Ellam Skrevet 7. juli 2017 #1 Skrevet 7. juli 2017 Med Oystercard forstår jeg det sånn at det er en maxdebitering 6,60 pr dag. Vil det da si at etter denne summen så reiser man gratis? Gjennom alle soner? Ticketservice skriver at det koster 2,90 pr reise. Er dette i sone 1 og 2?Så da vil en tur/retur komme over dette beløpet, og da står man fritt til å reise kollektivt gratis resten av dagen? Og for hvilken kollektivtransport gjelder Oystercard? Buss, undergrunn, overgrunn, tog? Vi lander på Gatvick. Og da tenker vi å reise kollektivt inn til Victoria Statoil. Brukes oystercardet da også? Og da skjønner jeg at maksdebiteringen på 6,60 ikka kan gjelde🙄 Men hvor går denne grensen? Hvis man er tom på Oystercardet, eller har for lite til en tur. Hvordan får man beskjed om det? Må vi selv holde regnskap over hvor mye vi har brukt. Phu, dette ble et rotete og langt spørsmål. Hvis noen tar seg tid til å svare (og forstår hva jeg mener😝), blir jeg veldig takknemlig🌷
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2017 #2 Skrevet 7. juli 2017 Tror du får svar på det meste her: http://content.tfl.gov.uk/english-visitor-oyster-card-leaflet-jan2017.pdf Anonymkode: e2600...331
Slarti Skrevet 7. juli 2017 #3 Skrevet 7. juli 2017 Har du kontaktløst kort enten bank eller kredittkort ikke kjøp oyster du får samme prisene å samme maks pr dag å du slipper å betale £5 for kortet. Hvor mye som trekkes pr dag og hvor mye hver tur koster er veldig variabelt Dem har peak hour i London så er dyrere da Men prisene du fikk er sone en og to peak hour
Slarti Skrevet 7. juli 2017 #4 Skrevet 7. juli 2017 PS. Fra flyplassen tar du vanlig tog inn til sentrum ikke ekpresstoget. De få minuttene du sparer kostet mer en det smaker. Kjøper billetten til toget på flyplassen. En veg. Tur retur er samme dag
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2017 #5 Skrevet 7. juli 2017 £6,60 gjelder bare for sone 1 og 2, skal du gjennom flere er maksprisen høyere. Anbefaler at du bruker kontaktløst betalingskort hvis du har, da er det også en ukentlig makspris. Vær obs på at den gjelder spesifikt fra mandag - søndag, så hvis du kommer på en torsdag og reiser hjem på onsdag begynner tellingen på nytt på mandagen. I så fall kan det lønne seg med Oyster og 7-dagerskort. Anonymkode: 75ddb...a91
Ellam Skrevet 7. juli 2017 Forfatter #6 Skrevet 7. juli 2017 Tusen takk for alle svar😊 Travelcard og billetter til/fra Gatvick er nå bestilt👍
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå