss så synes han sex mellom to som er tiltrukket av hverandre/forelsket er fint og flott. Selv homofile samboerskap som kristen blir velsignet av Gud, men at folk har ONS på byen DET er syndig det. Blir stengte porter for dem som har sex uten kjærlighet! Folk blir bare irritert og utrolig sinte I'm jeg stiller de til veggs, så da orker jeg ikke mer av de vennskapene. Var en som gikk på bibelskole og ikke kunne begripe hvorfor det var så galt at hun lå med sin kristne kjæreste. Begge elsket jo sex, det var jo SÅ fantastisk godt og Gud vil jo at man skal ha det godt! Samtidig følte hun på dårlig samvittighet og angret på mye syndige greier, men IKKE seksuell synd. Der var det ingen anger, men hun var frelst da, var evangeliserende kristen og hadde gitt livet sitt til å tjene Jesus. Jeg bare....??? Har aldri " vunnet" noen diskusjon med kristne under 35 når det gjelder dette her. De får alltid rett og jeg alltid feil. Blir utslitt og mer og mer fristet til å ta den lettvinte utveien, men det som redder meg er frykten for graviditet, kjønnsykdommer OG at jeg ikke klarer å løsrive meg fra forestillingen om at dette er feil og at jeg ikke kan kalle meg kristen dersom jeg skulle velge å leve slik majoriteten gjør. Dette med nakenhet begriper jeg egentlig ikke..hva er forskjellen på at et ugift par dusjer ilag og har analsex liksom og at folk har " vanlig" sex? Er det slik at analsex ikke er sex. Hvorfor heter det sex da? Er det ikke synd fordi det ikke foregår penetrering på samme måte slik at man "blir ett" I mitt hodet henger det ikke på greip. Det jeg hører oftes i andres argumentasjon er: " man må prøve varene, seksuelle problemer kan ødelegge forhold...hva om dama har underlivsproblemer? Hva om fyren ikke klarer tilfredstille henne? Hva om man ikke liker hverandres nakne kropp og tenner på denne? Osv." Seksuell kjemi er " sykt viktig" og ørten utspill om alt det fantastiske jeg går glipp av. Jeg er jo ikke fullstendig uberørt av andrea påvirkning heller, spesielt ikke den som virker å gi flere muligheter i livet:) Vært i flere miljøer med folk som går i meningheten(e) 10 ganger oftere enn meg og som latterliggjør jomfruer og som ler av hvor tåpelig det er å skulle avstå fra slike gleder basert på en 2000 år gammel historie. De få jeg vet som nå venter og ikke lar seg påvirke til å " teste utvalget" er utelukkende folk som ikke var kristne tidligere og levde et fritt seksualliv, men som ble frelst OG derfor sluttet med dette. De er kjempebevisste og klokkeklar på at seksuell avholdenhet utenfor ekteskapet er det eneste rette! Slik er jeg også, MEN jeg blir fristet av at de som mener noe annet ( eller vet at det de gjør er imot Guds vilje) får ( ifølge seg selv og flere andre) komme til himmelen. Derfor synes jeg det er en forlokkende tanke å kunne leve slik uten å " risikere noe som helst" ( annet enn evt.graviditet da), men dette er jo også ifølge denne gruppen et problem som har en lettvint løsning: angrepillen. Hvordan mister man sine seksuelle lyster da? Går i terapi og tar kontroll? Jeg har vel kommet frem til at jeg ikke vil ha et liv uten å få dekket mine behov, men jeg vil heller ikke bli gravid. Har tenkt på kjønnskiftet, men det kan vel også tolkes som syndig da det jo er endringer på Guds skaperverk? Føler meg litt ensom med refleksjonene mine, ikke mange som gidder å tenke på slikt, men her på KG var det tydeligvis noen:) Anonymkode: f64eb...309
Sillyline Skrevet 8. juli 2017 #62 Skrevet 8. juli 2017 Men altså... Hva skjedde med "Gud elsker alle"? Er du liksom ikke verdig et liv i himmelen dersom du steriliserer deg? Dersom Bibelen hadde blitt skrevet i dag, hadde den nok sett litt annerledes ut. Jeg for min del, tror at vi alle sammen havner samme sted når vi dør. Uansett hva vi har gjort i dette livet. 2
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2017 #63 Skrevet 9. juli 2017 11 minutter siden, Silje Lien skrev: Men altså... Hva skjedde med "Gud elsker alle"? Er du liksom ikke verdig et liv i himmelen dersom du steriliserer deg? Dersom Bibelen hadde blitt skrevet i dag, hadde den nok sett litt annerledes ut. Jeg for min del, tror at vi alle sammen havner samme sted når vi dør. Uansett hva vi har gjort i dette livet. Hm? Du må nok spørre de med mer myndighet enn meg... men jeg vil svare at alle er like mye elsket og verdifulle, men dersom sterilisering ER synd og jeg gjennomfører dette uten å angre vil jeg ikke komme til himmelen. Ser du koblingen? Du er heldig som har den tankegangen;) Anonymkode: f64eb...309
Sillyline Skrevet 9. juli 2017 #64 Skrevet 9. juli 2017 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hm? Du må nok spørre de med mer myndighet enn meg... men jeg vil svare at alle er like mye elsket og verdifulle, men dersom sterilisering ER synd og jeg gjennomfører dette uten å angre vil jeg ikke komme til himmelen. Ser du koblingen? Du er heldig som har den tankegangen;) Anonymkode: f64eb...309 Hmmm... Bibelen ble skrevet på en tid da det var viktigere å befolke jorden. Og ikke minst: den ble skrevet av menn. Tror du virkelig at det er så svart/hvitt? Dersom man begår en synd, så kommer man ikke til himmelen? Før i tiden kunne man jo kjøpe seg ut av dette. Da kom man liksom til denne store himmelen som man snakker så mye om. Er det riktig? 1
Gjøksuppe Skrevet 9. juli 2017 #65 Skrevet 9. juli 2017 3 timer siden, Silje Lien skrev: Hmmm... Bibelen ble skrevet på en tid da det var viktigere å befolke jorden. Og ikke minst: den ble skrevet av menn. Tror du virkelig at det er så svart/hvitt? Dersom man begår en synd, så kommer man ikke til himmelen? Før i tiden kunne man jo kjøpe seg ut av dette. Da kom man liksom til denne store himmelen som man snakker så mye om. Er det riktig? Det er ikke handlingen å synde men heller effekten av synden, at en kommer bort fra Gud. Og at den katolske kirke har bedrevet mye rart opp gjennom tiden kan vi vel si enig i alle mann, men jordiske penger kjøper nok ikke forlatelse for noen synder gjort mot Herren. Bibelen er for øvrig ikke av menn men av Gud 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2017 #66 Skrevet 9. juli 2017 Har aldri hørt eller lest noe om at det er synd å sterilisere seg, eller bruke prevensjon. Men som kristen er det viktig å bevare sin renhet i en umoralsk verden som elsker forfall. Bibelen sier at man skal ikke ha sex før ekteskapet eller være utro i ekteskapet. I Tessalonikerbrev 4 : står det om å å avstå fra hor og heller finne sin ektefelle og gifte seg i renhet. Og ikke i sanselig begjær som hedningene. De som ikke kjenner Gud. Gud kalte oss ikke til urenhet, men til helliggjørelse. Kan anbefale deg å gå inn å lese på Verdidebatt.no der det diskuteres om div bibelske tema. http://www.verdidebatt.no/innlegg/318761 Om kjæreste forhold. Bibleinfo.com : http://www.bibleinfo.com/no/topics/kjærestefohttps:// wol.jw.org/no/wol/d/r3/lp-n/2000528rhold Anonymkode: 1ab71...3c7
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2017 #67 Skrevet 9. juli 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Har aldri hørt eller lest noe om at det er synd å sterilisere seg, eller bruke prevensjon. Men som kristen er det viktig å bevare sin renhet i en umoralsk verden som elsker forfall. Bibelen sier at man skal ikke ha sex før ekteskapet eller være utro i ekteskapet. I Tessalonikerbrev 4 : står det om å å avstå fra hor og heller finne sin ektefelle og gifte seg i renhet. Og ikke i sanselig begjær som hedningene. De som ikke kjenner Gud. Gud kalte oss ikke til urenhet, men til helliggjørelse. Kan anbefale deg å gå inn å lese på Verdidebatt.no der det diskuteres om div bibelske tema. http://www.verdidebatt.no/innlegg/318761 Om kjæreste forhold. Bibleinfo.com : http://www.bibleinfo.com/no/topics/kjærestefohttps:// wol.jw.org/no/wol/d/r3/lp-n/2000528rhold Anonymkode: 1ab71...3c7 Takk for tips og informasjon! Så det du sier er at de som utgir seg for å være kristne, men lever i hor egentlig er hedninger? Er jo det jeg innerst inne tror...men får til svar at man fint kan ha masse utenomekteskapelig sex OG være frelst. Prøver å sammenligne det med at jeg f.eks jobber som leiemorder, men jeg er frelst. Hvis man virkelig er frelst vil man ikke da automatisk velge å leve etter Bibelen? Anonymkode: f64eb...309
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2017 #68 Skrevet 9. juli 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Har aldri hørt eller lest noe om at det er synd å sterilisere seg, eller bruke prevensjon. Men som kristen er det viktig å bevare sin renhet i en umoralsk verden som elsker forfall. Bibelen sier at man skal ikke ha sex før ekteskapet eller være utro i ekteskapet. I Tessalonikerbrev 4 : står det om å å avstå fra hor og heller finne sin ektefelle og gifte seg i renhet. Og ikke i sanselig begjær som hedningene. De som ikke kjenner Gud. Gud kalte oss ikke til urenhet, men til helliggjørelse. Kan anbefale deg å gå inn å lese på Verdidebatt.no der det diskuteres om div bibelske tema. http://www.verdidebatt.no/innlegg/318761 Om kjæreste forhold. Bibleinfo.com : http://www.bibleinfo.com/no/topics/kjærestefohttps:// wol.jw.org/no/wol/d/r3/lp-n/2000528rhold Anonymkode: 1ab71...3c7 Har lest den første linken om ekteskapet nå. Hvis det da er dette som blir konklusjonen for å kunne leve ut sin seksualitet : altså en pakt mellom mann og kvinne hvorfor tolker så utrolig mange dette til at fri sex ikke vil gi konsekvenser for deres tro? Leser at polygami da begynner å bli mindre greit, men er det ok? Anonymkode: f64eb...309
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2017 #69 Skrevet 9. juli 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Har aldri hørt eller lest noe om at det er synd å sterilisere seg, eller bruke prevensjon. Men som kristen er det viktig å bevare sin renhet i en umoralsk verden som elsker forfall. Bibelen sier at man skal ikke ha sex før ekteskapet eller være utro i ekteskapet. I Tessalonikerbrev 4 : står det om å å avstå fra hor og heller finne sin ektefelle og gifte seg i renhet. Og ikke i sanselig begjær som hedningene. De som ikke kjenner Gud. Gud kalte oss ikke til urenhet, men til helliggjørelse. Kan anbefale deg å gå inn å lese på Verdidebatt.no der det diskuteres om div bibelske tema. http://www.verdidebatt.no/innlegg/318761 Om kjæreste forhold. Bibleinfo.com : http://www.bibleinfo.com/no/topics/kjærestefohttps:// wol.jw.org/no/wol/d/r3/lp-n/2000528rhold Anonymkode: 1ab71...3c7 Linken om kjæresteforhold har jeg lest før...men var fint med en oppfriskning:) Dette med at det er Guds vilje at man ikke skal være alene og at man skal få den rette, den man vil ha...vel, kjenner noe skurrer her. Er jo mange som ikke endte opp med den de egentlig ville ha OG det er vel flere av oss som har truffet noen Gud har fortalt oss er den rette uten at det har blitt noe av dette. Jeg klarer ikke å forsone meg med tanken om at jeg MÅ gifte meg ( og det bare med en). Og dette med DEN rette, er det ikke mange rette? Hvorfor kan ikke man leve alene? De få jeg kjenner som lever alene ( i sølibat) føler ikke at de mangler noen ting:) Anonymkode: f64eb...309
