AnonymBruker Skrevet 6. juli 2017 #1 Skrevet 6. juli 2017 Jeg og samboer har vært i Roma sammen for to år siden. Vi likte det kjempegodt. Men alle flyene fra Roma har knotete hjemreiser de datoene som passer oss nå, som medfører at man må sove i en annen by (og det er to mellomlandinger) før man kommer hjem til Norge. Har noen vært i Milano og kan anbefale det? Noen som også kan sammenligne det med Roma? Får man føle på den samme italienske atmosfæren/kulturen som i Roma? Anonymkode: 23300...34c
Hurepoix Skrevet 6. juli 2017 #2 Skrevet 6. juli 2017 Napoli er Midtøsten, Roma er den katolske himmelen, Firenze er Italia, Venezia er ei øy og Milano er Tyskland. 2
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2017 #3 Skrevet 6. juli 2017 Milano i juli og august er bare å glemme. Alt er stengt, lokalbefolkningen er dratt til havet eller fjellet. Anonymkode: ddf20...498
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2017 #4 Skrevet 6. juli 2017 2 minutter siden, Hurepoix skrev: Napoli er Midtøsten, Roma er den katolske himmelen, Firenze er Italia, Venezia er ei øy og Milano er Tyskland. Haha okeei! Aldri hørt disse sammenligningene før. Så; liker vi Berlin, liker vi Milano? Ts Anonymkode: 23300...34c
Frukthage Skrevet 6. juli 2017 #5 Skrevet 6. juli 2017 Er i Italia for tiden, og vi tok en dagstur til Milano i dag. Milano er ikke en typisk "italiensk by", da store deler av byen ble ødelagt under andre verdenskrig. Dette har medført at byen ble bygget opp igjen etter 1945. Milano er da, med unntak av den store katedralen, som en hvilken som helst annen storby. I mine øyne er Milano en by man drar til for shopping - ikke for å oppleve italiensk kultur eller atmosfære.
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2017 #6 Skrevet 6. juli 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Milano i juli og august er bare å glemme. Alt er stengt, lokalbefolkningen er dratt til havet eller fjellet. Anonymkode: ddf20...498 Jeg har hørt at befolkningen drar til stranda om sommeren, men vi tenker dra dit i midten av August, og jeg tviler på at alle innbyggerne har rømt byen. Ikke så viktig om vi ikke får shoppet maksimalt, tenkte utforske serverdigheter og slappe av på en kafé. Ta det rolig liksom. Ts Anonymkode: 23300...34c
Hurepoix Skrevet 6. juli 2017 #7 Skrevet 6. juli 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Haha okeei! Aldri hørt disse sammenligningene før. Så; liker vi Berlin, liker vi Milano? Ts Anonymkode: 23300...34c Berlin er ikke Tyskland, Berlin ist Europa!
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2017 #8 Skrevet 6. juli 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg har hørt at befolkningen drar til stranda om sommeren, men vi tenker dra dit i midten av August, og jeg tviler på at alle innbyggerne har rømt byen. Ikke så viktig om vi ikke får shoppet maksimalt, tenkte utforske serverdigheter og slappe av på en kafé. Ta det rolig liksom. Ts Anonymkode: 23300...34c Vi var der i midten av august.. ca 10-12. Det var oss og de andre turistene. Anonymkode: ddf20...498
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2017 #9 Skrevet 6. juli 2017 2 minutter siden, Frukthage skrev: Er i Italia for tiden, og vi tok en dagstur til Milano i dag. Milano er ikke en typisk "italiensk by", da store deler av byen ble ødelagt under andre verdenskrig. Dette har medført at byen ble bygget opp igjen etter 1945. Milano er da, med unntak av den store katedralen, som en hvilken som helst annen storby. I mine øyne er Milano en by man drar til for shopping - ikke for å oppleve italiensk kultur eller atmosfære. Interessant. Hvilken annen by i Italia kan du anbefale så langt? Roma blir litt upraktisk mtp. flytidene som tidligere nevnt. Men jeg lengter tilbake... Så kanskje vi må dra dit likevel Anonymkode: 23300...34c
Frukthage Skrevet 6. juli 2017 #10 Skrevet 6. juli 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Interessant. Hvilken annen by i Italia kan du anbefale så langt? Roma blir litt upraktisk mtp. flytidene som tidligere nevnt. Men jeg lengter tilbake... Så kanskje vi må dra dit likevel Anonymkode: 23300...34c Verona? Det er her vi bor nå. Utrolig vakkert. Det er også en drøy halvtime herfra til flotte steder som Sirmione og Lazise - ufattelig fine steder langs Gardasjøen. Fordelen ved Verona er jo at det også er en flust av vingårder i området rundt. Verona kan jo også kombineres med Venezia - som er to timer unna med bil/tog. 1
Hurepoix Skrevet 6. juli 2017 #11 Skrevet 6. juli 2017 L'Italia settentrionale è il fascino discreto della borghesia:
reiseglad Skrevet 7. juli 2017 #12 Skrevet 7. juli 2017 6 timer siden, Frukthage skrev: Verona? Det er her vi bor nå. Utrolig vakkert. Det er også en drøy halvtime herfra til flotte steder som Sirmione og Lazise - ufattelig fine steder langs Gardasjøen. Fordelen ved Verona er jo at det også er en flust av vingårder i området rundt. Verona kan jo også kombineres med Venezia - som er to timer unna med bil/tog. Verona er en gjemt perle! Anbefaler heller den byen framfor Venezia, dit kan du dra på dagstur. Og områdene rundt Gardasjøen er jo bare herlig!
Gjest Overrasket Skrevet 7. juli 2017 #13 Skrevet 7. juli 2017 7 timer siden, Hurepoix skrev: Napoli er Midtøsten, Roma er den katolske himmelen, Firenze er Italia, Venezia er ei øy og Milano er Tyskland. 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har hørt at befolkningen drar til stranda om sommeren, men vi tenker dra dit i midten av August, og jeg tviler på at alle innbyggerne har rømt byen. Ikke så viktig om vi ikke får shoppet maksimalt, tenkte utforske serverdigheter og slappe av på en kafé. Ta det rolig liksom. Ts Anonymkode: 23300...34c Det er spesielt midten av august at Italia drar til kysten. Google hint: Ferragosto. 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Interessant. Hvilken annen by i Italia kan du anbefale så langt? Roma blir litt upraktisk mtp. flytidene som tidligere nevnt. Men jeg lengter tilbake... Så kanskje vi må dra dit likevel Anonymkode: 23300...34c Padova hvis du vil oppleve en pen, historisk by med meget få turister, Firenze hvis du vil oppleve et absolutt høydepunkt i hele Europa. Eller TS, hvis du bare vil slappe av på café, dra til småbyer og landsbyer på landsbygden eller langs sjøene nord/nord-øst for Milano. 7 timer siden, Frukthage skrev: Verona? Det er her vi bor nå. Utrolig vakkert. Det er også en drøy halvtime herfra til flotte steder som Sirmione og Lazise - ufattelig fine steder langs Gardasjøen. Fordelen ved Verona er jo at det også er en flust av vingårder i området rundt. Verona kan jo også kombineres med Venezia - som er to timer unna med bil/tog. Verona er også koselig.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå