AnonymBruker Skrevet 6. juli 2017 #1 Skrevet 6. juli 2017 Hvordan håndterer dere som har opplevd mani og/eller hypomani disse episodene? Etter å ha opplevd mani har jeg blitt ganske skremt over hva jeg kan gjøre når jeg har så dårlig dømmekraft og lurer på hvordan andre håndterer det mens man er manisk. Jeg har nylig fått diagnosen bipolar type 1 og er under behandling. Etter min siste maniske episode gikk jeg inn i en voldsom depresjon. Jeg håper på sikt at terapi, samt medisiner, skal hjelpe meg, men jeg tror jeg er på vei inn i en ny manisk episode nå og lurer på hvordan andre håndterer det. Jeg er bevisst på sykdommen min nå, men det er umulig å bremse når jeg først starter... Anonymkode: 16b7e...51e
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2017 #2 Skrevet 7. juli 2017 Bestevenninnen min er bipolar. Hun har aldri maniske episoder, bare hypomani. Når hun merker det selv, sørger hun for at hun holder seg unna folk andre enn sine nærmeste, som lettere kjenner igjen at nå har hun en sånn periode, og som kan stoppe henne om hun prøver gjøre noe dumt som kan få negative konsekvenser for henne senere. Anonymkode: 4a0dc...972
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2017 #3 Skrevet 7. juli 2017 (endret) Jeg burde sove men er så full av energi nå at jeg ikke har sovet mer en 4 timer de siste 3 nettene. Jeg skal til psykiater til uken for å drøfte medisiner, i mellomtiden må jeg klare meg selv. Jeg har gitt beskjed til mine nærmeste, så jeg håper at de kan klare å bremse meg hvis det går over stokk og stein denne gangen også. Sist sto jeg veldig alene og distanserte meg fra de nærmeste fordi jeg var redd de ville stoppe meg i min "erobring av verden". Jeg vil ikke opp dit igjen og foreløpig vil jeg si at jeg kun er hypoman og håper det stopper her... Anonymkode: 16b7e...51e Endret 8. juli 2017 av Kragebein Ryddet for svar til slettet innlegg.
Kragebein Skrevet 8. juli 2017 #4 Skrevet 8. juli 2017 Tråden er ryddet for helseskadelige råd og medisintips. Kragebein, mod
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2017 #5 Skrevet 8. juli 2017 Jeg må bare høre med dere som har peil på dette, da jeg mistenker min venninne å være slik. Hun har alltid vært litt vanskelig - at man ikke alltid vet hvor man har henne. I maniske perioder vil hun alt mulig, er superpositiv til alt og er så grei... men kanskje litt vel "hyper" og vil liksom alt. MEN så synker hun plutselig, blir sur, vrang, paranoid, alt er feil, alle hater henne, hun er skeptisk til alt... sier du noe blir hun stille... Vanskelig å forklare. Jeg vet at hun har en del psykiatriske diagnoser - det har hun fortalt før, men ikke hvilke. Kan bipolar være noe av forklaringen? I tillegg til paranoid? Anonymkode: a12a8...add
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2017 #6 Skrevet 8. juli 2017 Kjenner den. Er under utredning for bipolar med hypomani. Har probl med å forklare familie og venner hvorfor jeg gjør alle mulige sprø ting, sender helt ville SMS osv. Anonymkode: 8f47d...84a
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå