Gå til innhold

TIL ALLE SOM STREVER MED UVI

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg har funnet løsningen som holder urinveisinfeksjonene borte for godt, det funket i alle fall for meg, og det forundrer meg om det ikke gjør det for de fleste andre også. Har tenkt på å tipse om dette i lang tid, men det har liksom gått i glemmeboka. Uansett, dette er jo noe utrolig mange strever med, så jeg håper inderlig at du som strever og ikke har hørt om dette medikamentet ser tråden min :hjerte:

Fra jeg var 14-15 år så har jeg nok gått på over hundre antibiotikakurer. Har også vært innlagt med flere nyrebekkenbetennelser hvorav noen var svært alvorlige. Det forundrer meg at ikke fastlegen, eller andre i helsevesenet, sendte meg videre for utredning. Jeg ble derimot sendt på ultralyd for å se hvordan det stod til med organene etter alle disse medisinene, før ny antibiotika ble utskrevet, tommel opp! 

Jeg prøvde å løse problemet på egenhånd ved å forebyggende ta tranebær og kjærringrokkte(?) uten hell. Jeg tisset etter sex, tørket riktig vei og holdt meg varm på føttene.

Jeg googlet masse, og til slutt kom jeg over en tråd hvor noen snakket om et forebyggende medikament som heter Hiprex (smaker sitron, så tenker at det er typ sterke sitronpiller uten at jeg skal si noe sikkert) jeg ringte fastlegen, og hun ga meg en resept. Jeg tok en halv pille om dagen. Et par måneder senere fant jeg ut hvem hovedsyndebukken min var; det var rett og slett pga dehydrering grunnet alkohol. UVI kom ALLTID på søndager. Så jeg droppet pillene til hverdags, og tok heller en pille dagen, i to dager sammen med masse vann etter at jeg hadde vært på fest. Dette gjorde jeg i underkant av et år.

Nå er jeg 25, og det er to år siden jeg tok den siste hiprex-tabletten. Har ikke sett noe til infeksjonen siden. Trenger ikke engang å tisse etter sex :strix: Løsningen er jo som kjent å holde infeksjonen borte lenge nok, for å bli kvitt den (nesten) for godt - men det er lettere sagt enn gjort. 

Anonymkode: 27e22...cba

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Jeg har funnet løsningen som holder urinveisinfeksjonene borte for godt, det funket i alle fall for meg, og det forundrer meg om det ikke gjør det for de fleste andre også. Har tenkt på å tipse om dette i lang tid, men det har liksom gått i glemmeboka. Uansett, dette er jo noe utrolig mange strever med, så jeg håper inderlig at du som strever og ikke har hørt om dette medikamentet ser tråden min :hjerte:

Fra jeg var 14-15 år så har jeg nok gått på over hundre antibiotikakurer. Har også vært innlagt med flere nyrebekkenbetennelser hvorav noen var svært alvorlige. Det forundrer meg at ikke fastlegen, eller andre i helsevesenet, sendte meg videre for utredning. Jeg ble derimot sendt på ultralyd for å se hvordan det stod til med organene etter alle disse medisinene, før ny antibiotika ble utskrevet, tommel opp! 

Jeg prøvde å løse problemet på egenhånd ved å forebyggende ta tranebær og kjærringrokkte(?) uten hell. Jeg tisset etter sex, tørket riktig vei og holdt meg varm på føttene.

Jeg googlet masse, og til slutt kom jeg over en tråd hvor noen snakket om et forebyggende medikament som heter Hiprex (smaker sitron, så tenker at det er typ sterke sitronpiller uten at jeg skal si noe sikkert) jeg ringte fastlegen, og hun ga meg en resept. Jeg tok en halv pille om dagen. Et par måneder senere fant jeg ut hvem hovedsyndebukken min var; det var rett og slett pga dehydrering grunnet alkohol. UVI kom ALLTID på søndager. Så jeg droppet pillene til hverdags, og tok heller en pille dagen, i to dager sammen med masse vann etter at jeg hadde vært på fest. Dette gjorde jeg i underkant av et år.

