AnonymBruker Skrevet 6. juli 2017 #1 Skrevet 6. juli 2017 Er nybegynner med linser og skulle ta de ut nå istad. Hadde nok litt lange negler så jeg klarte å klype meg i øyet med neglene. Det begynte å blø, ikke mye men ser ut som et sprengt blodkar. Er det farlig? Det er på det hvite på øyet Anonymkode: 5d418...44f
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2017 #2 Skrevet 6. juli 2017 Få legen til å se på det i morgen. Anonymkode: d0626...e05
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2017 #3 Skrevet 6. juli 2017 Har selv gjort dette, og for min del så det vel verre ut enn det det var. Det tok litt tid før øyet ikke var rødt lenger, men jeg vil ikke tro at du trenger å bekymre deg med mindre nesten hele øyet er rødt. Anonymkode: a9d52...703
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2017 #4 Skrevet 6. juli 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har selv gjort dette, og for min del så det vel verre ut enn det det var. Det tok litt tid før øyet ikke var rødt lenger, men jeg vil ikke tro at du trenger å bekymre deg med mindre nesten hele øyet er rødt. Anonymkode: a9d52...703 Ja det gjør ikke vondt heller. Ble bare litt stressa da jeg kløp ganske hardt på det jeg trodde var linsen. Ts Anonymkode: 5d418...44f
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2017 #5 Skrevet 6. juli 2017 Dersom du faktisk begynte å blø (altså at det kommer blod UT av øyet), bør du få det tilsett. Slike rifter er infeksjonsporter, og det kan bli ganske stygt hvis du er uheldig. Det skal en del til, men allikevel er det vanlig prosedyre med noen dager med kloramfenikoldråper for å forebygge infeksjon inntil lesjonen lukker seg ordentlig. Arrdannelser på sclera (det hvite) er ikke like alvorlig som over iris eller pupill, men allikevel ikke noe du har lyst til å oppleve. Dette kan du gjerne ta med legevakten. Anonymkode: 456a8...b8d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå