Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg reiser på dagstur til Tallinn neste uke og lurte på om noen har tips til hva jeg kan se der. Må på PIKK street og ta bilder så klart :) Er det gode cafeer og restauranter der? 

Anonymkode: d0fce...a26

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var der Søndag 9 Juli og for å si det slik, det er haugevis med gode cafeer og restauranter der.  Er bare å starte i gamlebyen og vandre rundt så finner du flere fine plasser.  Kort gåavstand rundt hele gamlebyen, men for et godt restaurantbesøk kan jeg anbefale "peppersack" i gamlebyen.

Anonymkode: 23a95...a5b

Skrevet
På 8.7.2017 den 11.36, AnonymBruker skrev:

Må på PIKK street og ta bilder så klart :) 

Virkelig? Pikk STREET? :riste:

AnonymBruker
Skrevet

Takk for tips alle sammen :) Jeg kom hjem i går og det var helt fantastisk fint der jo! Endte opp på restaurant Cru i Gamlebyen, kjempehyggelig restaurant:

http://www.crurestoran.eu/eng 

Skal forøvrig bestille meg ny tur til Tallinn for dit vil jeg tilbake. Kan forøvrig anbefale fergen som går fra Helsinki til Tallinn, det var en artig opplevelse. 2,5 timer bare. Både taxfree og danseband. 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Blodets rett skrev:

Og hva er poenget med å oversette tanav til street på norsk? Det er ikke slik nordmenn sier tanav, i tilfelle du ikke har fått det med deg.

Eh, er da ikke JEG som har oversatt det? Jobber jeg som oversetter? Nei. Så ro deg ned. Tenk på blodtrykket. 

AnonymBruker
Skrevet
På 7/8/2017 den 11.36, AnonymBruker skrev:

Jeg reiser på dagstur til Tallinn neste uke og lurte på om noen har tips til hva jeg kan se der. Må på PIKK street og ta bilder så klart :) Er det gode cafeer og restauranter der? 

Det er en fin gate, ja, mye fint å ta bilde av. Håper det var det du mente, og ikke at du er en av de fnisende norske damene som tar bilde av gateskiltet :P 

Anonymkode: 5d36c...570

Gjest Blondie65
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er en fin gate, ja, mye fint å ta bilde av. Håper det var det du mente, og ikke at du er en av de fnisende norske damene som tar bilde av gateskiltet :P 

Og hvorfor skal man ikke fnise over et morsomt gateskilt og ta bilde? I Edinburg har de en hel gate full av pub'er med grove navn. Man tar selvsagt bilde av Dirty Dick osv i Roses street når man er der. Litt av sjarmen.

Skrevet (endret)
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eh, er da ikke JEG som har oversatt det? Jobber jeg som oversetter? Nei. Så ro deg ned. Tenk på blodtrykket. 

Det var du som skrev Pikk STREET, var det ikke? Og igjen, i tilfelle du ikke vet det så er ikke STREET den norske oversettelsen av originalordet tanav.

Endret av Blodets rett
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Blodets rett skrev:

Det var du som skrev Pikk STREET, var det ikke? Og igjen, i tilfelle du ikke vet det så er ikke STREET den norske oversettelsen av originalordet tanav.

Åh giiid a meg altså :fnise: 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Åh giiid a meg altså :fnise: 

Dear me heter det på norsk. Eller hvordan var det nå igjen?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, Blodets rett skrev:

Dear me heter det på norsk. Eller hvordan var det nå igjen?

Hva mener du? Og hvorfor er du så aggressiv? Blir sint fordi jeg ikke kan estlandsk.. nå har jeg hørt det også. 

AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Åh, unnskyld, visste ikke at jeg måtte be om LOV før jeg reiser et sted og tar bilder. Det skal jeg huske til neste gang. 

• Liker 1
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener du? Og hvorfor er du så aggressiv? Blir sint fordi jeg ikke kan estlandsk.. nå har jeg hørt det også. 

Fordi det irriterer meg at du bruker et engelsk erstatningsord der det er mye mer naturlig å bruke norsk. Selv om du ikke kan estisk så vet du vel at hverken estere eller nordmenn kaller det STREET? Så hvorfor i alle dager kommer engelsken inn da? Er du ikke norsk?

• Liker 1
Skrevet
På 15/07/2017 den 12.18, AnonymBruker skrev:

Takk for tips alle sammen :) Jeg kom hjem i går og det var helt fantastisk fint der jo! Endte opp på restaurant Cru i Gamlebyen, kjempehyggelig restaurant:

http://www.crurestoran.eu/eng 

Skal forøvrig bestille meg ny tur til Tallinn for dit vil jeg tilbake. Kan forøvrig anbefale fergen som går fra Helsinki til Tallinn, det var en artig opplevelse. 2,5 timer bare. Både taxfree og danseband. 

Ja, den fergen er topp å reise med.  Vi tar den ca to ganger i måneden og har en fin fin tur over dammen. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 15.7.2017 den 12.25, Blodets rett skrev:

Fordi det irriterer meg at du bruker et engelsk erstatningsord der det er mye mer naturlig å bruke norsk. Selv om du ikke kan estisk så vet du vel at hverken estere eller nordmenn kaller det STREET? Så hvorfor i alle dager kommer engelsken inn da? Er du ikke norsk?

Da må det være lite som skjer i livet ditt om du irriterer deg over en sånn bagatell. Hva har du med om jeg er norsk eller ikke? Rasismen din kan du putte et visst sted. Du bør roe deg ned, virkelig. Tenk på blodtrykket. 

Ha en fortreffelig sommer videre :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...