Nå er jeg 25, og det er to år siden jeg tok den siste hiprex-tabletten. Har ikke sett noe til infeksjonen siden. Trenger ikke engang å tisse etter sex :strix: Løsningen er jo som kjent å holde infeksjonen borte lenge nok, for å bli kvitt den (nesten) for godt - men det er lettere sagt enn gjort. 

Så bra at du har funnet noe som kan hjelpe deg.

Jeg har også gått på Hiprex, faktisk så gikk jeg på det i over et år, dessverre hjalp ikke det meg, jeg fikk UVI likevel :-(

Anonymkode: eeff4...228

AnonymBruker
Skrevet

PS. Jeg er ikke alkoholiker, det kan kanskje høres litt sånn ut :laugh: UVI grunnet dehydrering ble først et problem etter at jeg ble 20. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Så bra at du har funnet noe som kan hjelpe deg.

Jeg har også gått på Hiprex, faktisk så gikk jeg på det i over et år, dessverre hjalp ikke det meg, jeg fikk UVI likevel :-(

Anonymkode: eeff4...228

Så leit å høre!! Vet du hvem syndebukken din er? 

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner ikke hvorfor noen må være så uheldige med tilbakevendende UVI. Jeg har aldri hatt det, er i midten av 20-årene. Ikke vanlig i øvre familie heller. Men virker som veldig mange sliter med det. 

Anonymkode: 003ce...12e

• Liker 1
Skrevet

Enig med TS!! Jeg fikk pgså helsa tilbake med Hiprex, og er forundret over at ikke flere leger aktivt tar dette i bruk for sine pasienter

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Ild skrev:

Enig med TS!! Jeg fikk pgså helsa tilbake med Hiprex, og er forundret over at ikke flere leger aktivt tar dette i bruk for sine pasienter

Åh, så BRA at det funket for deg også!!!

Skrevet

Nå føler jeg meg litt snytt av legen.. 

Hvorfor har ikke han nevnt det? For type 6 kurer siden? Kanskje jeg må ta opp dette til neste time. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Flott med tips mot UVI! Det er no skikkelig herk!
Men tok du Hiprex kun de helgene du hadde hatt sex, eller alle ganger etter alkohol?

Anonymkode: 7b4c7...e83

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

De har blitt mer restriktive mot å skrive ut Hiprex den siste tiden. Forskning viser at det er ikke så effektivt som man trodde før og det kan bla gi nyrestein og det er ikke noe man ønsker seg. 

Bra det virket for deg! Det er fryktelig vondt og plagsomt med UVI, så det er godt å finne noe som hjelper.

Anonymkode: 77cf1...b10

AnonymBruker
Skrevet

Må prøves.. Har hatt hele 7 infeksjoner så langt i år. Den siste gangen måtte jeg bli bært ut i bilen og på legevakten.

Anonymkode: 73a5f...0a4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

De har blitt mer restriktive mot å skrive ut Hiprex den siste tiden. Forskning viser at det er ikke så effektivt som man trodde før og det kan bla gi nyrestein og det er ikke noe man ønsker seg. 

Bra det virket for deg! Det er fryktelig vondt og plagsomt med UVI, så det er godt å finne noe som hjelper.

Anonymkode: 77cf1...b10

Vet det er mange eldre som tar Hiprex konstant i årevis, da er vel sjansene større får å få nyrestein? Altså, når man tar det i mange år. 

AnonymBruker
Skrevet
På 6.7.2017 den 21.33, AnonymBruker skrev:

Flott med tips mot UVI! Det er no skikkelig herk!
Men tok du Hiprex kun de helgene du hadde hatt sex, eller alle ganger etter alkohol?

Anonymkode: 7b4c7...e83

Jeg tok hiprex hver gang jeg hadde drukket alkohol! Og eventuelt hvis jeg kjente noe var på vei sånn ellers. Etter at resepten min ble tom, var jeg flink til å drikke masse vann med mye fersk sitron i før jeg la meg etter en fuktig kveld + dagen etter. Dette hender seg jeg gjør dette enda, i frykt for å få problemet tilbake :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tok hiprex i årevis! Dette ble redningen for meg. Har liggende en eske i tilfelle jeg får UVI. Akkurat nå trenger jeg ikke bruke det da jeg har vært frisk i ett par år. Før jeg ble gjort bevist på hiprex hadde jeg UVI i flere år og opp til en gang i mnd. 

Jeg fikk en ond sirkel med UVI - sopp - UVI. Kjenner meg også igjen med det du, TS, sier ang alkohol. Flott at du setter fokus på hiprex. Det var som en mirakelkur for meg.  Jeg var så syk av UVI og immunsystemet var nede at det tok ca 2-3 mnd på hiprex før jeg ble bra igjen. Legen sa at jeg kunne gå på det for resten av livet om så. 

Anonymkode: 99328...321

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hiprex skal kun brukes i 14 dager etter urokirurgi. Det er ikke rasjonale for å behadle med Hiprex forebyggende mot UVI utenom kirurgiske inngrep. Det finnes heller ikke noen dokumentasjon for at tranebær faktisk kan forebygge eller behandle UVI. 

Anonymkode: 2fd84...f8f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også slitt enormt mye med UVI og nyrebekkebekkenbetennelser. Ca 10-20 antibiotikakurer i året siden jeg var 5-6 år.
Nå er jeg 24 år og har ikke brukt antibiotika på 3 år. På meg har det nok bare "løst" seg selv. Når jeg får symptomer drikker jeg veldig mye og et par dager senere gir det seg.

Anonymkode: e3540...17d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Man trenger i grunnen ikke Hiprex.

Alt man må gjøre er å drikke mye vann, spise c-vitaminrik mat som f. eks. kiwi, eventuelt ta c-vitamin. 

Men nok vann er viktigst.

Anonymkode: 69bdb...a48

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hiprex skal kun brukes i 14 dager etter urokirurgi. Det er ikke rasjonale for å behadle med Hiprex forebyggende mot UVI utenom kirurgiske inngrep. Det finnes heller ikke noen dokumentasjon for at tranebær faktisk kan forebygge eller behandle UVI. 

Anonymkode: 2fd84...f8f

Hvis du mener dette, hvorfor gir da leger Hiprex som en forebyggende medisin? Legen min syntes det var en kjempegod idé å prøve hiprex forebyggende. Det funket gull for meg! Og jeg trengte bare en resept for å bli kvitt det for godt.

Ingen i denne tråden har sagt noe positivt om tranebær, det hadde ingen merkbar effekt på meg heller. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Man trenger i grunnen ikke Hiprex.

Alt man må gjøre er å drikke mye vann, spise c-vitaminrik mat som f. eks. kiwi, eventuelt ta c-vitamin. 

Men nok vann er viktigst.

Anonymkode: 69bdb...a48

Kjenner at jeg nesten blir litt provosert av det du skriver. Tror du UVI hadde vært et så sinnsykt stort problem for så latterlig mange, om dette var det som skulle til får å få det vekk for godt? Det kan kanskje funke for noen, men for de fleste må det nok sterkere piller til for å få det på avstand, SÅ kan vi snakke andre forebyggende metoder. 

Nok vann er selvfølgelig veldig viktig uansett. :) 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Hiprex er jo en velkjent medisin mot tilbakevendende UVI.

Jeg jobber på sykehjem, og mange av de kvinnelige brukerene står fast på Hiprex. 

Og til deg som skriver at Hiprex ikke er nødvendig, det holder med masse vann og c-vit: drit å dra. 

Anonymkode: ea8da...547

• Liker 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...