Gå til innhold

Hvem bør få samboers mobil; jeg eller svigermor?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Ønsker noen innspill på en "familiekonflikt" vi ikke blir enige om. Samboer har en smarttelefon av en eldre type liggende, som han ikke bruker fordi han har en nyere modell. Min mobil har hatt en god del problemer over tid, og synger på siste verset. Det er bare et tidsspørsmål før den takker for seg. Jeg har da regnet med at jeg kan overta samboers gamle, og han har ikke hatt noen innvendinger på det. I dag fikk han en forespørsel fra moren sin om ikke hun kunne overta den, for hennes telefon hadde tatt kvelden. Han fortalte meg dette før han svarte moren sin. Jeg minte han på at min telefon kom til å slutte å virke når som helst, og han fortalte dette videre til moren sin. Moren ble veldig snurt og sur for dette, for hun er jo tross alt moren hans, sa hun. Hun argumenterte også med at min telefon ikke var helt død. 

Kan bare legge til at hverken jeg eller svigermor har dårlig råd, så vi har i utgangspunktet råd til å kjøpe ny mobil begge to. Jeg har noe dårligere råd pga boliglån, så det vil svi litt å bruke noen tusen på ny mobil, men det går allikevel rundt. Jeg og samboer har vært sammen i 6 år og bodd sammen i 5 år, hvis det har noe å si.

Anonymkode: 5fd86...bf9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Om jeg var deg så hadde jeg kjøpt min egen telefon og latt svigermor ta hans. Er det slik at hun tror at dere "krangler" om telefonen hans? Det blir jo rimelig kleint videre i så fall.

Anonymkode: ee6e7...e2c

• Liker 38
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns moren hans bør få den siden hennes har tatt kvelden og din fortsatt virker. 

Anonymkode: ac270...74e

• Liker 49
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes du bør få den.

Anonymkode: 36f69...93a

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes dere begge er smålige.

For det første har din svigermor ikke noe med å krangle og syte. I en sånn sak synes jeg også samboer går foran mor.

Men din telefon funker faktisk fremdeles, og det gjør ikke hennes. Å si nei fordi din telefon vil slutte å virke - i morgen? Om et halvt år?

Noe sier meg at dere ikke har det beste forholdet? Men svigermor er mest smålig (og frekk), synes i alle fall jeg. 

Anonymkode: 60ca8...261

• Liker 21
AnonymBruker
Skrevet

Kjøp dere ny telefon hver dere og slutt å sutre. Er det rart det er krig,as.

Anonymkode: 4dc9e...d85

• Liker 9
Skrevet

Jeg synes moren skal få den siden din fortsatt fungerer 

• Liker 14
Skrevet

Dette er vel samboer som bestemmer? Hvorfor begynner dere å krangle over hans telefon egentlig? Virker som om dere begge tror det er en selvfølge at en av dere skal arve den. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

HAHAHA, jeg på 17 år synes denne konflikten er så barnslig.
Det er din samboers telefon og han bestemmer hvem han ønsker å gi den til. 
Personlig synes jeg det er moren hans som bør få den, for din fungerer jo forsatt. Ønsker du en ny tlf, kjøp det med dine egne penger!!

Anonymkode: 1fa3a...778

• Liker 29
AnonymBruker
Skrevet

Dere må nesten bare avgjøre om deres husholdning har råd til ny mobil eller ei. Om dere har råd kan dere jo donere bort, om ikke får hun nesten kjøpe ny - den tilhører jo deres husholdning, merkelig om dere skal ut med 7000 om dere ikke har råd og har en mobil som virker liggende. 

Anonymkode: 83ff4...629

• Liker 3
Gjest morhjertegod
Skrevet

Det er samboerens mobil, han som eier den og som bestemmer hvem som skal få den.

Skrevet

Eldre damer har litt vansklig for å forstå ny teknologi, så la henne få den eldre mobilen. Og så kjøper du deg en ny en. 

Du har tydeligvis ikke opplevd hvor frustrerende det er når eldre slektninger ringer deg for å forklare hver fuckings ting på smart telefon. :overrasket:

La det ligge. Kjøpt deg NY! 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

For å oppklare: Min telefon fungerer i den forstand at den fungerer når den selv vil. Den slår seg av og henger seg opp stort sett daglig. Den kan slå seg av midt i en samtale. Internett og apper klikker ofte. Meldinger er stort sett det eneste som fungerer normalt. Jeg burde tatt samboers telefon i bruk for lengst, men har utsatt det pga ting som må overføres som jeg ikke vil miste. 

Samboer bestemmer selvfølgelig, og han vil gi den til meg. Han er allikevel litt konfliktsky, så han syns det er vanskelig å si imot moren. Hun drar også kortet "du fikk din første mobiltelefon av meg."

Jeg kan jo kjøpe ny mobil, det er bare litt surt med tanke på sparing. Jeg tjener greit, men er relativt nyutdannet og nyetablert, så det litt surt å bruke penger på det når vi egentlig har en ekstra telefon her. Ts

Gjest Coolaid
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Ønsker noen innspill på en "familiekonflikt" vi ikke blir enige om. Samboer har en smarttelefon av en eldre type liggende, som han ikke bruker fordi han har en nyere modell. Min mobil har hatt en god del problemer over tid, og synger på siste verset. Det er bare et tidsspørsmål før den takker for seg. Jeg har da regnet med at jeg kan overta samboers gamle, og han har ikke hatt noen innvendinger på det. I dag fikk han en forespørsel fra moren sin om ikke hun kunne overta den, for hennes telefon hadde tatt kvelden. Han fortalte meg dette før han svarte moren sin. Jeg minte han på at min telefon kom til å slutte å virke når som helst, og han fortalte dette videre til moren sin. Moren ble veldig snurt og sur for dette, for hun er jo tross alt moren hans, sa hun. Hun argumenterte også med at min telefon ikke var helt død. 

Kan bare legge til at hverken jeg eller svigermor har dårlig råd, så vi har i utgangspunktet råd til å kjøpe ny mobil begge to. Jeg har noe dårligere råd pga boliglån, så det vil svi litt å bruke noen tusen på ny mobil, men det går allikevel rundt. Jeg og samboer har vært sammen i 6 år og bodd sammen i 5 år, hvis det har noe å si.

Han virker som en pingle. Han skulle sagt med en gang at telefonen hans allerede var gitt bort. Moren hans kan klarer seg selv. 

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Hadley skrev:

Eldre damer har litt vansklig for å forstå ny teknologi, så la henne få den eldre mobilen. Og så kjøper du deg en ny en. 

Du har tydeligvis ikke opplevd hvor frustrerende det er når eldre slektninger ringer deg for å forklare hver fuckings ting på smart telefon. :overrasket:

La det ligge. Kjøpt deg NY! 

Det er en smarttelefon det er snakk om, bare ikke en av de nyeste modellene. Hun har forresten ikke smarttelefon fra før. Ts

AnonymBruker
Skrevet

Og så er hun btw ikke "eldre", hun har så vidt rundet 50. Ts

AnonymBruker
Skrevet

Å herregud. HUN selvfølgelig. Skal den som sitter uten telefon la være å ta imot fordi noen andre kanskje kommer til å mangle telefon etterhvert?

Du og svigermor er verre enn ukastrerte hannkatter.

Anonymkode: ada37...26f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du "trumfer" svigermor.. 

Anonymkode: e8a1d...c67

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig skal hun få den. Er vel ikke noe å lage konflikt av? Så kleint av to "voksne" mennesker. La denne ballen ligge og kjøp din egen telefon når den tar kvelden.

Anonymkode: de09a...9ca

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig skal hun få den. Er vel ikke noe å lage konflikt av? Så kleint av to "voksne" mennesker. La denne ballen ligge og kjøp din egen telefon når den tar kvelden.

Anonymkode: de09a...9ca

Hvorfor er det egentlig en selvfølge? Ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...