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2017 #70 Skrevet 9. juli 2017 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for tips og informasjon! Så det du sier er at de som utgir seg for å være kristne, men lever i hor egentlig er hedninger? Er jo det jeg innerst inne tror...men får til svar at man fint kan ha masse utenomekteskapelig sex OG være frelst. Prøver å sammenligne det med at jeg f.eks jobber som leiemorder, men jeg er frelst. Hvis man virkelig er frelst vil man ikke da automatisk velge å leve etter Bibelen? Anonymkode: f64eb...309 Hedninger er en bibelsk benevning på folk som ikke var jøder. Men nei man kan ikke ha masse utenomekteskapelig sex å og kalle seg kristen, det er å synde på nåden. Da er det heller ingen ekte tro eller omvendelse fra synd hvis en bevisst ønsker eller fortsetter å synder med vilje. Hvis en virkelig tror på Gud (og frykter han i positiv forståelse) så ønsker en ikke å synde eller å gjøre det som er skadelig for ens sjel , sinn og kropp. Kroppen er ikke til for hor, men for helliggjørelse og for å gjøre Guds vilje. Kroppen er Guds tempel. En tempel for Gud Ånd. Eller Den Hellige Ånd. Man skal ikke gjøre noe urent med kroppen sin men leve rent og gjøre det som er Guds vilje for oss. Anonymkode: 1ab71...3c7 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2017 #71 Skrevet 9. juli 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Har aldri hørt eller lest noe om at det er synd å sterilisere seg, eller bruke prevensjon. Men som kristen er det viktig å bevare sin renhet i en umoralsk verden som elsker forfall. Bibelen sier at man skal ikke ha sex før ekteskapet eller være utro i ekteskapet. I Tessalonikerbrev 4 : står det om å å avstå fra hor og heller finne sin ektefelle og gifte seg i renhet. Og ikke i sanselig begjær som hedningene. De som ikke kjenner Gud. Gud kalte oss ikke til urenhet, men til helliggjørelse. Kan anbefale deg å gå inn å lese på Verdidebatt.no der det diskuteres om div bibelske tema. http://www.verdidebatt.no/innlegg/318761 Om kjæreste forhold. Bibleinfo.com : http://www.bibleinfo.com/no/topics/kjærestefohttps:// wol.jw.org/no/wol/d/r3/lp-n/2000528rhold Anonymkode: 1ab71...3c7 Det som sitter igjen hos meg etter det siste innlegget er: * Dersom man ikke er intelligent og vakker er det meget sannsynlig at en mann er utro. * At man skal trene opp selvbeherskelsen sin og ikke være lettlurt. Personlig er jeg standhaftig og lar meg absolutt ikke overtale av menn/damer som forsøker å forføre meg med smiger, men jeg blir forført av at jeg SER at å drive hor ikke får konsekvenser for dem som gjør det...jeg SER bare at folk er hodestups forelsket og fortsetter å være uberørt av sine gjerninger. Jeg SER at menn som forlater sin partner til fordel for " det vakre og intelligente" får det helt fantastisk:) Jeg kan ikke se for meg at jeg ville vært utro så stygg mot et annet menneske vil jeg ikke være, men jeg kan ikke se for meg at et liv med kun 1 person skal være givende derfor tenker jeg at flerkoneri/manneri må være en god løsning. Dersom, selvsagt man ikke er forpliktet til å føde barn. Anonymkode: f64eb...309
lillbilly Skrevet 9. juli 2017 #72 Skrevet 9. juli 2017 20 timer siden, AnonymBruker skrev: 😂 den var god! Så sant så sant. Bare for vanskelig å snu opp ned på verdensbildet og ikke klare å løsrive meg fra tanken på evig fortapelse;) Anonymkode: f64eb...309 Evig fortapelse er ikke et begrep i kristendommen. Det er et begrep som blir brukt av katolikker. Ang sterilisering ift voldtekt. Oddsen for en voldtekt er jo svært liten! De aller fleste går gjennom livet uten å oppleve noe som ligner en gang. Og dersom du er redd for å tukle med gudsbildet osv, så er iallefall sterilisering det siste du bør gjøre. Det å "bli mange" er et grunnleggende "krav" i all form for religion. Gå ut. Ha det gøy og treff mannen din. Gift deg, ha sex og få de barna du skal ha / vil ha. Og jeg er sikker på at når den tid kommer og man står for St. Peter så er det helt sikkert verre ting en p - piller man må svare for!
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2017 #73 Skrevet 9. juli 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Har aldri hørt eller lest noe om at det er synd å sterilisere seg, eller bruke prevensjon. Men som kristen er det viktig å bevare sin renhet i en umoralsk verden som elsker forfall. Bibelen sier at man skal ikke ha sex før ekteskapet eller være utro i ekteskapet. I Tessalonikerbrev 4 : står det om å å avstå fra hor og heller finne sin ektefelle og gifte seg i renhet. Og ikke i sanselig begjær som hedningene. De som ikke kjenner Gud. Gud kalte oss ikke til urenhet, men til helliggjørelse. Kan anbefale deg å gå inn å lese på Verdidebatt.no der det diskuteres om div bibelske tema. http://www.verdidebatt.no/innlegg/318761 Om kjæreste forhold. Bibleinfo.com : http://www.bibleinfo.com/no/topics/kjærestefohttps:// wol.jw.org/no/wol/d/r3/lp-n/2000528rhold Anonymkode: 1ab71...3c7 Hva er poenget med å si at man er kristen dersom man ikke er det? Forstår hvorfor enkelte menn gjør det ( er jo alltid overflod av " naive", kristne unge piker i menighetene...og drømmen om å forføre jomfruer gjør vel seg gjeldende), men jeg begriper ikke intensjonen til damer? Forstår spesielt ikke hvorfor " kristne par" som lever og preker stikk i strid med Bibelen's lære skal få noe nytte av det? Makt? Om jeg skulle nå velge å leve i synd( slik jeg oppfatter det blir definert i Bibelen) vil jeg nok kalle meg humanist eller ateist. Men dette blir vel også synd, siden jeg opplagt tror jeg er da ville gjort ting mer riktig enn andre? Anonymkode: f64eb...309
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2017 #74 Skrevet 9. juli 2017 5 minutter siden, lillbilly skrev: Evig fortapelse er ikke et begrep i kristendommen. Det er et begrep som blir brukt av katolikker. Ang sterilisering ift voldtekt. Oddsen for en voldtekt er jo svært liten! De aller fleste går gjennom livet uten å oppleve noe som ligner en gang. Og dersom du er redd for å tukle med gudsbildet osv, så er iallefall sterilisering det siste du bør gjøre. Det å "bli mange" er et grunnleggende "krav" i all form for religion. Gå ut. Ha det gøy og treff mannen din. Gift deg, ha sex og få de barna du skal ha / vil ha. Og jeg er sikker på at når den tid kommer og man står for St. Peter så er det helt sikkert verre ting en p - piller man må svare for! Er du kristen? Så hva er poenget med å spare seg til ekteskapet da? Hvis man uansett hva man gjør/ikke gjør kommer til himmelen? Jeg har som sagt, flere voldtekstforsøk bak meg i kombinasjon med at jeg er spenningssøkende, naiv og foretrekker å vandre rundt alene økes sjangsene. Jeg VET at voldtekts muligheten er på promille nivå, men jeg liker å være føre-var og tenker at om jeg er sterilisert så trenger jeg ikke være redd for å bli voldtatt siden det er en evt.graviditet jeg mest av alt frykter og ikke selve overgrepet! Jeg vil jo ikke ha barn. Jeg vil heller bli skutt enn å måtte vie livet mitt til graviditet/fødsel/oppfostring. Skulle ønske det var mer forståelse overfor oss som ikke synes barn er now stas! Kommer ikke til å gjøre noe som helst for å finne " mannen min" som jeg tydeligvis er forpliktet til å ha. Dersom jeg må ha en mann for å være kristen får heller bare Gud sende den mannen han tidligere har utpekt som "den" rette da, selv om han på ingen måte var perfekt og jeg ideelt sett ...for å leve godt skulle hatt ett par til. Nei, livet er greit for dem som kun så positive ting i "den" rette, men jeg er for analytiske og skeptisk til å kun se folk som glansbilder... Beklager om jeg virker sint...blir bare utmattet av hele opplegget😂 Anonymkode: f64eb...309
Sillyline Skrevet 9. juli 2017 #75 Skrevet 9. juli 2017 5 timer siden, Gjøksuppe skrev: Det er ikke handlingen å synde men heller effekten av synden, at en kommer bort fra Gud. Og at den katolske kirke har bedrevet mye rart opp gjennom tiden kan vi vel si enig i alle mann, men jordiske penger kjøper nok ikke forlatelse for noen synder gjort mot Herren. Bibelen er for øvrig ikke av menn men av Gud Hmmm, interessant. For meg som ikke er kristen, så ser jeg på det som at Bibelen ble skrevet av en gjeng med menn. Hovedsaklig for å få makt, litt for å underkue kvinner, og litt fordi de må ha røyket et eller annet rart. Det er min mening, ikke noe jeg skriver for å gjøre narr av noen sin tro. Dette gjelder mitt syn på alle religioner, egentlig. Og folk må få tro på det de vil, problemet er alle krigene som blir startet på grunn av at alle tror på forskjellige guder, og tolker skriftene på sin måte.
Sillyline Skrevet 9. juli 2017 #76 Skrevet 9. juli 2017 Kan jeg stille dere kristne et par spørsmål? Hvor tenker dere at vi ikke-religiøse havner etter vi har dødd? Hvor tenker dere at de som tror på andre religioner havner etter sin død? 1
lillbilly Skrevet 9. juli 2017 #77 Skrevet 9. juli 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Er du kristen? Så hva er poenget med å spare seg til ekteskapet da? Hvis man uansett hva man gjør/ikke gjør kommer til himmelen? Jeg har som sagt, flere voldtekstforsøk bak meg i kombinasjon med at jeg er spenningssøkende, naiv og foretrekker å vandre rundt alene økes sjangsene. Jeg VET at voldtekts muligheten er på promille nivå, men jeg liker å være føre-var og tenker at om jeg er sterilisert så trenger jeg ikke være redd for å bli voldtatt siden det er en evt.graviditet jeg mest av alt frykter og ikke selve overgrepet! Jeg vil jo ikke ha barn. Jeg vil heller bli skutt enn å måtte vie livet mitt til graviditet/fødsel/oppfostring. Skulle ønske det var mer forståelse overfor oss som ikke synes barn er now stas! Kommer ikke til å gjøre noe som helst for å finne " mannen min" som jeg tydeligvis er forpliktet til å ha. Dersom jeg må ha en mann for å være kristen får heller bare Gud sende den mannen han tidligere har utpekt som "den" rette da, selv om han på ingen måte var perfekt og jeg ideelt sett ...for å leve godt skulle hatt ett par til. Nei, livet er greit for dem som kun så positive ting i "den" rette, men jeg er for analytiske og skeptisk til å kun se folk som glansbilder... Beklager om jeg virker sint...blir bare utmattet av hele opplegget😂 Anonymkode: f64eb...309 Anser meg selv som kristen. Reagerer på de utsagnene du kommer med i tråden. Du er forvirrende og selvmotsigende og egentlig tror jeg du morer deg godt med svarene du får. 3
Sillyline Skrevet 9. juli 2017 #78 Skrevet 9. juli 2017 ...kom på et til Hvorfor tror dere at deres religion er den rette, og ikke en annen religion? 1
