Rosa enhjørning Skrevet 7. juli 2017 #1 Skrevet 7. juli 2017 Jeg og kjæresten skal til London i september og 1 mnd etter det reiser vi til Spania, men vi er usikker på hvor mye penger vi burde ta med for 1 uke. vi kommer til å bruke veldig mye penger i London og er redd for å ikke ha nok til Spania. Så hvor mye ville dere ha tatt med for 1 uke i Spania? Billett og hotell er allerede betalt for, vi bare vet ikke hvor mye vi trenger for å bruke der. Vi tenker ikke å shoppe eller å reise mye rundt, bare slappe av og nyte sola, men må tenke på mat osv og taxi når vi kommer oss dit og skal dra hjem igjen...
Illuminatum Skrevet 7. juli 2017 #2 Skrevet 7. juli 2017 9 minutter siden, Rosa enhjørning skrev: Jeg og kjæresten skal til London i september og 1 mnd etter det reiser vi til Spania, men vi er usikker på hvor mye penger vi burde ta med for 1 uke. vi kommer til å bruke veldig mye penger i London og er redd for å ikke ha nok til Spania. Så hvor mye ville dere ha tatt med for 1 uke i Spania? Billett og hotell er allerede betalt for, vi bare vet ikke hvor mye vi trenger for å bruke der. Vi tenker ikke å shoppe eller å reise mye rundt, bare slappe av og nyte sola, men må tenke på mat osv og taxi når vi kommer oss dit og skal dra hjem igjen... Alt avhenger jo også hvor i Spania dere skal og hvor langt hotellet er fra flyplassen. Ikke urimelig å tenkte 500 hver vei fra flyplassen og rundt 500-600 i mat om dagen pr person
Gjest rayon de soleil Skrevet 7. juli 2017 #3 Skrevet 7. juli 2017 Tipset over stemmer ikke nødvendigvis, ofte er transport til og fra flyplass inkludert i pris på turen, hvor mye dere trenger hver dag kommer veldig an på hva dere vil i Spania men 500 pr. dag bør man i alle fall beregne for pengene flyr raskt selv om prisene er mye koseligere der nede.
Djungelvrål Skrevet 7. juli 2017 #4 Skrevet 7. juli 2017 Ca 700 kr dagen holder i massevis for begge så sant dere ikke skal spise indrefilet hver dag. Og man trenger ikke ta taxi til hotellet fra flyplassen, man kan ta buss og det er mye billigere.
perplexed Skrevet 7. juli 2017 #5 Skrevet 7. juli 2017 Hvor mye JEG bruker? For to hadde jeg budsjettert med minst 10 000 på en uke, sikkert mer. Det er jo mulig å leve mye billigere enn det også, man kan kjøpe mat i matbutikk og ha piknik, kun spise ute annenhver dag, eller ihvertfall bare et måltid om dagen. Det kommer jo an på hva man ønsker, det kan gjøres veldig billig, og det kan gjøres veldig dyrt.
fresia Skrevet 7. juli 2017 #6 Skrevet 7. juli 2017 var nettopp en uke i Hellas og brukte ca 2500 kr for mat og drikke + litt shopping og leie av solsenger. hadde frokost inkludert på hotellet så kjøpte bare lunsj og middag hver dag. brukte ca 10 euro på lunsj og 20 euro på middag (med drikke så klart ). 1
Krokanis Skrevet 8. juli 2017 #7 Skrevet 8. juli 2017 Kom hjem fra Kypros nå, to stk. Brukte ca 3500-4000 tilsammen på en uke. Frokost og transport til og fra hotellet var inkludert. Spiste ute hver kveld, lagde halvparten av lunsjen på hotellrommet (baguett med pålegg), resten ble spist ute. Tok noen øl/glass vin hver oss hver dag. Tok ikke taxi, og leide ikke solsenger da havet var fylt av alger koste vi oss eller ved bassenget på hotellet.
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2017 #8 Skrevet 8. juli 2017 Prøv å regn ut hva dere kommer til å bruke på mat hver dag i London. Så lager dere et budsjett på hvor mye penger dere ønsker å bruke på shopping og transport. Reis med lokal metro/Tbane/buss istedet for taxi. Jeg bruker alltid å kjøpe inn mat fra dagligvare butikker når jeg er å reiser, så leier jeg hotell med mini kjøkken og kjøleskap, slik at jeg kan lage min egen mat noen dager, gjør dere dette vil dere få mer penger til å shoppe, eller rett på slett spare litt penger. Mat er dyrt i London, drar du ut å spiser på resturant koster det fort 160-200 per person. Min beste anbefaling er at dere prøver å spare litt penger mens dere er i London, lag egen matpakke å ta med som snacks. Drikk gratis vann istedet for brus viss dere er ute å spiser. Gjør dere små økonomiske grep i London,vil dere ha god margin for Spania turen:) Anonymkode: 06657...a48
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2017 #9 Skrevet 8. juli 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Prøv å regn ut hva dere kommer til å bruke på mat hver dag i London. Så lager dere et budsjett på hvor mye penger dere ønsker å bruke på shopping og transport. Reis med lokal metro/Tbane/buss istedet for taxi. Jeg bruker alltid å kjøpe inn mat fra dagligvare butikker når jeg er å reiser, så leier jeg hotell med mini kjøkken og kjøleskap, slik at jeg kan lage min egen mat noen dager, gjør dere dette vil dere få mer penger til å shoppe, eller rett på slett spare litt penger. Mat er dyrt i London, drar du ut å spiser på resturant koster det fort 160-200 per person. Min beste anbefaling er at dere prøver å spare litt penger mens dere er i London, lag egen matpakke å ta med som snacks. Drikk gratis vann istedet for brus viss dere er ute å spiser. Gjør dere små økonomiske grep i London,vil dere ha god margin for Spania turen:) Anonymkode: 06657...a48 Glemte å tilføye at der er mye og oppleve i London, så bruk heller penger på severdigheter istedet for å spise ute hver dag. Derfor er det greit å lage litt mat selv mens man ferierer der. Anonymkode: 06657...a48
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2017 #10 Skrevet 8. juli 2017 Hvor mye penger man tar med...? Er det virkelig noen som beregner dwt på forhånd og tar ut kontanter? Vi/jeg pleier å ta ut litt kontanter på flyplassen og utenom dette har vi jo med oss kort og betaler/tar ut etter behov. Anonymkode: b10e9...207
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå