Gå til innhold

Var på verksted. Bortkastede penger. ??


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Var inne på et verksted hvor de undersøkte bilen og mente selv de fant feilen. Det var kjølevifta som var gåen så jeg måtte kjøpe ny.. Det gjorde jeg, til 7000kr... 

Nå viser det seg at mi ikke var gåen og bilen er likedan selv med ny vifte. Og ikke får jeg levert tilbake den nye vifta og pengene tilbake fordi jeg allerede hadde montert den 😒😔 Er det nooooe jeg har krav på her? Altså hadde jo ikke kjøpt den med mindre de sa det. 

Anonymkode: 43c25...61b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Krav på? BLI SMARTERE!

Anonymkode: f1860...9a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.7.2017 den 22.18, AnonymBruker skrev:

Hei! Var inne på et verksted hvor de undersøkte bilen og mente selv de fant feilen. Det var kjølevifta som var gåen så jeg måtte kjøpe ny.. Det gjorde jeg, til 7000kr... 

Nå viser det seg at mi ikke var gåen og bilen er likedan selv med ny vifte. Og ikke får jeg levert tilbake den nye vifta og pengene tilbake fordi jeg allerede hadde montert den 😒😔 Er det nooooe jeg har krav på her? Altså hadde jo ikke kjøpt den med mindre de sa det. 

Anonymkode: 43c25...61b

Hvem gjorde jobben?  Gjorde verkstedet hele jobben? Feilsøkte de bare? Hva  står på din faktura? 

Gjorde de hele jobben kan du reklamere. 

Har du faktura på feilsøking,  men ikke byttet viften kommer det an på hva som står på faktura?

Endret av Peter007
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss betaler du ikke for deler som du har kjøpt når vi har stilt feil diagnose på bilen. Kundene kan lite om biler og nettopp derfor må de kunne stole på oss.

 

Ring og spør hva som er praksisen.

Anonymkode: bfbdd...e1d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håndverkerloven. Du har betalt for å fikse en feil. De har mottatt pengene men ikke fikset feilen. Du har lang reklamasjonsrett ifølge samme loven.  Lever bilen tilbake og forlang retting. Verkstedet har en dårlig sak og de veit det . Obs: Ta alltid vare på kvittering. 

De kommer til å prøve seg med nye timer til feilsøking. Men feilsøking har du allerede betalt for.

Hvis de krangler så løfter du saken til importør. De har egne som ser på reklamasjoner. Dette er en nobrainer.

 

Edit: Ser du byttet selv? Da er du nok litt mer på shaky grunn

 Ord mot ord blir det lett. Avhengig av goodwill....?

Endret av Commander
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.7.2017 den 22.18, AnonymBruker skrev:

Hei! Var inne på et verksted hvor de undersøkte bilen og mente selv de fant feilen. Det var kjølevifta som var gåen så jeg måtte kjøpe ny.. Det gjorde jeg, til 7000kr... 

Nå viser det seg at mi ikke var gåen og bilen er likedan selv med ny vifte. Og ikke får jeg levert tilbake den nye vifta og pengene tilbake fordi jeg allerede hadde montert den 😒😔 Er det nooooe jeg har krav på her? Altså hadde jo ikke kjøpt den med mindre de sa det. 

Anonymkode: 43c25...61b

Betalte du for diagnosen vil jeg tro de har et slags ansvar. 

Kjøpte du vifta av verkstedet så bør de ta den i retur siden diagnosen var feil. Hvis du kjøpte den et annet sted er det litt vanskeligere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

Gjest Anonym Bruker

Åpnebart feil diagnose blei stilt,og reklamasjonsgrunnlag.....Ein skifter ikkje batteriet dersom eksosannlegget er kaputt...

Endret av Anonym Bruker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8/5/2017 den 22.41, Anonym Bruker skrev:

Åpnebart feil diagnose blei stilt,og reklamasjonsgrunnlag.....Ein skifter ikkje batteriet dersom eksosannlegget er kaputt...

Da kalles det mersalg og er utbredt. Folk kommer inn på verksted med feilkode på ABS bremser?. Verkstedet sjekker feilkodene og kan fortelle at du har flere problemer som du ikke visste om.. Skal de fikse det nå siden bilen står på bukken? Folk flest svarer ja og plutselig forsvant 10.000 ekstra:)

Endret av Commander
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym Bruker
8 timer siden, Commander skrev:

Da kalles det mersalg og er utbredt. Folk kommer inn på verksted med feilkode på ABS bremser?. Verkstedet sjekker feilkodene og kan fortelle at du har flere problemer som du ikke visste om.. Skal de fikse det nå siden bilen står på bukken? Folk flest svarer ja og plutselig forsvant 10.000 ekstra:)

Bare tullprat,og skjønner ikkje heilt hva du mener her.....Setter du bilen inn til eks. EU-kontroll så kan verksted pålegges etterkontroll fra Statens Vegvesen for påviste feil og mangler....Godkjente verksteder har pålegg om å følge regler,og skal også vise skjønn der det er  muleg...Er det feil å mangler som går på sikkerhet,så er de pålagde å informere bileier,men har ikkje myndighet å avskilte bilen....Det er "kun" statens vegvesen som har kompetanse til,og heller ikkje politiet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Anonym Bruker skrev:

Bare tullprat,og skjønner ikkje heilt hva du mener her.....Setter du bilen inn til eks. EU-kontroll så kan verksted pålegges etterkontroll fra Statens Vegvesen for påviste feil og mangler....Godkjente verksteder har pålegg om å følge regler,og skal også vise skjønn der det er  muleg...Er det feil å mangler som går på sikkerhet,så er de pålagde å informere bileier,men har ikkje myndighet å avskilte bilen....Det er "kun" statens vegvesen som har kompetanse til,og heller ikkje politiet...

Leverte inn bilen pga av abs feil. Det var en giver som ble byttet.

Diagnosen viste i tillegg at jeg hadde en dieseldyse som ikke var ok. For 8000 skulle de fikse biffen. I tillegg virket ikke glødeplugg nr 3. Bytte alle kostet 6000. Mersalg for 14.000 der altså, hvis hadde jeg svart ja.

Kjøpte dyse for 1700, glødeplugger for 1000 (alle 6). Og byttet dette selv.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Anonym Bruker skrev:

Bare tullprat,og skjønner ikkje heilt hva du mener her.....Setter du bilen inn til eks. EU-kontroll så kan verksted pålegges etterkontroll fra Statens Vegvesen for påviste feil og mangler....Godkjente verksteder har pålegg om å følge regler,og skal også vise skjønn der det er  muleg...Er det feil å mangler som går på sikkerhet,så er de pålagde å informere bileier,men har ikkje myndighet å avskilte bilen....Det er "kun" statens vegvesen som har kompetanse til,og heller ikkje politiet...

 

23 timer siden, Anonym Bruker skrev:

Bare tullprat,og skjønner ikkje heilt hva du mener her.....Setter du bilen inn til eks. EU-kontroll så kan verksted pålegges etterkontroll fra Statens Vegvesen for påviste feil og mangler....Godkjente verksteder har pålegg om å følge regler,og skal også vise skjønn der det er  muleg...Er det feil å mangler som går på sikkerhet,så er de pålagde å informere bileier,men har ikkje myndighet å avskilte bilen....Det er "kun" statens vegvesen som har kompetanse til,og heller ikkje politiet...

Hva har PKK med dette å gjøre?

Anonymkode: fc465...bee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...