Gjøksuppe Skrevet 9. juli 2017 #79 Skrevet 9. juli 2017 1 minutt siden, Silje Lien skrev: Hmmm, interessant. For meg som ikke er kristen, så ser jeg på det som at Bibelen ble skrevet av en gjeng med menn. Hovedsaklig for å få makt, litt for å underkue kvinner, og litt fordi de må ha røyket et eller annet rart. Det er min mening, ikke noe jeg skriver for å gjøre narr av noen sin tro. Dette gjelder mitt syn på alle religioner, egentlig. Og folk må få tro på det de vil, problemet er alle krigene som blir startet på grunn av at alle tror på forskjellige guder, og tolker skriftene på sin måte. Det bør da være betryggende for deg at så godt som alle kriger handler om penger, territorie og makt og ikke hvem sin gud som er best Gud har riktig nok blitt brukt til å motivere soldater og hjelpe dem til å rettferdiggjøre sine handlinger, men det er uhyre sjeldent en krig hender på grunn av religion. Det at religion er grunnen til alle kriger er bare tull funnet på av noen religionskritikere, les deg gjerne opp selv og gi en lyd om du finner noe annet.
Brimi Skrevet 9. juli 2017 #80 Skrevet 9. juli 2017 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Sist jeg sjekket var det kun 1 Gud og kun 1 riktig vei:) Skal jeg kalle meg kristen MÅ jeg leve i tråd med Guds ord ellers villeder jeg andre(og meg selv). Gud tilgir alltid! Dersom man angrer og det vises ved at en aktivt holder seg unna synden! Alle trenger Guds tilgivelse. ( Husk tanker er også synd). Det er MYE jeg synes er ekstremt urettferdig i Bibelen (og åpenbart, hvis man leser den med et kristisk blikk uten nødvendig kunnskap i forhold til den historiske konteksten virker den kvinnefiendtlig og kontrollerende enkelte steder...). Nå har jeg aldri lest Bibelen fra perm til perm og er overhodet ingen ekspert, men det trenger jeg heller ikke være for å tro. MEN folk flest vakler i troen i møte med fristelser av ymse slag( seksuelle tilbud, lettvinte penger osv). Det nytter ikke å blande mine personlige følelser med Guds fornuft da "han"er mye klokere enn meg og vet hva som er til det beste for menneskeheten. Dette er jo en daglig kamp selvsagt og til tider ufattelig krevende, men forhåpentligvis er det verdt det... Jeg har i det minste hverken kjønnsykdommer, aborter etc.på samvittigheten, men selvsagt MYE annet jeg gjerne skulle vært foruten;) Sex utenfor Guds rammer er karakterisert som " synd begått mot kroppen" som visstnok er verre enn " all annen synd som blir begått utenfor kroppen". Kroppen skal hedre Gud. Hjelp meg gjerne med referanse til dette bibelverset noen?:) Mange kristne er homofile ( har lesbiske tendenser selv jeg..eller bifil? Føler meg I det minste tiltrukket av vakre damer), men poenget er at homofil praksis(leve dette ut seksuelt, selv innad ekteskap ER feil i følge Guds ord). Er forresten utrolig positivt overrasket over at denne tråden har medført en(slik jeg ser det) saklig og harmonisk debatt i motsetning til mange aggressive tråder på KG;) Nytter ikke å diskutere dette i festlig lag på et vorspiel f.eks😂 Cred til alle som har svart og stilt interessante spørsmål:) Anonymkode: f64eb...309 Katolikk, protestant, luthersk, mormoner, amish etc har samme Gud... Du må finne ut av hvilken retning innenfor kristendommen du er, for det kommer til å spise deg opp og ødelegge deg om du dveler for lenge på dilemmaet ditt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå