Gå til innhold

Hvor lang fengselsstraff?


hjelp-meg-for-faen

Anbefalte innlegg

En venn av meg fikk 11 000 i bot for å kjøre for fort. Vet ikke hvor mye over fartsgrensen det var, men var ganske mye. H*n kjørte i tillegg fra politiet da de ville stoppe h*n. Og kjæsjet/ kjørte deretter i politibilen. 

H*n kjører nå uten lappen men har ikke blitt tatt for det.

h*n er også tatt for bruk og salg av stoff.

Hvor lang fengselsstraff kommer personen til å få?

hilsen bekymret venninne 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alt mellom 1 måned og 21 års sikring

Anonymkode: 5a08e...84c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Alt mellom 1 måned og 21 års sikring

Anonymkode: 5a08e...84c

Det stemmer ikke. Og du mener vel "forvaring" ? "Sikring brukes" ikke mer. Men forvaring vurderes ikke i slike tilfeller som ts beskriver. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, hjelp-meg-for-faen skrev:

H*n kjører nå uten lappen men har ikke blitt tatt for det.

h*n er også tatt for bruk og salg av stoff.

hilsen bekymret venninne 

jeg synes synd på deg

Anonymkode: 3e349...0b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, hjelp-meg-for-faen skrev:

En venn av meg fikk 11 000 i bot for å kjøre for fort. Vet ikke hvor mye over fartsgrensen det var, men var ganske mye. H*n kjørte i tillegg fra politiet da de ville stoppe h*n. Og kjæsjet/ kjørte deretter i politibilen. 

H*n kjører nå uten lappen men har ikke blitt tatt for det.

h*n er også tatt for bruk og salg av stoff.

Hvor lang fengselsstraff kommer personen til å få?

hilsen bekymret venninne 

7 mnd. Stor bot,pluss krav om erstatning. Straff for bruk og salg av stoff kommer utenom. Da vi ikke vet mengden kan jeg ikke antyde noen straff.

Denne karen er ille ute. Han har en adferd som er skremmende.Han bryr seg heller ikke om konsekvensene for sine handlinger, siden han fortsetter å kjøre.  Han blir uten lappen i minst to år,må kjøre opp på nytt. Dette koster. Egentlig bør han ikke få tilbake lappen. Blir han nå stoppet vil det bety ekstra bot og straff. Gir han seg ikke,blir bilen inndratt og solgt

Anonymkode: 1de8d...789

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, hjelp-meg-for-faen skrev:

En venn av meg fikk 11 000 i bot for å kjøre for fort. Vet ikke hvor mye over fartsgrensen det var, men var ganske mye. H*n kjørte i tillegg fra politiet da de ville stoppe h*n. Og kjæsjet/ kjørte deretter i politibilen. 

H*n kjører nå uten lappen men har ikke blitt tatt for det.

h*n er også tatt for bruk og salg av stoff.

Hvor lang fengselsstraff kommer personen til å få?

hilsen bekymret venninne 

Dette bestemmer domstolen etter å ha hørt hva han og politiet har å si om saken. 

Anonymkode: ee1b4...ab5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om han ikke har blitt dømt for noe før, så tipper jeg noen måneder for å kjøre altfor fort, stikke fra politiet og krasje i en politibil og noen måneder for salg av stoff. Totalt sett 3-6 måneder. Vanskelig å si, kommer an på dommeren, og som sagt om man har gjort noe annet før. 

Du må si til vennen din at det er idiotisk å kjøre uten førerkort. For det første kan h*n bli tatt og da blir den totale straffen ennå lengre. Påtalemyndigheten kan gå for forholdsvis streng straff fordi det å kjøre uten førerkort når man allerede har blitt tatt for å kjøre fra politiet, krasje i den og salg av narkotika, indikerer at man ikke har lært noe. Som normalt sett tilsier en kraftigere påtale. 

For det andre så vil vennen din sitte kraftig i baret dersom h*n skader noen eller i verste fall forårsaker et dødsfall i trafikken uten førerkort. Har man ikke lappen vil forsikringsselskapet gå til regress i tillegg til streng straffesak hvilket kan bety mange år i fengsel pluss heftig erstatningssak i millionklassen. 

Anonymkode: edc9c...1b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for spekulasjoner og brukerdebatt.

Yvonne (mod)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til ts:

Hvis dette er sant, håper jeg du kan legge ut link til avisen som denne nyheten stod i. Når han har kjørt såpass fort og krasjet i en politibil, er jeg sikker på at dette har stått i avisen(e)

Anonymkode: 5064e...abd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rayon de soleil

Du burde tipse politiet om at han fortsetter å kjøre bil, for hans egen og andres del, at han gjør det viser jo at han ikke begriper konsekvensene av egne handlinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...